Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde som tidigare skrivit en klänning och ett träns på BF.
Hade absolut ingen superbrådska med att få dessa, men har fortfarande nu, (inne på) 7e arbetsdagen senare, inte sett röken av varken ytterligare information eller än mindre sakerna jag beställde.
Och alltså...Den där klänningen ska jag ha på lucia om 1 v. 2 d. Men har börjat förlora hoppet om att den ska hinna komma i tid för det ens, när jag inte hört någonting vidare om det nu.
Företaget jag beställde tränset av har tydligen andra haft problem med (även om jag inte har haft några direkta problem tidigare!), så det lär man väl inte heller se röken av.
Lägg där till att jag bor i ett av Sveriges värst "postutsatta" (apropå PostNord) orter, som haft problem i många år redan...

Det här kan bli kul. :meh:

To be continued........
Kontakta företagen och fråga när du förväntas få dina varor, har du fått någon beställningsbekräftelse?

Idag stör jag mej på allt :rage: ska dessutom ut och leta tappsko :arghh: hovslagarn har precis varit här och hittar jag inte skon så måste jag ringa och jaga honom och säkert få vänta en vecka eller nått för jag har ingen reserv.

Idag är det kallt och fint ute, flera minusgrader. Det stör jag mig inte på alls.

Däremot betyder det att de brutalt vattensjuka hagarna, till största del sjöar nu, är frusna så att hästarna i praktiken går på slät isbana. Och stallägaren (och egentligen jag också) vill undvika broddar i hagarna. Men nu får det nog broddas oavsett...

Stör mig något alldeles otroligt på att det är precis samma sak med suddig fläck som före operationen. Ringde i lätt panik till ögonkliniken som sa att det tydligen är naturligt. Tack för att ingen sa det till mig.

Dessutom stör jag mig på att den enda jag kan ringa till är receptionen för att boka tid, annars är det telefonsvarare för att avboka och medicinbeställning. Får inte ens prata med en sköterska när jag ringer utan killen i receptionen går iväg och frågar någon. Vill liksom gärna prata med någon som är utbildad istället för i andra hand. Visst förstår jag att de har mycket att göra men att prata med någon som är patient där känns inte för mycket begärt.

Jag stör mig på att jag inte fick någon buketårta idag :mad:
Du får trösta dig med party!
ina_dance5.gif

När ens kontorsråtta och icke djurmänniska till far skriver ett argt inlägg på FB om stjärnhoppningen.
Haha!
Han har sannerligen lärt sig en del under resans gång.
Han har också när en by anställd berättat att hon hade häst och red frågat vilken gren. Och vid svaret dressyr frågat: ”Jaha, vilken sort: tävlingsdressyr, AR, klassiskt?”

Haha! Fel tråd! Stör mig inte alls.. Skulle skriva i ”vad gör vi-tråden. :rofl:

Beställde som tidigare skrivit en klänning och ett träns på BF.
Hade absolut ingen superbrådska med att få dessa, men har fortfarande nu, (inne på) 7e arbetsdagen senare, inte sett röken av varken ytterligare information eller än mindre sakerna jag beställde.
Och alltså...Den där klänningen ska jag ha på lucia om 1 v. 2 d. Men har börjat förlora hoppet om att den ska hinna komma i tid för det ens, när jag inte hört någonting vidare om det nu.
Företaget jag beställde tränset av har tydligen andra haft problem med (även om jag inte har haft några direkta problem tidigare!), så det lär man väl inte heller se röken av.
Lägg där till att jag bor i en av Sveriges värst "postutsatta" (apropå PostNord) orter, som haft problem i många år redan...

Det här kan bli kul. :meh:

To be continued........

Edit: Kan tillägga att båda sakerna är beställda från svenska webshoppar med lagren i Sverige. Så det handlar alltså inte om utlandsfrakt och sådana saker.

Det verkar visst lösa sig rätt bra! :up:

Kontaktade båda företagen nu.
Var det gäller klänningen måste det ha blivit något rent fel på min order, för de hade 6 st hemma i lager i min storlek, och ordrar som var gjorda ungefär samtidigt som min (tidsmässigt) hade gått iväg tisdag lunch. Jag skulle få gratis expressfrakt som komp. och redan nu har jag fått ett kolli-ID. :up:

I tränsbutiken hade det varit väldigt fullt upp, men det skulle skulle skickas inom några dagar, så det är ju också bra! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 250
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 191
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 954
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 038
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka