Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att en bekant skickar en youtube-video med "In kommer far" som en grattis-hälsning till hans (tack och lov) vuxna dotter med en "hö hö hö"-kommentar. Kräks lite i munnen. :wtf:

På att det är 2 veckor kvar av utbildningen och jag har så sjuuuukt mycket kvar att göra! Fattar inte hur jag ska hinna klart med allt :banghead::arghh:

Du får baka mina lusseblobbar. Det är så mycket av mina egentillverkade romrussin i dem att ingen kan beskylla dem för att inte vara "indulgent" :D Blobbarna är ok för alla eftersom de är bakade (dvs alkoholen är borta). Det går nämligen inte att köra på mina
Du får baka mina lusseblobbar. Det är så mycket av mina egentillverkade romrussin i dem att ingen kan beskylla dem för att inte vara "indulgent" :D Blobbarna är ok för alla eftersom de är bakade (dvs alkoholen är borta). Det går nämligen inte att köra på mina romrussin :laugh:
Romrussin i lussekatterna låter jättegott! :d Hur gör du, blandar du bara ner dem i degen eller? Blir det tydlig smak av romrussin?

Känner en som vill ha smör och ost på kanelbullar O_o :cautious:
Vissa människor är liksom bara...udda... :nailbiting:
Jag skrev om det här på Facebook också och fick en kommentar från en vän vars pappa äter kanelbullar med Kalles Kaviar. Efter det känns det som att både min sambo och din bekanta ligger i lä faktiskt! :laugh:

Behöver veta vilken firma som kan laga - har en sambo som inte gillar sött - som typ bakelser, tårtor och efterätter - så får fixa alla efterätter själv - får iof äta upp dem oxå själv ;) ingen konkurrens ...
Jag kan inte riktigt bestämma mig för ifall det där låter härligt eller jobbigt! :D

Min mormor har mangomos på lussekatter. Det kan du ju tipsa om :)
Oj, den var udda! Hur i hela friden kom hon på den kombinationen, vet du det? Mangomos för sig själv är ju inte direkt världens vanligaste sak att ha på saker överhuvudtaget, i min värld i alla fall. Men det är ju i alla fall rätt färgskala :D

Jag kopplas in för att göra en förskottsfaktura eftersom företaget är osäkert.

Jag ringer kund ber dom maila kvitto på betalning
Kund blir direkt förolämpad av att behöva betala i förskott. Skriker åt mig att vi inte respekterar våra kunder och kastar sen på luren.

Romrussin i lussekatterna låter jättegott! :d Hur gör du, blandar du bara ner dem i degen eller? Blir det tydlig smak av romrussin?

Jag blandar i dem som om jag skulle göra en lusselängd men gör runda bollar i bullestorlek (blobbar :D), penslar dem med ägg och har på pärlsocker. Jag tycker nämligen att det bästa saffransbrödet är längd men då finns det stor risk för snedfördelade russin (och jag vill ha mycket russin :d) så jag tog fram den bästa formen för att få optimal ratio mellan deg och russin i varje portion :rofl:

Med tanke på hur mycket rom jag har i mina romrussin så blir det en ton av rom, ja :angel:

Jag blandar i dem som om jag skulle göra en lusselängd men gör runda bollar i bullestorlek (blobbar :D), penslar dem med ägg och har på pärlsocker. Jag tycker nämligen att det bästa saffransbrödet är längd men då finns det stor risk för snedfördelade russin (och jag vill ha mycket russin :d) så jag tog fram den bästa formen för att få optimal ratio mellan deg och russin :rofl:

Med tanke på hur mycket rom jag har i mina romrussin så blir det en ton av rom, ja :angel:
Låter supergott! Här ska göras romrussin :banana:

Jag kopplas in för att göra en förskottsfaktura eftersom företaget är osäkert.

Jag ringer kund ber dom maila kvitto på betalning
Kund blir direkt förolämpad av att behöva betala i förskott. Skriker åt mig att vi inte respekterar våra kunder och kastar sen på luren.

Jaa... de borde ju vara medvetna om att deras kreditvärdighet är kass så de borde vara glada att få handla öht... :grin:

Typ så.

Det är som vårt sälj säger - de som tjafsar om förskottsfakturor är också de som har problem med att betala. Jag kollade just och de har varit sena med de tre senaste fakturorna - eftersom de slapp förskottsfakturor en stund.

Ett av företagen särbon jobbade för hade problem och de var MYCKET ödmjuka med att de trots allt fick fortsätta handla med förskottsbetalning. Företagen hade lika gärna kunnat neka rakt av eftersom de tidigare hade varit sena med betalningen.

Blivit kallad hora m.m. Stör mig defenitivt på den. En kompis pojkvän vän var intresserad av mig tydligen. En jag aldrig träffat han har bara sett mig på bild. Han får min snap snappar 3-4 veckor. Jag har hela tiden poängterat att jag vill ta det lungt och vänta ett tag med att träffas då han bor 4 timmar bort enkel resa. Trots detta så tjatar han om att vi ska träffas å jag kan åka ditt samma kväll som han säger det. Bara kånka med mig katt å alla hans greker + vad jag behöver(inte en möjlig ekvation när man inte har bil) har utöver det ingen lust alls att sova över hos nån jag aldrig träffat för men det skiter han tydligen i.
Japp jag är defenitivt ute efter att varar ligga.... han fick ett väldigt fint svar på den snapen utan svordomar dessutom.

På att min sambo envisas med att lussekatter behöver pålägg. Han frågade senast igår ifall jag tror att Nutella, sylt eller Biscoff blir bäst... Kan man lämna in honom på lagning nånstans eller? :cautious:

Jag är uppvuxen med att man har smör och morfars brännvinsost på lussebullarna :D:D:d
Min farfar, farmor, pappa , morfar och jag åt gladeligen det hela julen. :angel:

*jag visar mig själv ut ur tråden...*:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 275
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka