Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååh vad jag stör mig på sånt!!! :rage: Hade en vän som jag alltid fick vänta på och ibland ringde när jag suttit i 30 min och väntat och bara "vet du det är lite sent tror inte jag kommer" vad i :rage:
Med tanke på vilket humör jag är just nu skulle jag nog tagit med slangbellan till den personen....

Åh vad drygt!!! Jag hade lagt ner det där om det händer mycket..... Så skönt att jag inte längre hänger med min "vän" som gjorde sån skit
Åh jo ville komma hit innan jag börjar jobbet imorgon, jag sa ifrån. Dom dagar jag jobbar ligger jag på 10,5-11,5 timmars skift å ibland nån timmes övertid. Jag orkar inte med folk dom dagarna.

Idag stör jag mig på folk som promenerar fast de inte syns.
"Klockan är halv sex på morgonen så jag tar på mig mina svarta mysbyxor och min svarta huvtröja och går ut och kissar min svarta labrador längs landsvägen..."

Var nära att köra på en sån häromdagen. Hade inte en chans att se dem på en mörk liten landsväg. Tur att jag körde sakta och fick syn på dem i sista stund. Hundägaren hade dessutom mage att peka finger åt mig :meh:

"Klockan är halv sex på morgonen så jag tar på mig mina svarta mysbyxor och min svarta huvtröja och går ut och kissar min svarta labrador längs landsvägen..."
Håller med.
Eller de som har mörka kläder och noll reflexer i tätbebyggt område och tänker att "det är lampor - jag syns".
NEJ - ni syns inte. Och ni syns inte mer när ni springer rakt ut i vägen heller.

Jag får lägga band på mig för att inte stanna bilen och skälla ut folk. (har övervägt att börja dela ut reflexer....)

Företag vars adress gör att paketet skickas till ett utlämningsställe och sen är de SJUKT JÄVLA SEGA med att hämta ut det. Mailade när paketet legat en vecka och frågade om de fått någon avi. Jadå, och de skulle hantera ärendet "så snart som möjligt".

Jaha, då får man väl hoppas att den dagen infaller innan paketet returneras :meh:

Min "favorit" är personen som cyklar på fel sida vägen i mörka kläder, utan reflexer och utan cykellyse. Uppenbarligen cyklar personen på fel sida vägen pga att det finns gatlysen där, men det gör inte det hela roligare för mig precis.... :mad:

Jag stör mig på lögner, ljug mig inte rakt upp i ansiktet istället för att säga att du glömde eller inte orkade, säg som det är istället så slipper jag bli förbannad istället för arg. :rage:

Samma här. Har också funderat på att börja dela ut reflex...med fart...genom sidofönstret.. sådana där reflex av hårdplast, muahahaha :angel:

Du ska ha såna där snap-reflexer med stålband i, dem man fäster genom att slå mot en arm eller ett ben. Kanske såna du menade förresten? :confused::D

Dem kan man nog snäppa fast rätt bra när man kör förbi! Prata om att skrämmas, haha... Kommer och saktar ner strax bakom, kryper förbi och så - pang!

15963634258192.jpg

Jag är väl lite elak nu, men själv cyklar och går jag mycket och lyser som en julgran då. :D

Du ska ha såna där snap-reflexer med stålband i, dem man fäster genom att slå mot en arm eller ett ben. Kanske såna du menade förresten? :confused::D

Dem kan man nog snäppa fast rätt bra när man kör förbi! Prata om att skrämmas, haha... Kommer och saktar ner strax bakom, kryper förbi och så - pang!

15963634258192.jpg

Jag är väl lite elak nu, men själv cyklar och går jag mycket och lyser som en julgran då. :D

Nja, tänkte nog på sådana där som hänger, tänkte att om man siktade lite så kunde de kanske göra åtminstone lite ont om man slänger dem med fart :angel::D

Men sådana där kan fungera också, minuset är ju att man måste köra väldigt nära för att nå... kanske man kunde använda en sådan där gripstav som förlängare :idea:

Jag stör sönder mig på vår jäkla granne. Bor i lägenhetshus, och han ovanför har roat sig med att renovera i flera veckor nu. Det har borrats i väggarna flera timmar i sträck under flera dagar, han slår i sina grejer i trappräcket när han går upp och ner (så det klonkar till svinhögt mest hela tiden), han sågar, sliter i saker och nu hamrar han med någonting (och har gjort det halva dagen). Och han verkar jobba kvällstid, för det låter konstant på dagtid, vilket stör mig extra mycket eftersom jag är sjukskriven och inte kan ta mig iväg hemifrån förrän sambon slutat jobbet och kan hjälpa till :arghh:.
Han kan för övrigt inte ens hamra ordentligt. Istället för att slå i spikjävlarna med rediga slag så verkar han slå med minimal kraft för att få slå så många gånger som möjligt istället :rage:.

Det som gör allt ännu värre är att i slutet av sommaren var det en annan granne som höll på med en sån där evighetsrenovering dagtid. När han var färdig var det lugnt någon vecka eller två innan denna satte igång :meh:.

Under sommaren störde han ovanför genom att spela hög musik av hårdrockstyp. Så jag överväger nästan att spela Sven-Ingvars och Vikingarna på högsta möjliga volym när han låter illa nu. Jag är så jävla less så det finns inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 292
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 965
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka