Men fy. Får hoppas det inte är det för mig!Hmm... En kollega till mig fick nämligen något liknande på kinden, och det var faktiskt svinkoppor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men fy. Får hoppas det inte är det för mig!Hmm... En kollega till mig fick nämligen något liknande på kinden, och det var faktiskt svinkoppor.
Finns värre,mördarbakterier.Men fy. Får hoppas det inte är det för mig!
menar du köttätande bakterier?Finns värre,mördarbakterier.![]()
Japp,av det jag sett på tv så kan det börja som en rodnad,sen bli ett sår o vips så får man amputera bort något ,om inte en smart doktar tagit ett prov i tidigt skede o satt in intrav.antibiotikamenar du köttätande bakterier?![]()
Trevligt är det ju inte med svinkoppor (om det skulle vara det), men det läkerMen fy. Får hoppas det inte är det för mig!
Har glömt... Har du diagnos på knölarna? Är svinkoppor uteslutet?
Hoppas det blir bättre snart.Ingen diagnos. Träffade sköterska i onsdags, hon tog snabbsänka och temp, crp 12 hade jag, så hon trodde jag hade en infektion i kroppen. Fick tillbaka igår för att träffa läkare (fanns ingen ledig i onsdags) och han kollade lite bara och skrev sen ut antibiotika. Det såg dock inte så här illa ut igår.
I journalen skrev läkaren: Svullnad rodnad i pannan. Ser ut som en finne primärt och en lite längre ner mellan ögonen. Tycker inte det ser ut som Herpes. Har inte varit några blåsor. Är torrt nu så jag ser inte att vi kan ta någon odling.
Såg det fanns receptfritt medel mot svinkoppor, kan det vara bra att köpa och använda även om inte har blivit konstaterat från läkare? Vc är ju inte öppet på helgen och känner att akuten inte riktigt är rätt för detta..@Trott jag tänker också svinkoppor. Om, så är det vansinnigt smittsamt.
Såg det fanns receptfritt medel mot svinkoppor, kan det vara bra att köpa och använda även om inte har blivit konstaterat från läkare? Vc är ju inte öppet på helgen och känner att akuten inte riktigt är rätt för detta..
Det har inte varit blåsor, utan började som svullnader som var rosa/röda och "hårda" (dom är fortfarande hårda/fasta), dom har inte utsöndrat någon vätska eller var. Så det stämmer inte med beskrivning av symtom. Däremot har det både svidit och kliat (gör fortfarande...) vilket stämmer som symptom. Får ringa 1177 imorgon och fråga helt enkelt.Jag skulle inte kladda nåt på öppna sår utan att veta. Du kan ju ringa 1177 och fråga vad de tycker. Stämmer svinkoppor tycker du?
Om, var jättenoga med handhygien, tänker på att du syr åt prematurer och jag vet inte exakt hur lätt det smittar, bara att det var väldigt drygt när mitt syskon hade det.