Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead:

Riskera liv o lem för en ekorre, vad är det för fel på folk?

Framförallt riskera många andras liv på grund av dylik, ren och skär idioti :rage:

Var förbannad hela vägen hem, men för min del så var det ingen fara. Höll gott avstånd och hade uppmärksammat den lilla ekorren, så jag hade redan lättat på gasen "just in case", för är det något som det finns gott om efter vägarna, så är det idioter!

Framförallt riskera många andras liv på grund av dylik, ren och skär idioti :rage:

Var förbannad hela vägen hem, men för min del så var det ingen fara. Höll gott avstånd och hade uppmärksammat den lilla ekorren, så jag hade redan lättat på gasen "just in case", för är det något som det finns gott om efter vägarna, så är det idioter!
Amen.

Försökte direkt när jag fick den men de hade inte telefontid. Får försöka imorrn. Hoppas de inte krånglar. De måste ju iaf kunna se min telefontid och att jag bad om en sådan i min första kontakt i detta ärende.
Det är nog ekonomiavdelningen du ska ringa, inte mottagningen.

Idioten framför mig som i 90 km/h på hal väg grisnitade och väjde för en ekorre... Toksladd över båda körfälten och bara ogjort att det inte blev mutikrock med mötande trafik.
Fram tills nyss tänkte jag fråga om du skrev det samtidigt som du körde bakom idioten...

Idag stör jag mig litet grann på apputvecklare.

Jag har "normalmånga" appar på min iPhone, och varje månad uppdateras >4 GB varav en stor andel uppdateringar är till synes slentrianmässiga och andra är en aldrig sinande mängd buggfixar. Tittar man t ex i versionshistoriken för Netflix-appen så ser man att 24(!) av de senaste 25 uppdateringarna var buggfixar. En enda uppdatering beskrivs innehålla ökad funktionalitet/kompatibilitet, resten är ett tragglande med att få eländet stabilt.

Sen har vi alla de apputvecklare som kräks ur sig uppdateringar varje eller varannan vecka utan att nämna något mer specifikt alls än "nu har vi uppdaterat nånting, varsågod och svälj"...

Jag gissar att minst en fjärdedel, kanske upp emot hälften, av all datatrafik till världens >700 000 000 iPhones utgörs av appuppdateringar...

Det var faktiskt precis tvärt om. Försökte om och om igen nå vad vi kan kalla "ekonomiavdelningen" via numret på fakturan. Gav upp och ringde mottagningen och fick prata med en snäll receptionist som kunde se att jag haft telefonkontakt osv, så hon rev fakturan. :heart
Aha :) vad skönt att det löste sig i alla fall, även om det sällan är några problem :)

Min nyckel till sadelkammaren är borta. Hade den igår kväll och nu är den helt väck :arghh: jag hatar nycklar. Jag är världsbäst på att tappa dom.

Stör mig pa att csn har sa hög paminnelseavgift även när betalningen bara är ngr fa dagar sen. Vi har bytt bank och det har strulat och betalningen kom iväg ngr dagar sen. En annan gang var vi inlagda pa sjukhus med sjukt barn och räkningar var det sista jag tänkte pa, alla andra tog hänsyn till det men csn var stenharda.

Stör mig ocksa pa folk som gar till jobbet och skickar sina barn till skola/förskola dagen efter magsjuka eller tom dagen efter när barnet har kräks pa natten.

Stör mig pa att csn har sa hög paminnelseavgift även när betalningen bara är ngr fa dagar sen. Vi har bytt bank och det har strulat och betalningen kom iväg ngr dagar sen. En annan gang var vi inlagda pa sjukhus med sjukt barn och räkningar var det sista jag tänkte pa, alla andra tog hänsyn till det men csn var stenharda.

Stör mig ocksa pa folk som gar till jobbet och skickar sina barn till skola/förskola dagen efter magsjuka eller tom dagen efter när barnet har kräks pa natten.
Csn har verkligen helt sjuka påminnelseavgifter, snudd på ocker. :meh:

Att det ska vara så jävla meckigt att ta sig till och från flyplatsen härifrån.. Och det är ju så förbannat dyrt med flygplatsparkering :arghh::arghh:

Jag stör mig på att min köttfärs som skulle bli supergod tacopaj visade sig vara rejält brun på insidan, utsidan såg jättefin ut! :mad: Bäst före-datumet var idag men även om den var på sluttampen borde det inte ha vart fullt riktigt såhär dålig :cautious: Andra gången på samma butik så nu blir det till att byta butik trots det blir mycket krångligare att släpa grejerna utan bil :meh:
Den är inte dålig - den har oxiderat.

Så länge den luktar ok så är den ok. Oavsett färg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 133
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 591
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 993
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka