Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Olagligt iaf eftersom dom bara får gå i 80 km/h :p (bil å släp va? :))

1. 5,05 min iaf :p
2. 60 sekunder (från Gbg färjeterminal till Trelleborgs färjeterminal)
3. Orkar inte mer :laugh:

Får be till gud att jag har rätt med. Suger på matte :p
Står det bara lastbil så anser jag det vara utan släp, även om det är långsamt med 91 km/h för en chaffis. ;)

Själv körde jag om en tradare med släp som gick i närmare 90 enligt gps nu ikväll. :meh:

Står det bara lastbil så anser jag det vara utan släp, även om det är långsamt med 91 km/h för en chaffis. ;)

Själv körde jag om en tradare med släp som gick i närmare 90 enligt gps nu ikväll. :meh:

Han skrev ju 25,25 så han menade bil+släp? :)

Annars är jag insatt i branschen så vet hur det kan vara och 91 är inte långsamt om man har lite vett i huvudet ;) Resterande folk kan ju diskuteras :p

Svarar båda, som vanligt ska allt övertolkas och läsas in saker som inte finns där. Sen när orsakar ett snabbt blink en olycka, är väl bra mycket värre att låta det vara tänt under hela mötesperioden? Hur ska man annars tala om för mötande att de har helljuset på, tiga?
Oavsett vad ni tror er veta om mig så vet jag troligen mer om hur man beter sig i trafiken än er oavsett vad jag skriver eller inte skriver här. Min arbetsplats är i trafiken om ni glömt det. ;)
Det är ingen övertolkning. Du skriver själv att de lär ångra sig bittert. Ja en lastbil som blinkar kan orsaka olyckor. Att bli tillfälligt blind kan få väldigt tråkiga konsekvenser. Att du jobbar i trafiken hör inte hit alls och du har ingen aning om vad andra har för kunskaper. Det är många som arbetar i trafiken och vissa av dem beter sig som om de äger väger, dvs. de tar onödiga risker och anser att andra bara ska hålla sig undan.

Vill bara tillägga om det inte var underförstått i mitt inlägg att det givetvis finns 25,25 m långa ekipage. Jag syftade dock på att det inte finns så långa dragbilar utan tillhörande släp. Alltså bara bilen. Jag har trots allt suttit i en och en annan 25,25 are ;)

Svarar båda, som vanligt ska allt övertolkas och läsas in saker som inte finns där. Sen när orsakar ett snabbt blink en olycka, är väl bra mycket värre att låta det vara tänt under hela mötesperioden? Hur ska man annars tala om för mötande att de har helljuset på, tiga?
Oavsett vad ni tror er veta om mig så vet jag troligen mer om hur man beter sig i trafiken än er oavsett vad jag skriver eller inte skriver här. Min arbetsplats är i trafiken om ni glömt det. ;)

Om dom två yrkeschaufförer i min närhet hade resonerat som du gör så hade dom varit utan jobb!
Vet du ens hur många som tar regnr, plats och tidpunkt och faktiskt anmäler föraren till sin arbetsgivare om dom ser en förare som beter sig illa? En hel del faktiskt. Dessutom ställer du både företaget och din arbetsgivare i dålig dager som har förare med hämndbegär.
Du sitter dessutom högre upp i en lastbil som gör att du lättare kan ta dig igenom en mötande personbil med helljuset på enbart genom att ge ett skällsord till föraren och muttra i din hytt.
Ger inte din arbetsgivare dig en reprimand för ditt beteende om du skulle göra det du påstår att du ska är hen lika dålig som dig.
Kör du privat i din personbil gäller samma regler och samma hänsyn till övriga trafikanter som dom ska visa dig. Ibland GLÖMMER man dock att blända av och för egen del så säger jag förlåt högt i bilen när jag glömt och skäms.
När jag ställde frågan till körläraren vad man ska göra om den andra inte bländar av så var svaret att det finns inget att göra mer än att försöka hålla blicken på den vita linjen i vägrenen så du håller dig kvar på vägen och undviker att se direkt in i ljuset.

Om dom två yrkeschaufförer i min närhet hade resonerat som du gör så hade dom varit utan jobb!
Vet du ens hur många som tar regnr, plats och tidpunkt och faktiskt anmäler föraren till sin arbetsgivare om dom ser en förare som beter sig illa? En hel del faktiskt. Dessutom ställer du både företaget och din arbetsgivare i dålig dager som har förare med hämndbegär.
Du sitter dessutom högre upp i en lastbil som gör att du lättare kan ta dig igenom en mötande personbil med helljuset på enbart genom att ge ett skällsord till föraren och muttra i din hytt.
Ger inte din arbetsgivare dig en reprimand för ditt beteende om du skulle göra det du påstår att du ska är hen lika dålig som dig.
Kör du privat i din personbil gäller samma regler och samma hänsyn till övriga trafikanter som dom ska visa dig. Ibland GLÖMMER man dock att blända av och för egen del så säger jag förlåt högt i bilen när jag glömt och skäms.
När jag ställde frågan till körläraren vad man ska göra om den andra inte bländar av så var svaret att det finns inget att göra mer än att försöka hålla blicken på den vita linjen i vägrenen så du håller dig kvar på vägen och undviker att se direkt in i ljuset.
Fast helt ärligt, nog fasen blinkar de flesta av oss när någon inte bländar av så de kommer på att de glömt bort det. Det är förhoppningsvis få som medvetet går in för att blända sina mottrafikanter och att ge en blink är stor skillnad mot att exvis möta en tradare med alla ljus på.

så vet jag troligen mer om hur man beter sig i trafiken än er oavsett vad jag skriver eller inte skriver här. Min arbetsplats är i trafiken om ni glömt det. ;)

Ska man gå efter hur gemene yrkeschaufför beter sig i trafiken så kan man tro att de flesta hittat sitt körkort i flingpaketet, så yrke säger enligt mig noll och intet om vilka kunskaper andra har och jag skulle aldrig ta för givet att dylika trafikanter kan mer än vilken annan som helst.

Fast helt ärligt, nog fasen blinkar de flesta av oss när någon inte bländar av så de kommer på att de glömt bort det. Det är förhoppningsvis få som medvetet går in för att blända sina mottrafikanter och att ge en blink är stor skillnad mot att exvis möta en tradare med alla ljus på.

Det är en sak att göra det för att påminna som du säger, en helt annan om man gör det för att vara hämndlysten. Det är stor skillnad!

Fast helt ärligt, nog fasen blinkar de flesta av oss när någon inte bländar av

Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Helljusblinkar inte heller bakom någon vid omkörning som vissa imbeciller gör. Ren och skär idioti att medvetet hålla på att blända folk, även om det "bara" är för en kort stund.

Ska man gå efter hur gemene yrkeschaufför beter sig i trafiken så kan man tro att de flesta hittat sitt körkort i flingpaketet, så yrke säger enligt mig noll och intet om vilka kunskaper andra har och jag skulle aldrig ta för givet att dylika trafikanter kan mer än vilken annan som helst.

Det hoppas jag inte. Det skulle ju betyda att alla hittat sitt körkort i flingpaketet O_o
Alla som har körkort har genomgått samma tester. Att sedan yrkeschaufförer har genomgått en extra utbildning i att framföra tungt fordon är en annan sak. Grundutbildningen ska alla ha :)

Nu ville ju denna chaufför blinka med sina extramonterade ljus och inte bara vanliga helljuset. Det är en sjujäkla skillnad!

Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Helljusblinkar inte heller bakom någon vid omkörning som vissa imbeciller gör. Ren och skär idioti att medvetet hålla på att blända folk, även om det "bara" är för en kort stund.
Det är ditt problem att möta andra med fullt helljus och extraljus, jag blir inte bländad av att någon blinkar varesig för att varna vid olyckor, vilt eller om jag glömt blända av. Jag kommer fortsätta blinka för att varna andra trafikanter och om de kör med helljuset på.

Nu ville ju denna chaufför blinka med sina extramonterade ljus och inte bara vanliga helljuset. Det är en sjujäkla skillnad!
Jag har extraljus monterade på min bil, jag monterar inte av dem för att blinka på någon som glömt blända av. De slås på när jag slår på helljuset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 114
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 483
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 977
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka