Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ja, jag stör mig också på folk som klagar på att dom inte får sitt paket på direkten när det har vart Black friday/black weekend/cyber monday.... Visst, får man vänta över en vecka är det ju störande, men som sagt, 3.7 miljoner paket hanteras ju inte på en pisskvart :meh:
Jag tror folk blir mer och mer krävande på att det ska levereras 12 timmar efter beställning typ...

+ @Dressyrtjejen_97 @bettysmatte

Postnord ÖKADE sin personalstyrka med 3000 personer inför Black Friday helgen och efterföljande dagar. Jag skriver det igen (har redan postat en länk om det i den här tråden), ökningen av paket blev 51 % mer än förra året.

"Mellan den 24 november och 28 november har Postnord levererat cirka 3,7 miljoner e-handelsrelaterade paket och brev. De paket som levereras till postombud ökade under perioden till 1,25 miljoner, vilket kan jämföras med motsvarande period förra året då 869.000 liknande försändelser levererades till postombuden."
"
Eftersom volymerna kraftigt överstiger alla de prognoser som både e-handelsföretagen och Postnord gjorde för veckan har inte alla försändelser kunna levererats så snabbt som i normala fall.

– Det är fullt i alla fordon, i alla terminaler, i alla paketburar, i alla maskiner, på alla ombudens hyllor. Det går inte att hitta några extra fordon utöver dem vi redan förstärkt med. Under denna vecka kan därför många konsumenter få vänta en eller ett par dagar extra på sina försändelser. Vi gör allt vi kan för att komma ikapp, och alla involverade, avsändare, Postnordmedarbetare, ombud och mottagare tar situationen med ett imponerande tålamod och ett gott humör, säger Postnord Sveriges vd Anders Holm."

Ett litet axplock...

"Postnord hanterade 719 000 paket under den gångna helgen, en ökning med 51 procent jämfört med förra året, och fler än de prognoser som e-handelsföretagen lämnat."

CDON är ett "marketplace". Det mesta som säljs där är från olika företag, vilket innebär att köper du en bok, en spelkonsoll och ett klädesplagg är det 3 olika företag som säljer = 3 olika paket.

Det spelar inte mig någon roll vilken dag på året det är och hur många paket dom hanterar. Postnord är bottenskrap :turd:

Jag har inte beställt från Kina? Och, ja, jag ÄR jättetrött på att (utan överdrift) 7 av 10 paket som jag tar emot är trasiga på något sätt. Varför vara nöjd med en service som man betalar för, och som inte utförs på ett tillfredsställande sätt? Om jag hade haft företag hade jag varit väldigt oroad över hur Postnord misshandlar paketen.

Vi har företag och anlitar Postnord - det funkar i stort sett bra. Väldigt få saker är transportskadade.

Ang. Kina-paket, dom ställer till mycket problem, då dom inte har någon "standardetikett/adress" så tar sorteringen lägre tid med dom än med svenska paket (kommer inte ihåg vart jag läste det nu, så kan inte länka) och det påverkar ju hela kedjan.

Vi har företag och anlitar Postnord - det funkar i stort sett bra. Väldigt få saker är transportskadade.
Samma här, också företagare och skickar 9/10 paket med Postnord (skicka lätt), och än har jag inte hört någon kund som hört av sig med skadat eller saknat paket. Men absolut, hanteringen är inte alls bra, det är vi alla medvetna om.

Och ja, jag stör mig också på folk som klagar på att dom inte får sitt paket på direkten när det har vart Black friday/black weekend/cyber monday.... Visst, får man vänta över en vecka är det ju störande, men som sagt, 3.7 miljoner paket hanteras ju inte på en pisskvart :meh:
Jag tror folk blir mer och mer krävande på att det ska levereras 12 timmar efter beställning typ...

Absolut att det tar lite längre tid, det håller jag med om. Men att paket plötsligt tar 1.5-2 v på sig att komma tycker jag faktiskt inte är okej. Upp till en vecka - helt ok, 1-1.5 - nja. Mer än 1.5 - nej.

• Gilla
Reactions: MM
Samma här, också företagare och skickar 9/10 paket med Postnord (skicka lätt), och än har jag inte hört någon kund som hört av sig med skadat eller saknat paket. Men absolut, hanteringen är inte alls bra, det är vi alla medvetna om.
Jag har inte heller hört av mig till något företag angående mina mer eller mindre demolerade paket.

Jag stör mig på min dusch. Dels för att den har ett reglage för varmvatten och en för kallt och det är helt omöjligt att blanda dem till en behaglig temperatur och dels för att det inte finns någonstans att hänga upp munstycket.

Jag stör mig på massor med saker ikväll...ett urval: Blåsor i munnen efter att ha ätit för mycket ananas, att jag hittar en massa fina kläder den månaden när jag inte kan lägga pengar på en massa kläder, att mina visdomständer är dumma(hänger delvis ihop med blåsorna.. :wtf:) och så stör jag mig på att min C-uppsats inte är klar än och att jag har noll motivation just nu(deadline 3/1 :nailbiting:)

Skitkväll helt enkelt :angel:

Att mitt paket fortfarande befinner sig på samma fläck NU som det gjorde igår kl 8:25, dvs 6 mil bort. I alla fall om man får tro appen. Det är ju löjligt.....:mad:

• Gilla
Stör mig på att jag fått en ny läkare efter 4 år med samma. Han och jag kom på kant med varann direkt så antingen försöka byta läkare eller VC. Irriterande som tusan.

Att mitt paket fortfarande befinner sig på samma fläck NU som det gjorde igår kl 8:25, dvs 6 mil bort. I alla fall om man får tro appen. Det är ju löjligt.....:mad:

Jag har samma problem. Ett paket gick till fel utlämningsställe 1,5 mil bort för 2 dagar sen. Dom märkte det relativt fort men nu har paketet vandrat vidare till någon terminal för att sorteras rätt, 30 mil bort O_o :crazy: :banghead: :banghead: :banghead:

Jag har samma problem. Ett paket gick till fel utlämningsställe 1,5 mil bort för 2 dagar sen. Dom märkte det relativt fort men nu har paketet vandrat vidare till någon terminal för att sorteras rätt, 30 mil bort O_o :crazy: :banghead: :banghead: :banghead:
Jag fick vara med om att det stog ett utlämningsställe bara det att paketet var på ett annat utlämningsställe :banghead:
Självväntar jag på att mitt paket ska skickas hade missat att jag hade förskottsbetalning sedan förra gången jag beställde :meh:

• Gilla
Ikväll stör jag mig på en gammal klassiker - Microsoft. :meh:

Startade en arbetsdator som inte varit igång på 7-8 veckor, bara för att se den ägna sig åt uppdatering efter uppdatering i två och en halv timme. And counting... :turd:
(Det är en modern och ganska högspecad maskin och 100 MB/s fiber, så det är inte där flaskhalsen ligger. Och visst, i Win 10 Pro får man lov att välja när omstarter skall ske - men man får inte välja när allting innan omstarten skall ske. Och med en dator som ägnar all uppmärksamhet åt att "initiera", förbereda, hämta och installera uppdateringar på många GB går det inte att jobba samtidigt med realtidskrävande applikationer. :wtf: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 243
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 188
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 939
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 037
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V