Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag fick ett privat meddelande på Facebook från en person jag inte träffat på flera år, som tycker att jag ska komma till en (olaglig) live-debatt med Joakim Lamotte ikväll. Och när jag vänligt men bestämt säger tack men nej tack ifrågasätter personen varför. Grr.

Stör mig på folk som inte kan blända av helljuset - IGEN. Vänta bara snart monteras min LED-ramp på och då djävlar anamma om de inte bländar av, då kommer de ångra det bittert. Även ett blink räcker. :devil::devil::devil:
Fast låter bli att blända av gör man väl inte med flit :( :crazy: ? Jag glömmer ibland, och tycker att det är lika pinsamt varje gång. Skulle aldrig komma på tanken att straffa någon annan som också (förmodar jag) råkar glömma.

En lastbil kör i 91 km/h.
En annan lastbil kör i 91,3 km/h.

a) Hur lång sträcka tar omkörningen, om båda ekipagen är 25,25 m långa?
b) Hur mycket tidigare kommer den snabba lastbilen från Göteborg till färjeterminalen i Trelleborg, där båda ändå måste vänta tills båten går? Svara i hela sekunder.
c) Hur lång kö bildas under omkörningen, om övrig trafik är medelintensiv och håller 120 km/h? Svara i hela km.

En lastbil kör i 91 km/h.
En annan lastbil kör i 91,3 km/h.

a) Hur lång sträcka tar omkörningen, om båda ekipagen är 25,25 m långa?
b) Hur mycket tidigare kommer den snabba lastbilen från Göteborg till färjeterminalen i Trelleborg, där båda ändå måste vänta tills båten går? Svara i hela sekunder.
c) Hur lång kö bildas under omkörningen, om övrig trafik är medelintensiv och håller 120 km/h? Svara i hela km.

Olagligt iaf eftersom dom bara får gå i 80 km/h :p (bil å släp va? :))

1. 5,05 min iaf :p
2. 60 sekunder (från Gbg färjeterminal till Trelleborgs färjeterminal)
3. Orkar inte mer :laugh:

Får be till gud att jag har rätt med. Suger på matte :p

Fast låter bli att blända av gör man väl inte med flit :( :crazy: ? Jag glömmer ibland, och tycker att det är lika pinsamt varje gång. Skulle aldrig komma på tanken att straffa någon annan som också (förmodar jag) råkar glömma.

Du tar på dig skulden för ev. olycka då också antar jag? I trafiken hjälps man åt. Man stjälper inte för att jävlas.
Svarar båda, som vanligt ska allt övertolkas och läsas in saker som inte finns där. Sen när orsakar ett snabbt blink en olycka, är väl bra mycket värre att låta det vara tänt under hela mötesperioden? Hur ska man annars tala om för mötande att de har helljuset på, tiga?
Oavsett vad ni tror er veta om mig så vet jag troligen mer om hur man beter sig i trafiken än er oavsett vad jag skriver eller inte skriver här. Min arbetsplats är i trafiken om ni glömt det. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 133
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 590
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 993
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka