Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min bror skulle få pengar då mamma hade efterlevnads skydd och vi skulle få från två ställen .Det ena var ok men det andra tyckte jag åxo var det tills brorsans sambo läste pappret ordentligt .Där stod det att jag skulle få 50 % av ett belopp då vi var två men det knepiga var att mamma bytt namn och hette Fatime .Brorsan ringde kpa och dom trodde honom inte men ha sa mamma hette inte Fatime jo sa dom men sedan upptäcktes det att dom gjort fel och blandat ihop födelsenumret så vi får hoppas att dom pengarna går till rätt barn den här gången och vi får från rätt mamma

Lite mör i kroppen efter dels två timmars sömn när jag kom hem och dels massage ikväll. Jag hade tänkt blunda en kvart men hade inte ens vaknat när telefonen ringde så maken tyckte att jag nog behövde sova tills jag vaknade.

Jag fattar fortfarande ingenting :rofl:

Med mitt ex sov jag i pyjamas, sover utan nu... älskade när exet åkte hem så jag fick vara ensam och sova själv för jag sov fruktansvärt dåligt bredvid honom, numera sover jag uselt ensam och vill vara med min karl hela tiden.

Jag som tyckt om långa och smala män utan hår på bröstet har numera en man med behåring som en öh apa och som är lika lång som mig och överviktig :confused:

Måtte han bara komma hem imorgon så jag får sova en hel natt! Börjar bli hålögd av dessa sömnlösa nätter nu!

Jag tror jag "hittar hem" :love:

Viss kramp beror på obalans i kroppens salter så ja, det kan hjälpa. Enkelt och ofarligt att prova, så länge man inte tar för mycket är det inte farligt. Dvs det värsta som händer är att det inte ger någon effekt.
Jag trodde du läst fel eller missuppfattat och läst typ kramper i magen, för samarin var lite otippat, magnesium har jag provat men min mage blev inte så glad över det tilltaget.

Jag trodde du läst fel eller missuppfattat och läst typ kramper i magen, för samarin var lite otippat, magnesium har jag provat men min mage blev inte så glad över det tilltaget.

Milk of magnesia är ett gammalt klassiskt laxermedel :D Dock är magnesiumhydroxid inte så effektivt om man har Mg brist, andra former tas upp lättare.

Samarin är ju salter, bikarbonat och kalciumkarbonat.

Inte ett sådant magfel,bara magkatarr och fick äta pepcid

Fast då måste du ha reagerat på ett hjälpämne, den aktiva delen innehåller inte magnesium. Vi är ju olika känsliga för olika ämnen :) Vilket kan vara nog så knepigt när det kommer till utbytesmediciner, det aktiva ämnet är ju detsamma men hjälpämnena kan variera... :cautious:

@cili! Eller om någon annan än tekakemästaren törs svara :D tänkte baka dina tekakor imorn - har hittat 6 kg vetemjöl men har helt slut på vetemjöl special :nailbiting: går det lika bra med vanligt mjöl tro?
(Om inte, vad fan ska jag göra med 6 kg vetemjöl? Hjälp! :rofl:)

Bläääääääää,vilket väder,var ute med hundarna o det blåser satan,regnar på tvären så att ta med ett paraply var inte så stor nytta när det inte täcker från ryggen o ner till fotsulorna.:down:
Anledningen till att jag inte hört blåsten tidigare visade sig vara att det blåser från "fel" håll (brukar nästan alltid blåsa från kanalen)

Det verkar ha slutat regna för en stund sedan :up:
Så med lite tur kanske herr JB kan ta sig ut för att komma hit en stund, totalt oorganiserat sovande nu här sover en stund, uppe, vilar, sover, svettas, uppe, vilar, hostar.
Men som sagt jag hoppas det är priset för att slippa (flamingo)flunsan så bara bita ihop och le.

Papper eller riktiga?

Dobbis som har typ 24 st i linne

Jag har minst 4 olika "set" av 12 linne servetter i varje. :cautious: Jag har fatt alla fran min mamma och mormor ... och mamma uttryckte att det var san tur for mig att jag skulle fa henne's linne dukar och servetter ocksa.:crazy:
Jag har inte manglat pa over 30 ar ... gissa hur manga ganger jag anvant namnda servetter sedan jag flyttade ut ur Sverige? :rofl:

Det låter väldigt bra. Monsterkatten blir less efter 20 minuter, innan dess går det bra. Kissemissarna bor med ex-maken så förhoppningsvis får jag en recension för jag beställt bara grejer online till dem när jag känner för det :up: (jag hade hemskt gärna velat ha dem, men jag bor på en annan kontinent och även om jag flyttar in i en lägenhet här så skulle de hade otroligt mycket mindre utrymme än de har med honom + att jag är borta konstant på fältarbete så de skulle få vara med kattvakt för ofta. Fick vara lite osjälvisk där i separationen och tänka på vad som var bäst för dem).

Fragan ar val om det ens gar att ta in katter till Singapore? De ar ju lite kansliga ... precis som Svenska myndigheter om man kommer med djur fran den varldsdelen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 609
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 135
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka