Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i väntrummet på vårdcentralen. Ska till Dietisten. Sedan kommer min KP och hämtar mig. Vi ska till Granngården och shoppa solrosfrön där. Extra billiga där denna vecka

Det är som att bo mitt i en stamrenovering (och nån sån har det inte varit tal om). Jag har nog aldrig längtat iväg till ett hus på landet så mycket i hela mitt liv. Det är ju tur att man har normala spärrar, för tanken på ett knivmord har fladdrat förbi mer än en gång :o.
Här har både jag och Pälsfröken vant oss men det finns en slagborrmaskin här med att låna ut om det blir akutläge tack och lov!
Har jag berättat förresten att en lokal i huset gör dom om nu med? (längst bort vid rondellen), vi är ganska glada att vi inte bor i den ändan.

Hundvakten kom kl 11 (trots att det inte ska vara före 12) och gav hunden en godis och gick. Tog inte ens med honom ut lite snabbt (som igår). Mamma frågade nämligen för ett tag sen varför han inte fick godis och då hade vakten svarat nåt med att det glömdes bort. Så jävla dåligt :( Det innebär alltså att hunden mest troligt fått klara sig med micropromenad på 4 min eller ingen alls medan mamma varit borta i 11 timmar. Hur länge detta pågått vet jag inte. Jag och minstingen tar honom senare så han får komma ut.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaah nej jag hittar inte lämpliga ord att dela med mig av men tror du har fantasi nog att förstå ungefär vad ag menar.
:banghead::yuck::rage:

Mamma frågade för ett tag sen varför hunden inte fick sitt godis (han får en halv dentastix när man går) och vakten hade svarat att det glömdes bort. När hunden hade bråttom ut på kvällen var mamma tydlig (igen) om att det måste vara minst 20 min-promenader och inte före 12.
När kopplet inte hade rörts på tre dagar förra veckan (men pengarna borta) satte mamma upp en kamera för att få veta eftersom hundvakten uppgav att godiset glömts, att de var ute i 20 min etc.
Och facit är ju sorgligt. Nu är den här personen så ung så föräldrarna kommer att kontaktas.

Pengar tillbaka kommer att krävas.

Fy så dåligt att fuska med ett djurs välbefinnande!!

Bra att föräldrarna kontaktas så får de kanske ta och lära sitt barn hur man beter sig om man tagit på sig att göra något, särskilt när det har med djur att göra och när det är en tjänst som en utomstående betalar för!

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaah nej jag hittar inte lämpliga ord att dela med mig av men tror du har fantasi nog att förstå ungefär vad ag menar.
:banghead::yuck::rage:
Jag saknar ord själv. Jag och syrran fick i unga år (yngre än mammas hundvakt) ansvaret över grannens jakthundar när grannarna åkte på semester. Fyra promenader per dag i en veckas tid brukade det vara, nån gång i två veckor. Två mål mat per dag. Fanns ju inte på världskartan att man struntat i nån promenad!

Fy så dåligt att fuska med ett djurs välbefinnande!!

Bra att föräldrarna kontaktas så får de kanske ta och lära sitt barn hur man beter sig om man tagit på sig att göra något, särskilt när det har med djur att göra och när det är en tjänst som en utomstående betalar för!
Ja verkligen. Stackars hund som fått hålla sig så länge. Jag vet inte vad jag hade gjort om jag fått reda på att mitt barn gjort nåt liknande.

@supersonic hoppas föräldrarna är vettiga och att ungen förstår vad den gjort mot hunden.
Så vidrigt ledsamt och samtidigt så skönt att det upptäcks.
Ja det hoppas jag också! Väldigt skönt att det upptäckts, och tycker så ruskigt synd om hunden.

Sitter i väntrummet på vårdcentralen. Ska till Dietisten. Sedan kommer min KP och hämtar mig. Vi ska till Granngården och shoppa solrosfrön där. Extra billiga där denna vecka
Öppna en säck från granngården i går. Sämsta skit jag har varit med om. Aldrig mer.

Farmor och farfar är lite sugna på det huset. När farmor visade det (på bild) för mig så sa hon "där får han ju inte plats med alla sina traktorer" och såg rätt nöjd ut över den insikten :laugh:
Menar du det som ligger precis innan korsningen som dom har börjat renovera '? Det är sålt nu.

I morse var det tufft att gå upp. Jobbade lite innan läkarbesök och några ärenden på stan. Har provat brillor hos 3 olika optiker. Så nu vet jag vilken jag vill gå till. De hade inte tid idag. Men nästa v satsar jag på.
Nu ligger jag nerbäddad en liten stund innan jag måste ner till hästarna. Fy så kallt ute!
Tur att jag har min lilla(!) värmeflaska Vovvi.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 574
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 127
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka