Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att min köttfärs som skulle bli supergod tacopaj visade sig vara rejält brun på insidan, utsidan såg jättefin ut! :mad: Bäst före-datumet var idag men även om den var på sluttampen borde det inte ha vart fullt riktigt såhär dålig :cautious: Andra gången på samma butik så nu blir det till att byta butik trots det blir mycket krångligare att släpa grejerna utan bil :meh:
Fast att den har blivit brun betyder inte den har blivit dålig.

Precis!
Nu hade de hux flux förlängt telefontiden till 15.15 helt plötsligt så nu efter några månader kan jag äntligen få fatt i de, helt jävla otroligt :cautious:
Eller de som inte använder sig av telefonsystem med kö eller uppringning utan en får ringa tusen gånger och hoppas att det inte är upptaget :banghead:
På tal om kvinnohälsan som jag försökte få tag i förut :meh: ja, och BVC (men det brukar faktiskt gå bra).

I övrigt stör jag mig på vår barnvagn där två av fyra hjul gav upp pga cirka 2 cm snö :down:

Jag stör mig på en släkting. Sa till henne att vi behöver väl inte byta julklappar i år vi vuxna för det är ju ändå bara att byta pengar och vi önskar oss inget speciellt (och har allt vi behöver). Fick ett jaha nä det behöver vi ju egentligen inte om ni inte vill. Vi pratar på en stund och ska sen avsluta samtalet och då kläcker hon ur sig att OM vi ändå skulle köp något till henne så kan hon rekommendera x. För det ville hon ha.

Så nu känner jag mig ändå tvingad att köpa något och vi lär ju inte få något tillbaks då jag avsade mig julklapp :banghead:

Saken är att jag är nog lite färgad av att hon fick en födelsedagspresent av mig detta året för ca 650 kr och hon besvärade sig inte ens med att ringa och gratta mig på min födelsedag. Så jag känner att ge och ta finns inte riktigt här och jag vill spara mina pengar till mig själv snål som jag känner mig nu :o

Materialistiskt "problem" men störande när folk förväntar sig att jag ska ge ge och ge när jag aldrig får tillbaks. Det känns liksom lite avigt.

På våra grannar, ja flera, som tycker det är helt okej att ha bilen på tomgång i minst 10 minuter istället för att skrapa rutor eller whatever innan de åker iväg :banghead::banghead::banghead:
Just nu extra mycket då min bäbis sover här ute i vagnen och jag vill inte att han ska andas en massa avgaser :yuck:
(Står så det blåser åt andra hållet men ändå)

Jag stör mig på en släkting. Sa till henne att vi behöver väl inte byta julklappar i år vi vuxna för det är ju ändå bara att byta pengar och vi önskar oss inget speciellt (och har allt vi behöver). Fick ett jaha nä det behöver vi ju egentligen inte om ni inte vill. Vi pratar på en stund och ska sen avsluta samtalet och då kläcker hon ur sig att OM vi ändå skulle köp något till henne så kan hon rekommendera x. För det ville hon ha.

Så nu känner jag mig ändå tvingad att köpa något och vi lär ju inte få något tillbaks då jag avsade mig julklapp :banghead:

Saken är att jag är nog lite färgad av att hon fick en födelsedagspresent av mig detta året för ca 650 kr och hon besvärade sig inte ens med att ringa och gratta mig på min födelsedag. Så jag känner att ge och ta finns inte riktigt här och jag vill spara mina pengar till mig själv snål som jag känner mig nu :o

Materialistiskt "problem" men störande när folk förväntar sig att jag ska ge ge och ge när jag aldrig får tillbaks. Det känns liksom lite avigt.
Förstår din känsla, tycker inte du är snål och om ni egentligen var överens så tycker jag inte du ska behöva köpa något heller!

Jag hade inte köpt något. Varför enbart vara presentdonator?

Eller de som inte använder sig av telefonsystem med kö eller uppringning utan en får ringa tusen gånger och hoppas att det inte är upptaget :banghead:
På tal om kvinnohälsan som jag försökte få tag i förut :meh: ja, och BVC (men det brukar faktiskt gå bra).

I övrigt stör jag mig på vår barnvagn där två av fyra hjul gav upp pga cirka 2 cm snö :down:
Vad i helvete, existerar såna stenåldersfasoner än?! Heeeeerregud :banghead:

Nej, hon ska inte ha någon julklapp!

Att jag har fått en #$@&%*! faktura för ett #$@&%*! uteblivet läkarbesök som jag för i hela #$@&%*! hade avbokat! :rage: :rage: :rage:
Ber om telefonkontakt, får kallelse. Ringer och avbokar besöket och ber om telefontid med läkare istället. Läkaren ringer samma dag, vi reder ut medicinfrågorna, jag berättar att jag inte kan komma in förrän tidigast januari och tackar för hjälpen.
...och nu fick jag som sagt en faktura på ett par hundralappar jag inte har. :arghh:

Att jag har fått en #$@&%*! faktura för ett #$@&%*! uteblivet läkarbesök som jag för i hela #$@&%*! hade avbokat! :rage: :rage: :rage:
Ber om telefonkontakt, får kallelse. Ringer och avbokar besöket och ber om telefontid med läkare istället. Läkaren ringer samma dag, vi reder ut medicinfrågorna, jag berättar att jag inte kan komma in förrän tidigast januari och tackar för hjälpen.
...och nu fick jag som sagt en faktura på ett par hundralappar jag inte har. :arghh:
Ring och säg att du har avbokat i tid. Du ska inte betala det besöket.

Jag stör mig på att jag glömde bort ett oöppnat smörpaket på bordet igår kväll och när jag hade varit och släppt ut och in två av hundarna inatt som absolut var tvugna att gå ut ville unghunden inte komma in om jag inte öppnad köksdörren. Då sprang den snabbt in och jag lät det vara öppet, för det fanns ju inget den kunde ta eller ha sönder ... :meh:

I morse kräktes den upp lite varm smörsås, som min gamling tyckte var kalas. Min gamling som redan legat inne på Ultuna och absolut inte får äta en massa fett! :banghead: Snabbt ut med hundarna, torka "smörsåsen", släppte in gamlingen som fick lite mat och de andra två ett par timmar senare. Jag var tveksam till att ge smörtjuven mat, men tänkte att risken att han mår illa och kräks mer måste vara större med bara ett smörpaket i magen än med lite mat, jag hoppas han inte har skitit på sig istället när jag kommer hem. :nailbiting:

Min micro har dött :( Efter 28 år i trogen tjänst.
eusa_boohoo.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 229
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 154
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 638
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 018
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka