Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött!

Flängande och byta badrumsmöbel igår pga fel på den första. Någon från fabriken tyckte det var kul att dra en svart märkespenna 1 meter på högskåpet :banghead: :rage:
Massa merjobb för oss :meh:

Tog nytt körtkortskort men blev inte nöjd trots att hen tog typ 20 kort :(
Det blev så mörka kort, får väl hoppas dom godkänner det O_o

Tog med maken till en butik så fick han välja ut 2 par nya jeans och fick en t-shirt till :p
Sen fixa tårta och hem och hade kalas hela dagen. Knappt jag orkade upp för att vara påklädd innan hantverkaren kom idag :laugh:
Men han är här och donar :)

Dags att gå och lämna mini på förskolan :)

Hantverkaren är väldigt lik min mans kusin. Så jag lånade bilder på Fejjan på båda. Han som jobbar på firman hade ju en bild där. Så skickade dom till maken och frågade vem som är vem :D
Då säger han att bilden på hantverkaren är hans kusin :rofl: :rofl:
Snacka om att dom är lika då om tom han tar fel :laugh:

Hemma igen. Dricka klart kaffet och sen göra ännu mer merjobb. Firman vi beställde duschen ifrån skickade den aldrig för helt plötsligt fanns den inte i lager :mad:
Så nu måste jag in till stan och köpa en från en butik som hade den hemma som tur var.
Kunde dock med lätthet häva köpet då dom inte höll sina villkor som dom hade på sin hemsida angående leveransinfo från beställningsdatum så behövde inte vänta in den :)

Det blåser halv jävla höststorm här. Men i em ska jag till däckhotellet och skifta däck :up: Påminner ni mig om det sådär framåt 13 eller så? Annars lär jag definitivt åka hem efter jobbet :angel::o:D

Blåser/regnar storm här med. Trots det valde jag att gå till förskolan med mini. Kom hem dyngsur om fötter och ben :meh:
Men en halvtimmas motion. Får se det positiva :p

Någon som kan stilla min nyfikenhet? :p

Ett hus är till salu. Blir visning. Första budet inkommer först 3 dagar efter budgivningen. Helt plötsligt är det 5 st som budar. Dom budar i exakt under ett dygn, sen stannar det av i 4 1/2 dag :confused:
Ingen som har stannat utan det bara står still. Varför blir det så :confused:
Ägaren vill inte sälja till högstbjudande? Hittat fel på huset? Väntar in en till visning eller vad?! Jag är nyfiken :nailbiting: :laugh:

Godmorogn. Just kommit tillbaks från VC och vet inte om jga ska skratta eller gråta. Tur jag inte lämnar blod om vi säger så. 5ggr vart de tvungna att sticka innan mina vener släppte till lite blod. De var på väg att ge upp :rofl: Hur förklarar man det för läkaren? _jag lovar, jag glömde inte lämna prover de vägrade ta det :rofl:

Blir nog bra i alla fall. Ett stort blåmärke på ena armen.

Nu ska jag jobba vidare. Funderar på om det är idag jag ska smita iväg och köpa ny telefon (för jobbet) eller imorgon.

Någon som kan stilla min nyfikenhet? :p

Ett hus är till salu. Blir visning. Första budet inkommer först 3 dagar efter budgivningen. Helt plötsligt är det 5 st som budar. Dom budar i exakt under ett dygn, sen stannar det av i 4 1/2 dag :confused:
Ingen som har stannat utan det bara står still. Varför blir det så :confused:
Ägaren vill inte sälja till högstbjudande? Hittat fel på huset? Väntar in en till visning eller vad?! Jag är nyfiken :nailbiting: :laugh:
Ägaren bestämmer vem som ska få köpa. Det är ingen skyldighet att sälja till högstbjudande.
Om man inte är nöjd med buden så väntar man in högre bud.
Vill inte spekulanterna höja så blir det ingen affär.

Godmorogn. Just kommit tillbaks från VC och vet inte om jga ska skratta eller gråta. Tur jag inte lämnar blod om vi säger så. 5ggr vart de tvungna att sticka innan mina vener släppte till lite blod. De var på väg att ge upp :rofl: Hur förklarar man det för läkaren? _jag lovar, jag glömde inte lämna prover de vägrade ta det :rofl:

Blir nog bra i alla fall. Ett stort blåmärke på ena armen.

Nu ska jag jobba vidare. Funderar på om det är idag jag ska smita iväg och köpa ny telefon (för jobbet) eller imorgon.

Åh fy :nailbiting:
Jag är lätt att sticka men avskyr verkligen blodprov så jag sitter och kallsvettas under tiden :crazy:

Ägaren bestämmer vem som ska få köpa. Det är ingen skyldighet att sälja till högstbjudande.
Om man inte är nöjd med buden så väntar man in högre bud.
Vill inte spekulanterna höja så blir det ingen affär.

Men nu tex så leder budgivare 5. Varför lägger inte 1-4 något högre bud om dom inte tänkt stanna? (Det brukar stå inom parantes om någon budgivare stannat).
Buden ligger 300.000 kr över utgångspris så dom borde inte vara helt onöjda men dom kanske inte är beredda att sälja ändå och då kanske inte till den som leder. I detta området är det dock ett bra pris för det huset :)
Jaja, man kan bara spekulera men man blir extra nyfiken då det inte ligger så långt från vårat :p

@cili! Eller om någon annan än tekakemästaren törs svara :D tänkte baka dina tekakor imorn - har hittat 6 kg vetemjöl men har helt slut på vetemjöl special :nailbiting: går det lika bra med vanligt mjöl tro?
(Om inte, vad fan ska jag göra med 6 kg vetemjöl? Hjälp! :rofl:)

Vetemjöl special är mycket bättre att baka bröd på :)
Vanligt vetemjöl går ju åt ändå men just bröd skulle jag använda special till. Eller gör, just vetemjöl vet jag mer än jag vill om då en släkting jobbar på ett ställe där man tillverkar mjöl. Men himla bra för vi får massa mjöl gratis som är andrasortering som inte går att sälja pga olika anledningar :D (kan tex bara stå fel på en förpackning eller så :))

Totalt oinspirerade väder :(.
Dagens höjdpunkt har hittills varit att äta frukost.
Katten vägrar gå ut (förståeligt).
Tänkt göra en hel del innejobb idag. Blir så segt av sånt om jag inte varvar med lite fysiskt jobb ute.
Vi får se, minst tre timmars kontorsjobb idag :arghh:
(Lyckades bli översvämning med kaffebryggaren, så får göra mindre sats oftare istället.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 604
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 132
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka