Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...och jag stör mig på både mellannamn och andranamn som begrepp, då mitt andranamn inte är mitt andra namn utan mitt första och mitt andra namn är mitt tilltalsnamn och allting bli bara så feeeeel![]()
...och jag stör mig på både mellannamn och andranamn som begrepp, då mitt andranamn inte är mitt andra namn utan mitt första och mitt andra namn är mitt tilltalsnamn och allting bli bara så feeeeel![]()
Jag tycker de kan införa en sportkanal och hålla sig där, inga försenade eller borttagna planerade program pga sporten, en kanal och ingen annanstans!slöslyssnar på radion. Irriteras oerhört över att alla är exalterade över att det gick bra i forbollsmatchen.
Jag är extremt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Men varför kan de inte säga matchresultatet???
Det är nog det absolut enda jag kan vara intresserad av. Skippa resten - ni stör min morgon.
Mitt tilltalsnamn är mitt tredjenamn, gissa hur mycket intressant (automatiskt) namngiven reklam jag fåttMamma tyckte det inte blev fint att ha mina namn i "rätt" ordning så det är därför det blev så här. Att jag har tre namn är för att hon var väldigt upprörd själv för att hon bara haft sitt tilltalsnamn och inget "hemligt" namn
All tre är dock släktnamn
![]()
Fast fel ordning? Finns det ens rätt eller fel? Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas något rätt och fel. Nu har jag tagit bort ett andranamn men tidigare hade jag mitt tilltalsnamn i mitten. Mitt ena barn har sitt tilltalsnamn i mitten och mitt andra barn har tilltalsnamnet sist. Det var inget skattemyndigheterna reagerade på iallafall när vi lämnade in vad barnen skulle heta och det borde de ju ha gjort om det nu fanns något rätt och fel. För oss var det hur namnen lät i kombination var de placerades. Inte svårare än så.
Jag håller med mor din om att man såklart ska ha nåt hemligt namn
Måste fan fråga min om hur de tänkt med namn, både jag och mina systrar har våra namn i fel ordningNu skulle namnen låta skitfel i rätt ordning förvisso men det är ju ren vana så det hade väl låtit bra åt rätt håll också egentligen
![]()
Fel ordning om man tolkar förstanamn och andranamn bokstavligtFast fel ordning? Finns det ens rätt eller fel? Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas något rätt och fel. Nu har jag tagit bort ett andranamn men tidigare hade jag mitt tilltalsnamn i mitten. Mitt ena barn har sitt tilltalsnamn i mitten och mitt andra barn har tilltalsnamnet sist. Det var inget skattemyndigheterna reagerade på iallafall när vi lämnade in vad barnen skulle heta och det borde de ju ha gjort om det nu fanns något rätt och fel. För oss var det hur namnen lät i kombination var de placerades. Inte svårare än så.
Fel ordning om man tolkar förstanamn och andranamn bokstavligt![]()
Fel ordning om man tolkar förstanamn och andranamn bokstavligt![]()
Mitt tilltalsnamn är mitt tredje namn. Får alltid höra att det är fel...och jag stör mig på både mellannamn och andranamn som begrepp, då mitt andranamn inte är mitt andra namn utan mitt första och mitt andra namn är mitt tilltalsnamn och allting bli bara så feeeeel![]()
Som när folk ringer och frågar efter yyyy och man bara "vem?" och så rabblar de upp alla namnen och man bara "jaha du menar xxxx?"
Den varianten har jag sluppit. Däremot var det många som inte fick tag på min mamma när jag och systrarna svarade i telefon när jag var barn. Inte pga andranamn utan pga att de uttalade Anne som Ann och någon Ann bodde det ju inte där. Tog några år att lära sig att det är lika normalt som att ha första namn som andranamn
![]()
Mitt tilltalsnamn är mitt tredje namn. Får alltid höra att det är felMen va sjutton, gnäll på mina föräldrar