Jag med. Jag orkade inte ens se färdigt.Trodde jag var den enda personen på jorden som inte gillade Kill Bill! Känns mycket bra att ha hittat en till.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med. Jag orkade inte ens se färdigt.Trodde jag var den enda personen på jorden som inte gillade Kill Bill! Känns mycket bra att ha hittat en till.![]()
Åh, såna dagar är härliga!att jag har taggarna såpass utåt så att jag stör mig på allt! sambon kom igår och sa "hur går det" och jag var nära att strypa honom.
Att en bekant skickar en youtube-video med "In kommer far" som en grattis-hälsning till hans (tack och lov) vuxna dotter med en "hö hö hö"-kommentar. Kräks lite i munnen.![]()
Du får baka mina lusseblobbar. Det är så mycket av mina egentillverkade romrussin i dem att ingen kan beskylla dem för att inte vara "indulgent"Blobbarna är ok för alla eftersom de är bakade (dvs alkoholen är borta). Det går nämligen inte att köra på mina
Romrussin i lussekatterna låter jättegott!Du får baka mina lusseblobbar. Det är så mycket av mina egentillverkade romrussin i dem att ingen kan beskylla dem för att inte vara "indulgent"Blobbarna är ok för alla eftersom de är bakade (dvs alkoholen är borta). Det går nämligen inte att köra på mina romrussin
![]()
Jag skrev om det här på Facebook också och fick en kommentar från en vän vars pappa äter kanelbullar med Kalles Kaviar. Efter det känns det som att både min sambo och din bekanta ligger i lä faktiskt!Känner en som vill ha smör och ost på kanelbullar![]()
Vissa människor är liksom bara...udda...![]()
Jag kan inte riktigt bestämma mig för ifall det där låter härligt eller jobbigt!Behöver veta vilken firma som kan laga - har en sambo som inte gillar sött - som typ bakelser, tårtor och efterätter - så får fixa alla efterätter själv - får iof äta upp dem oxå självingen konkurrens ...
Oj, den var udda! Hur i hela friden kom hon på den kombinationen, vet du det? Mangomos för sig själv är ju inte direkt världens vanligaste sak att ha på saker överhuvudtaget, i min värld i alla fall. Men det är ju i alla fall rätt färgskalaMin mormor har mangomos på lussekatter. Det kan du ju tipsa om![]()
Jag skrev om det här på Facebook också och fick en kommentar från en vän vars pappa äter kanelbullar med Kalles Kaviar. Efter det känns det som att både min sambo och din bekanta ligger i lä faktiskt!![]()
Romrussin i lussekatterna låter jättegott!Hur gör du, blandar du bara ner dem i degen eller? Blir det tydlig smak av romrussin?
Låter supergott! Här ska göras romrussinJag blandar i dem som om jag skulle göra en lusselängd men gör runda bollar i bullestorlek (blobbar), penslar dem med ägg och har på pärlsocker. Jag tycker nämligen att det bästa saffransbrödet är längd men då finns det stor risk för snedfördelade russin (och jag vill ha mycket russin
) så jag tog fram den bästa formen för att få optimal ratio mellan deg och russin
Med tanke på hur mycket rom jag har i mina romrussin så blir det en ton av rom, ja![]()
Låter supergott! Här ska göras romrussin![]()
Jag kopplas in för att göra en förskottsfaktura eftersom företaget är osäkert.
Jag ringer kund ber dom maila kvitto på betalning
Kund blir direkt förolämpad av att behöva betala i förskott. Skriker åt mig att vi inte respekterar våra kunder och kastar sen på luren.
Jaa... de borde ju vara medvetna om att deras kreditvärdighet är kass så de borde vara glada att få handla öht...![]()
Typ så.
Det är som vårt sälj säger - de som tjafsar om förskottsfakturor är också de som har problem med att betala. Jag kollade just och de har varit sena med de tre senaste fakturorna - eftersom de slapp förskottsfakturor en stund.
På att min sambo envisas med att lussekatter behöver pålägg. Han frågade senast igår ifall jag tror att Nutella, sylt eller Biscoff blir bäst... Kan man lämna in honom på lagning nånstans eller?![]()
HAR FOLK INGEN RESPEKT FÖR BAKVERK![]()