Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hund intill mig, katt i knät - bästa ångestdämpningen som finns, i alla fall när den inte är så aggressiv.
Tittar på början av Sex and the city 2, snart ska jag inta en sömntablett och sen hoppas jag på få sova hela natten. Imorgon och på söndag väntar kvällspass på jobbet.

Nerbäddad. Dock bara en hund i sängen, vet inte riktigt vad den andra sysslar med. Lät som att hon gick och la sig i gästsängen :confused: Undrar vad jag har gjort för ont...

Kollar på Vår tid är nu. När avsnittet är slut ska jag lägga mig. Tidig väckning imorgon. Vill ha stallet klart innan jag 7.50 ska köra till fiendestaden Helsingborg :nailbiting:

Ingen diagnos. Träffade sköterska i onsdags, hon tog snabbsänka och temp, crp 12 hade jag, så hon trodde jag hade en infektion i kroppen. Fick tillbaka igår för att träffa läkare (fanns ingen ledig i onsdags) och han kollade lite bara och skrev sen ut antibiotika. Det såg dock inte så här illa ut igår.
I journalen skrev läkaren: Svullnad rodnad i pannan. Ser ut som en finne primärt och en lite längre ner mellan ögonen. Tycker inte det ser ut som Herpes. Har inte varit några blåsor. Är torrt nu så jag ser inte att vi kan ta någon odling.
Hoppas det blir bättre snart.

Såg det fanns receptfritt medel mot svinkoppor, kan det vara bra att köpa och använda även om inte har blivit konstaterat från läkare? Vc är ju inte öppet på helgen och känner att akuten inte riktigt är rätt för detta..

Jag skulle inte kladda nåt på öppna sår utan att veta. Du kan ju ringa 1177 och fråga vad de tycker. Stämmer svinkoppor tycker du?
Om, var jättenoga med handhygien, tänker på att du syr åt prematurer och jag vet inte exakt hur lätt det smittar, bara att det var väldigt drygt när mitt syskon hade det.

Jag skulle inte kladda nåt på öppna sår utan att veta. Du kan ju ringa 1177 och fråga vad de tycker. Stämmer svinkoppor tycker du?
Om, var jättenoga med handhygien, tänker på att du syr åt prematurer och jag vet inte exakt hur lätt det smittar, bara att det var väldigt drygt när mitt syskon hade det.
Det har inte varit blåsor, utan började som svullnader som var rosa/röda och "hårda" (dom är fortfarande hårda/fasta), dom har inte utsöndrat någon vätska eller var. Så det stämmer inte med beskrivning av symtom. Däremot har det både svidit och kliat (gör fortfarande...) vilket stämmer som symptom. Får ringa 1177 imorgon och fråga helt enkelt.

Sitter och roar mig med att försöka bli bättre på anatomi. Jag har tydligen en ny förändring vid lillhjärnspedunkeln höger lillhjärnshemisfär. Hade sedan innan koll på att jag har förändringar i halsryggen, men visste inte att det var utbredda förändringar vid C2-C6 och att det finns så lång ned som C7-T1. Verkar ha tillkommit nytt där med, fast det har varit svårt att se pga. dåliga plåtar/svårt att få bra bilder där. Tror de ska försöka få bättre på bröstryggen nästa gång. Funfunfun.

Fyra av syskonbarnen är hos mamma nu. Dock åker de imorgon igen. Önskar jag kunde följa med.
Kom för övrigt hem och blev totalt utskälld av marsvinen. De hade fått vänta alldeles för länge på deras grönsaker tydligen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 768
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 632
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 145
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 462
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka