Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag råkade ha sönder touch-screenen på min dator. Det har gått att använda den iaf efter det ca 1 år, bara utan touch-screen. Nu verkar datorn fått nog och skärmen lever sitt egna liv med att ändra storlek, flytta sig och pilen åker högst upp i ena hörnet typ varannan sek- var annan minut.
Att sitta och försöka redigera reklam-pdf:er och översätta, ta bort och lägga till bilder och möblera om i rätt avancerade pdf:er är milt sagt inte kul. Får åka och laga/köpa ny..
Jobbet är eg skyldiga mig en jobbdator. Så de skulle ta det isf.

Jag har btw införskaffat ny telefon (iphone 8 plus) och sitter och pillar med den, laddar ner appar osv. Ska bli kul att testa kameran sen (var därför jag bytte).
Jag tycker att den är gigantisk (att hålla i) men den tar bra bilder :up:

Vilken storlek (kapacitet) köpte du? :D

Jag tycker att den är gigantisk (att hålla i) men den tar bra bilder :up:

Vilken storlek (kapacitet) köpte du? :D

Tror man vänjer sig! Köpte den med mest utrymme, tänker att den kan vara stand in för mina systemkameror när man tex reser osv. Vet inte om bildkvalitén räcker för bloggen men den räcker ju definitivt till för instagram osv. Kanske även för blogg-kollage osv.

Har konstaterat att jag den senaste tiden föredragit att sitta i helt tyst vardagsrum under all ledig tid, och nu idag när jag var helt ledig så var det helt tyst åtminstone halva dagen. Jag kände verkligen inte för att titta på tv, lyssna på musik eller göra någonting alls. Bara sitta. Nog för att jag är trött, men jag misstänker att kroppen ändå är mer trött än vad jag velat erkänna för mig själv.

Samtidigt dyker det upp en och annan i min närhet som envist ska påpeka att det är otrooooligt konstigt att sitta i ett helt tyst och lugnt rum, för "så brukar man inte göra när man är vuxen! det finns så mycket i livet som måste göras hela tiden!" och någon fortsättning som syftar på att jag är en lat jävel som uppenbarligen inte gör "allt det där som behöver göras". :grin:

Har konstaterat att jag den senaste tiden föredragit att sitta i helt tyst vardagsrum under all ledig tid, och nu idag när jag var helt ledig så var det helt tyst åtminstone halva dagen. Jag kände verkligen inte för att titta på tv, lyssna på musik eller göra någonting alls. Bara sitta. Nog för att jag är trött, men jag misstänker att kroppen ändå är mer trött än vad jag velat erkänna för mig själv.

Samtidigt dyker det upp en och annan i min närhet som envist ska påpeka att det är otrooooligt konstigt att sitta i ett helt tyst och lugnt rum, för "så brukar man inte göra när man är vuxen! det finns så mycket i livet som måste göras hela tiden!" och någon fortsättning som syftar på att jag är en lat jävel som uppenbarligen inte gör "allt det där som behöver göras". :grin:
Jag sitter ofta i tysthet, fast naturen hörs alltid när man bor i skogen.

Jag har redan köpt en (och skulle ha två till till svärmor men det blev bara en till henne, jag tog de sista i Borlänge :D).

De funkar faktiskt, jag har testat lite ovetenskapligt hur snabbt temperaturen stiger i rummet med vs utan. Man märker faktiskt skillnad plus att temperaturen blir jämnare över rummet.
Jag är imponerad så här långt, betydligt mer jämn värme i rummet och den trycker även vidare en bit i huset, det går snabbt att värma upp oavsett så det bryr jag mig inte så mycket om. Men i mammas stuga skulle den nog göra stor skillnad så jag får nog åka och köpa en till i helgen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 604
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 131
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka