Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du ser ingen som helst skillnad i ett dåligt lastat släp och någon som försöker påkalla uppmärksamhet när nån rattsurfar så denne vinglar över mittlinjen i 45 km/h på en 70-väg? Vem är det som är farlig egentligen, den med noll koll som framför sitt fordon på ett trafikfarligt sätt eller den som klarar av att hålla både rätt hastighet och vara på rätt sida av vägen?

Gillar du inte hur lagen är skriven så lobba för att få den ändrad, det är både lagligt och en skyldighet att varna vid fara.
Nej man blir precis lika mycket bländad oberoende om det görs avsiktligt eller inte.

Lagen säger att omkörning endast får ske om det kan göras säkert. Måste man hålla på och greja med helljusen innan man kan köra om är det inte säkert.

Du hävdar din rätt att göra en omkörning och det är skillnaden mellan oss. De gånger jag har kommit i kontakt med någon som inte kör så att jag kan köra om så har jag helt enkelt inväntar ett tillfälle där det är säkert att göra en omkörning utan att behöva fippla med helljus eller annat innan. Två gånger har jag tom ringt polisen för att jag misstänkte att bilen framför mig inte framfördes av en nykter förare.

Stör mig på att klarna angett för liten summa som ska betalas tillbaks för skorna jag reklamerade. Finns säkert en outgrundlig anledning men det stör mig så jag blir orolig i kroppen.
Dessutom har jag migränkänningar så har tagit diklofenak och måste ligga still. Det stör mig också.

stör mig på att jag måste besikta min nyinköpta "begagnade" bil i december ... borde egentligen sparka mig därbak och göra det asap... men istället får det nog bli i mellandagarna .. :p

För övrigt stör jag mig på att lussekatter inte kan få vara just lussekatter. Först hade vi ju den här lilla krisen med min sambo som jag skrev om för nån månad sen, sedan lanserades lussekorven (fast finns den verkligen på riktigt, någon som sett?) och nu mailade min portugisiska kollega och sa att hon hade lagt till kardemumma, kanel och citronskal i lussekattsreceptet jag skickat till henne.

Och så stör jag mig på att jag stör mig på det, för egentligen är det ju jättekul med folk som vågar experimentera i köket och sätta sin egen prägel på recept. Men just i år är jag bevisligen lite känslig för när man meckar med just lussekatter. :angel:

Nej man blir precis lika mycket bländad oberoende om det görs avsiktligt eller inte.

Lagen säger att omkörning endast får ske om det kan göras säkert. Måste man hålla på och greja med helljusen innan man kan köra om är det inte säkert.

Du hävdar din rätt att göra en omkörning och det är skillnaden mellan oss. De gånger jag har kommit i kontakt med någon som inte kör så att jag kan köra om så har jag helt enkelt inväntar ett tillfälle där det är säkert att göra en omkörning utan att behöva fippla med helljus eller annat innan. Två gånger har jag tom ringt polisen för att jag misstänkte att bilen framför mig inte framfördes av en nykter förare.
Jag tycker du ska stanna inom tätbebyggt område och inte köra öht om det är mörkt. :) I övrigt se #1757 och #1798. :idea:

Ren käftsmäll på de som slår på helljuset innan mötesögonblicket.

Även irriterad över att klockan är så mycket så det är ingen idé att sätta upp tapeter, lägga sista golvet, fixa blandaren. etc du fasen vad mycket man vill göra.

Jag stör mig på att mina sängben har lossnat. Igen.
Dessutom har det blivit märken i golvet av den mittersta :rage: Jävla tur att golvet är ett fult skitgolv och att märkena döljs av just sängjäveln.

För övrigt stör jag mig på att lussekatter inte kan få vara just lussekatter. Först hade vi ju den här lilla krisen med min sambo som jag skrev om för nån månad sen, sedan lanserades lussekorven (fast finns den verkligen på riktigt, någon som sett?) och nu mailade min portugisiska kollega och sa att hon hade lagt till kardemumma, kanel och citronskal i lussekattsreceptet jag skickat till henne.

Och så stör jag mig på att jag stör mig på det, för egentligen är det ju jättekul med folk som vågar experimentera i köket och sätta sin egen prägel på recept. Men just i år är jag bevisligen lite känslig för när man meckar med just lussekatter. :angel:
Jag har sett lussekorven! Kommer inte ihåg var.. Ica Maxi? Vidrigt i alla fall! :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 226
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 112
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 428
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 970
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka