Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tanten: Bättre än innan iaf, heja dig! :up:

:o :o :o
Jag har läst 16 veckor dataadministration på DOS-tiden (dvs typ år 1802....) Något lite borde jag minnas även om gränssnittet var en... eh.. smula annorlunda då.

..gjorde min fördjupning på ett företag som hade "manuell utskrift". Dvs de som jobbade fick fram sina arbetsordrar för dagen på en skärm och skrev av det därifrån :rofl:
Chefen hade fått en dator men den hade han itne tagit av plasthuven från en enda gång. Han visste inte vilken knapp man skulle trycka på för att starta den och vad man skulle skriva för att den skulle komma igång. Japp - 1802, typ (början av 90-talet)

Idag har jag, typ, nått ett stort mål med den söta bruna. Eller i alla fall ett stort steg på väg mot ett mål. Jag har spolat av hans fötter med vattenslangen. :up: Igår slutade samma försök med att han sprang omkull mig, med en tämligen öm kropp som resultat, men idag stog han nästan stilla. Förändringen var att jag la till en tvättsvamp. Så om jag samtidigt gnuggar benet med en svamp kan jag spola nästan hur mycket jag vill. :up: Målet är att svampen inte ska behövas.

@Klara - du som jobbar med det, är det ok om jag frågar om skolmat? Är nämligen lite fundersam på att det serveras mannagrynspudding med sylt till lunch på A's skola på torsdag. Det känns som en efterrätt för mig? Enda alternativet är pastasallad, vilket inte heller känns optimalt? Jag är van vid närproducerat, ekologiskt och rejält från fsk. Är jag bortskämd bara? Det är kanske helt normalt? Jag kommer iaf ha en tokhungrig dotter på torsdag em...

@Klara - du som jobbar med det, är det ok om jag frågar om skolmat? Är nämligen lite fundersam på att det serveras mannagrynspudding med sylt till lunch på A's skola på torsdag. Det känns som en efterrätt för mig? Enda alternativet är pastasallad, vilket inte heller känns optimalt? Jag är van vid närproducerat, ekologiskt och rejält från fsk. Är jag bortskämd bara? Det är kanske helt normalt? Jag kommer iaf ha en tokhungrig dotter på torsdag em...
Min man har varit enhetschef för ett skolkök. Enligt honom: Pastasallad ok, inte mannagrynspudding. Det är mer åt efterrättshållet som du säger.

Nöjd efter avslutad hundkurs. Vovven har lärt sig SÅ mycket.... Sitt, ligg, sitt kvar, ligg kvar, "high-five"...osv. Det bästa av allt är att vi har fått så mycket bättre kontakt :) . Han känns väldigt uppmärksam och fokuserad på mig (läs:förmodligen godiset... ;) ). Svansen går precis HELA tiden, och han verkar tycka att det mesta är riktigt kul. Kul att få godis, och kul att få beröm av matte :) .

Dagens mest random: sitter i soffan med bebis och gör helt plötsligt ett ljud från hörnet av rummet. Tittar dit och där sitter en FÅGEL?! Den fladdrar iväg i lägenheten och försvinner. Ropar på sambon och vi påbörjar operation leta fågel.
Hittar den bakom en sko (!) på golvet en trappa ned i hallen, lyckas få den att flyga ut.
Ingen aning om hur den kom in, inget öppet liksom. Mer än ytterdörren då sambon gått igenom den med hunden någon timme innan - men då hade han ju märkt om en fågel swishade förbi hans huvud..!

Mycket märkligt...!

Dagens mest random: sitter i soffan med bebis och gör helt plötsligt ett ljud från hörnet av rummet. Tittar dit och där sitter en FÅGEL?! Den fladdrar iväg i lägenheten och försvinner. Ropar på sambon och vi påbörjar operation leta fågel.
Hittar den bakom en sko (!) på golvet en trappa ned i hallen, lyckas få den att flyga ut.
Ingen aning om hur den kom in, inget öppet liksom. Mer än ytterdörren då sambon gått igenom den med hunden någon timme innan - men då hade han ju märkt om en fågel swishade förbi hans huvud..!

Mycket märkligt...!
Har du sett fåglarna alltså filmen :crazy: :nailbiting:
:D

Kostnaden för katten kommer motsvara hyrorna jag ska betala för att kunna flytta.
Flytten får bli framskjuten tills jag har råd.
Eftersom jag faktiskt ska starta ett hem från scratch så kostar det även om man köper begagnat
Men vad kostar pensionatet per natt då??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 211
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 573
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 127
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka