Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 367
Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter hemskt; nog för min ångest är lindrig nog då jag varken behövt psyk eller medicin (dock KBT med gott resultat, inget som kan hjälpa dig?) så är det ett helvete så det räcker! Håller tummarna för dig att det går fort! :).

Fick en tid på fredag, får se vad de säger då. Verkar som om det blir sjukskrivning på 50%. Är dessutom bipolär så det finns risk att jag blir manisk om jag inte lugnar ner mig..

Har varit ute och ridit en sväng längs skogsvägen i alla gångarter; äntligen är inte jägarna där! Märks att vintern är i antågande; lite tunn is och lite hårt här och där efter den rätt kalla natten..:). Hade lätt kunnat varit ute en timme men hade lovat mamma få njuta av att rida min häst en stund :). Ridningen har gjort nytta vid hennes MS; så jag delar gärna med mig av min fantastiskt snälla unga fjordfröken som anpassar sig efter vem som sitter på :love::heart.

Hurra igen. Pratade med kliniken som nu fått tillbaka blodproverna och de såg bra ut, inga förhöjda njurvärden eller liknande. Om jag nu vågar lita på det. Däremot e.colie bakterier som jag hämtat ut antibiotika för. Så nu blir det en tablett nedstoppad i halsen i tio dagar. Pratade med vännen och tydligen är det kallpressad vetegroddsolja man ska köpa mot dålig päls. Ska absolut kolla om det finns här i Bollnäs alt eftersom jag ska till Stockholm imorgon för att vindrutetorka ögonen så kanske jag kan hitta det där.

Nikita är inte road och överväger att sätta ut annons på Blocket att slav bortskänkes snarast. :cautious:

Lämnat grejer på loppisen som jag hyr en hylla på närmsta 2-4 veckorna.
Nu på väg hem. Gråter. Det blev ett avslag igen för I. Det var väl väntat men lite hopp låg och skvalpade :cry::cry::cry: Det gör så ont, han är ju min allra bästa vän, en del av min familj.

Nu på väg hem. Gråter. Det blev ett avslag igen för I. Det var väl väntat men lite hopp låg och skvalpade :cry::cry::cry: Det gör så ont, han är ju min allra bästa vän, en del av min familj.
Åh vad sorgligt! Kram :heart

Fy vad tråkigt besked :cry:

Usch så tråkigt för er båda :( :heart

Fick förfrågan av en person att göra ett gäng foderhinksdekaler, och svarade vad priset skulle bli för det. Trots att det bara handlar om en hundring så svarar då denna person att hen inte har råd just nu, men kan höra av sig igen om en vecka.
Varför frågar man någon man inte känner (och på nivån där man först meddelar färgval, typsnitt, så många av den sorten och si av den, hur namnen ska stavas), om man inte ens har en hundring att betala materialet med?

Jag gör ju mycket hellre samma mängd dekaler till mina egna hinkar, eller bjuder på eget initiativ till vänner, om det ändå är jag som står för materialkostnaden.
Men himmel, man slutar inte att förvånas över folk :banghead:

Fy vad tråkigt :( :heart

Mina trolldegsfigurer står nu i ugnen och torkar. Vågar inte lita på att dom tjockare torkar tillräckligt fort i rumstemperatur.
Det blev lite julfigurer, en katt, en hund, en dinosaurie (?!) och en häst. Insåg att det inte var så lätt att göra snygga höstlöv utan kavel och kniv, vilket jag inte hade lust att krångla med när jag satt på balkongen med katterna. De sistnämnda har för övrigt försökt att äta upp minst en figur var. Dom vägrade äta köttbullar förut, men trolldeg var tydligen jätteintressant :confused:. Borde kanske gjort en människa, erbjudit den till katten en liten stund och sen torkat resterna som en zombie? :D

Mina trolldegsfigurer står nu i ugnen och torkar. Vågar inte lita på att dom tjockare torkar tillräckligt fort i rumstemperatur.
Det blev lite julfigurer, en katt, en hund, en dinosaurie (?!) och en häst. Insåg att det inte var så lätt att göra snygga höstlöv utan kavel och kniv, vilket jag inte hade lust att krångla med när jag satt på balkongen med katterna. De sistnämnda har för övrigt försökt att äta upp minst en figur var. Dom vägrade äta köttbullar förut, men trolldeg var tydligen jätteintressant :confused:. Borde kanske gjort en människa, erbjudit den till katten en liten stund och sen torkat resterna som en zombie? :D
Du är ju för söt, skrattar så jag blir tårögd :rofl::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
528
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 97 98 99
Svar
1 963
· Visningar
101 343
Senast: Luzzan
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
518
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022