Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är kanske hemsk, men jag kan inte låta bli att bli sjukt irriterad på en kollega som piper och bara jobbar halvtid nu för att hon för 1 månad sen körde på en hare och nu har hon whiplash-skada och kan inte jobba. Hon skulle upp på sina vanliga 75 % i veckan men det var bara FÖR MYCKET enligt henne.
Vi har inget fysiskt krävande jobb och jag fick en häst helt över mig innan sommaren, men inte fan stannade jag hemma för det. BRÖÖÖÖÖÖÖÖL

Jag är kanske hemsk, men jag kan inte låta bli att bli sjukt irriterad på en kollega som piper och bara jobbar halvtid nu för att hon för 1 månad sen körde på en hare och nu har hon whiplash-skada och kan inte jobba. Hon skulle upp på sina vanliga 75 % i veckan men det var bara FÖR MYCKET enligt henne.
Vi har inget fysiskt krävande jobb och jag fick en häst helt över mig innan sommaren, men inte fan stannade jag hemma för det. BRÖÖÖÖÖÖÖÖL

Din kollega är säkert undersökt av läkare och dålig men någonstans undrar jag hur i h-e man får en whiplash av att köra på en hare?! Jag har kört på två rådjur utan att få det...

Det får man inte, för det är ju inte värre än att köra över ett litet gupp :D Men det lär väl vara en egendiagnos och inte en av läkare satt diagnos kan man tänka sig.

Jo, det var min tanke också... :D Jag kände ju knappt av rådjuren ens heller, det var stackars Saaben som fick ta smällen :(

Får hon? Det har jag missat! Jag och morsan sitter istället varje idolkväll och snackar om hur förbannat bra hon är som programledare och att hon utklassar de flesta på den punkten.
Tyvärr så får hon det, kika in på Idols facebook-sida för "trevlig" läsning :meh:.
Eller hur! Tycker hon höjer underhållningsfaktorn rejält och jag älskar att hon är så rapp i replikerna! Kul att några fler tycker hon är bra iaf :)

Ja, det är sant det, så kallades de. Har hört både prinslock och råttsvans.
Trodde också att de var borta, tills jag för någon vecka sedan såg några knaddar med tofs, och nu tycker jag att de är "överallt" :cautious:

Och angående hockeyfrillan, så hade den ju redan en sorts come back i lightversion någongång där i början av 2000-talet(?):sneaky:
Snacka om att det går utför :( jag har inte sett till nått av dessa fenomen sen början av 90-talet. Enda undantaget är en snubbe här i byn, en två meter lång norrlänning med världens basröst. Har har inte lämnat hockeyfrillan än. Men han är ta mej sjutton den enda jag har sett som bär upp den hemska frisyren.

Stör mig en smula på att sedan "mitt" gym bytte ägare så ska allt och alla fotas/filmas och läggas ut på nätet = jag drar mig för att åka dit under bemannade tider när det egentligen passar mig bäst att träna.

Förstår ju att det är en del i deras marknadsföring, men jag vill kunna träna utan att riskera bli fotad/filmad :meh:

På företag som envisas med att göra balsam-flaskorna lika stora som schampo-flaskorna. Det mejkar ingen sense! :confused:

Fattar inte problemet riktigt? :confused: För vissa kanske det går åt lika mycket ungefär, men tror de är undantagen snarare än regeln. På dig anar jag att det skulle vara självklart att det går åt mycket med schampoo än balsam, men för mig är det tvärt om. Gör nog av med iaf dubbelt så mycket balsam som schampoo. Har aldrig sett någon nödvändighet i att flaskorna ska ta slut samtidigt ;)

Jag stör mig på att jag skulle vara snäll och låta jehovas vittnen som ringde på köra igenom sitt "standardtal" eftersom personen som pratade var märkbart nervös och stod och skakade. Det slutade såklart med att jag fick tre miljoner broschyrer att läsa och ett "och så kommer vi tillbaka snart så kan vi prata mer!" :banghead: Det roliga är att jag inte sa ett ord annat än "nä" på allt. Jag är inte intresserad, jag är inte troende, jag vill inte veta mer.. :laugh:

Fattar inte problemet riktigt? :confused: För vissa kanske det går åt lika mycket ungefär, men tror de är undantagen snarare än regeln. På dig anar jag att det skulle vara självklart att det går åt mycket med schampoo än balsam, men för mig är det tvärt om. Gör nog av med iaf dubbelt så mycket balsam som schampoo. Har aldrig sett någon nödvändighet i att flaskorna ska ta slut samtidigt ;)
Är det så alltså? Jag som trodde att det var jättevanligt att använda mer schampo än balsam! Men det är klart, har man kortare hår så är det kanske annorlunda. I mitt fall använder jag nog typ tre gånger så mycket schampo som balsam, då jag har långt hår men bara sätter balsam i topparna.

Och angående din sista mening så är det nog mer nån slags tvångstanke i mig som det stör - jag gillar inte när det inte är symmetriskt, när det inte går jämnt upp ;) Och så tycker jag om att köpa "kombos" med schampo och balsam ur samma serie, samtidigt som jag gillar att testa nya märken. Då blir det besvärligt när man har en halv flaska balsam kvar från den förra omgången... Det är så löjligt mycket I-landsproblem över det hela att jag skäms! :o

Är det så alltså? Jag som trodde att det var jättevanligt att använda mer schampo än balsam! Men det är klart, har man kortare hår så är det kanske annorlunda. I mitt fall använder jag nog typ tre gånger så mycket schampo som balsam, då jag har långt hår men bara sätter balsam i topparna.

Och angående din sista mening så är det nog mer nån slags tvångstanke i mig som det stör - jag gillar inte när det inte är symmetriskt, när det inte går jämnt upp ;) Och så tycker jag om att köpa "kombos" med schampo och balsam ur samma serie, samtidigt som jag gillar att testa nya märken. Då blir det besvärligt när man har en halv flaska balsam kvar från den förra omgången... Det är så löjligt mycket I-landsproblem över det hela att jag skäms! :o
Haha, inte dka du skämmas! Det är var så främmande för mig att de skulle ta slut samtidigt att jag inte ens tänkt på det ;) jag har väldigt lockigt hår, och relativt torrt. Så använder inte ens schampoo varje gång jag "tvättar" håret. Balsam går det åt ordentliga mängder av dock, för att jag ska kunna reda ut trasslet öht :p

Det beror på vattnet också, är det hårt går det åt mer schampo. Här är vattnet extremt mjukt så när jag varit borta där det är hårdare och kommit hem brukar jag överdosera av misstag första hårtvätten :p

Jag stör mig på att jag skulle vara snäll och låta jehovas vittnen som ringde på köra igenom sitt "standardtal" eftersom personen som pratade var märkbart nervös och stod och skakade. Det slutade såklart med att jag fick tre miljoner broschyrer att läsa och ett "och så kommer vi tillbaka snart så kan vi prata mer!" :banghead: Det roliga är att jag inte sa ett ord annat än "nä" på allt. Jag är inte intresserad, jag är inte troende, jag vill inte veta mer.. :laugh:

Åh nej!:nailbiting: Jag gjorde i princip samma sak för drygt sju år sedan när jag var nyinflyttad och ett par gamla damer kom och ringde på. Jag ville ju bara vara artig och inte schasa iväg tanterna.:p Sedan dess har dock Jehovas dykt upp med jämna mellanrum, typ en gång om året eller så. De måste på något sätt notera vilka som är "mottagliga" eller nåt eftersom de aldrig ringer på hos min granne i samma uppgång...

Åh nej!:nailbiting: Jag gjorde i princip samma sak för drygt sju år sedan när jag var nyinflyttad och ett par gamla damer kom och ringde på. Jag ville ju bara vara artig och inte schasa iväg tanterna.:p Sedan dess har dock Jehovas dykt upp med jämna mellanrum, typ en gång om året eller så. De måste på något sätt notera vilka som är "mottagliga" eller nåt eftersom de aldrig ringer på hos min granne i samma uppgång...

Dem har varit här förut. Då var det två kostymklädda äldre tonårskillar. Jag trodde det var en familjemedlem så jag öppnade dörren i bara underkläder :rofl: De gick snabbt iallafall :D

Haha, inte dka du skämmas! Det är var så främmande för mig att de skulle ta slut samtidigt att jag inte ens tänkt på det ;) jag har väldigt lockigt hår, och relativt torrt. Så använder inte ens schampoo varje gång jag "tvättar" håret. Balsam går det åt ordentliga mängder av dock, för att jag ska kunna reda ut trasslet öht :p
Hos mej tar schampot aldrig slut fastän jag överdoserar och är riktigt generös. Men balsamet tar slut innan jag har hunnit till hälften av schampot. Och då försöker jag ändå snåla :crazy:

Alltså jag håller med om att schampo- och balsamflaskorna borde ha olika storlek. Balsamflaskorna borde komma i balja för samma pris :cautious:
Själv behöver jag skitlite schampo, men balsam går det åt berg av varje gång pga mycket hår och behov av att ha det i hela håret, extra noga i hårbotten för att inte få klåda av att det torkar ut och fettar igen helt på 2 sekunder typ. Sååååå enerverande :arghh:

Jag stör mig på att min ena hund käkar på tyg. Två påslakan, två t-shirtar, ett par trosor och ett av täckena har hon bitit hål i bara denna veckan- det blir hål stora som gamla femkronor ungefär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 261
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 436
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka