Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skitväder med ösregn och blåst. Som tur är har jag kunnat vara inne mycket idag. Då är det rätt mysigt!
Nu sitter jag med en neeeedy liten hund som trots att hon är nymatad och nypromenerad inte är nöjd och försöker åla sig in i mitt synfält. Jag försöker jobba med datorn i sängen. Dålig kombo!
Men hon är ju så söt...

Sitter och tittar pa nar mina colibris jagar varandra runt, runt, framfor fonstret. De ar mycket "territorial" sma rackare som vill ha all mat for sig sjalva. :p
De ar sa vansinnigt fina nar de skimmrar metallic i alla sorts farger i solljuset medan de bomb attakerar varandra.

Sa har ser de ut nar solen ligger pa ... men blir lite gra och trakiga (fast sota anda) i skugga.

Annas_zpsltfnnl5v.jpg

AnnasH_zpsnheybehi.jpeg

Åh vad gott det lät, broccoli är lika mumsigt som nyttigt :)

Undrar om jag börjar bli hungrig? verkar ha ett visst öga för matrelaterade inlägg just nu verkar det som.:o
Orken och matlusten är inte på topp så funderar på mannagrynsgröt ikväll, känns lagom arbetsamt att fixa.
Superenkel att göra:
Varva kokta broccoli, kokt bandspagetti och stekt bacon i en form. Häll över grädde/mjölk
In i ugnen på 225 gr i ca 25-30 min
Klart!:d

Slösurfar lite på Buke innan det är dags för kvällsfikat och dumburken. I kväll är det Greys Anatomi. Ska försöka inte slockna innan det är slut, denna gång.

Ja. Lingonsylt är obligatoriskt :up:

PS. Listor går utmärkt att göra i telefonen :D:D

Jag gillar handskrivna listor. Men ni som skriver i telefonen. Vilken app använder ni till det :)?
Det sorgliga är att jag faktiskt skriver inköpslista i telefonen, men glömde telefonen hemma :meh: Jo, jag måste gå och handla lingonsylt. Så är det bara. :arghh:
aj då :D (hade jag glömt mobilen hade det inte blivit något handlade öht då jag har kortet i mobilen :D

Käkar strepsils och lyssnar på stormen. Undrar om vi kommer få ett träd över huset i natt? 22m/s blåser det tydligen här nu..

Jag har redan köpt en (och skulle ha två till till svärmor men det blev bara en till henne, jag tog de sista i Borlänge :D).

De funkar faktiskt, jag har testat lite ovetenskapligt hur snabbt temperaturen stiger i rummet med vs utan. Man märker faktiskt skillnad plus att temperaturen blir jämnare över rummet.
Absolut fungerar de! Jag har min på spispannan om vintrrarna. Det går finemang. Jämnare värme i rummet.

Sitter och tittar pa nar mina colibris jagar varandra runt, runt, framfor fonstret. De ar mycket "territorial" sma rackare som vill ha all mat for sig sjalva. :p
De ar sa vansinnigt fina nar de skimmrar metallic i alla sorts farger i solljuset medan de bomb attakerar varandra.

Sa har ser de ut nar solen ligger pa ... men blir lite gra och trakiga (fast sota anda) i skugga.

Annas_zpsltfnnl5v.jpg

AnnasH_zpsnheybehi.jpeg
Så vackra :) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 760
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 129
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka