Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wohoo! Nämnde mitt vinylprobem (dvs att jag inte har någon anledning att köpa hem nytt) för sambon, som fort ordnade så att några av hans vänner önskade utskurna namn till sina fordon :up:. Dekaler till dom, mer vinyl till mig. Win-win :D
Jag beställde 2 i går (ebay) en till min bil och en till min bondevän, vilken som är till vems bil kan ni nog räkna ut.:p
ucpd2r2.jpg

NYxGBKL.jpg

Tittade på en bit av tv-serien saknad och tänkte se klart resten i morgon bitti.
Varit och sagt godnatt till hästarna och dricker nu kvällste och lyssnar på klassisk musik för att varva ner.

Tipset med whiteboard var snart! Har tänkt att köpa en till köket så kan skriva en inköpslista på den direkt och sen ta kort. Annars har handskrivna lappar funkat i alla år (sålänge de inte flyger iväg).
Anteckning använder jag mig mycket av i telefonen. Men just inköpslistor när det gäller mat har jag bara testat en gång på den. Tyckte det tog längre tid att radera en vara än som på en skriven lapp. Eller så skiter i att stryka över, men då missar jag lätt ändå nån grej av nån mysko anledning.

Barnen i säng. Snickare+barn har åkt hem efter middag och skruvande av Ikea byggsatser, jag har läst lite mer till plugget och druckit vin. Fick ett ep-anfall så hjärnan är helt mos. Tänkte borsta tänderna och gå i säng nu. Kanske kolla på svenska Hollywoodfruar, om det inte blir en podd av något slag. Hellre pigg i morgon än uppe och pluggar halva natten.

Tittade på en bit av tv-serien saknad och tänkte se klart resten i morgon bitti.
Varit och sagt godnatt till hästarna och dricker nu kvällste och lyssnar på klassisk musik för att varva ner.

Tipset med whiteboard var snart! Har tänkt att köpa en till köket så kan skriva en inköpslista på den direkt och sen ta kort. Annars har handskrivna lappar funkat i alla år (sålänge de inte flyger iväg).
Anteckning använder jag mig mycket av i telefonen. Men just inköpslistor när det gäller mat har jag bara testat en gång på den. Tyckte det tog längre tid att radera en vara än som på en skriven lapp. Eller så skiter i att stryka över, men då missar jag lätt ändå nån grej av nån mysko anledning.

Jag brukar strunta i att radera utan sätter bara en liten markering på dom saker jag tagit.
Försöker så gott det går att skriva efter butikens uppbyggnad och om jag inte har möjlighet till det så skriver jag saker i kategorier för att minska risken att missa något.
Tycker inte jag missar eller får med saker bättre med handskrivna anteckningar.

Jag brukar strunta i att radera utan sätter bara en liten markering på dom saker jag tagit.
Försöker så gott det går att skriva efter butikens uppbyggnad och om jag inte har möjlighet till det så skriver jag saker i kategorier för att minska risken att missa något.
Tycker inte jag missar eller får med saker bättre med handskrivna anteckningar.
Ska testa att markera. Kanske en --> :-) efter varje vara som är i korgen :)? Så det blir lite tydligare, eller en bock.

Provade receptet. Hmm, god men precis som jag misstänkte för tunn, fastnade i långpannan och konsistensen var omelett mer än pannkaka. Men mycket gott med majskorn i smeten, plus då röra med knaperstekt bacon och riven gul lök och äpple :d Lingonsylten va pricken över i. Nästa gång ska jag ha i mer mjöl tror jag. Nu har jag ätit alldeles för mycket och funderar på att somna i pannkakskoma.

Ska testa att markera. Kanske en --> :-) efter varje vara som är i korgen :)? Så det blir lite tydligare, eller en bock.
Om du har en iPhone så kan man ju göra checklistor i Anteckningar numera (plus andra formateringar såklart).

Annars brukar jag skriva min lista efter hur affären ser ut, och sen är det bara att titta ned i korgen för att komma ihåg vad man plockade senast och vad man ska leta efter härnäst :D

(( Om någon användare är trött på mitt hyllande av listor så ber jag om ursäkt på förhand :o ))

Jag är stressad. Stressad. Stressad. Egentligen vet jag inte varför.
Imorgon ska jag på en fika, ska bli kul. Typ det socialaste som händer i mitt liv.
På fredag ska jag på bio då en vän bjuder. Hon ville se jigsaw. Måste se fem filmer tills dess (de tidigare). Samt så kommer barndomsvännen på dagen.
På lördag ska jag till Skövde och träffa en f.d. kollega.
På söndag måste jag storstäda här hemma. Burar, lådor, utrymmen. Allt.
På måndag funderar jag på att gå i ide.

Ok måste erkänna en grej efter allt snack om flamingos så tycker jag denna som inte alls passar stilmässigt (troligen). Men ändå så söt och gullig.

Priset :eek:! Lite väl mastigt.

Och som sagt ingen aning vart jag skulle placera denna. I sovrummet :crazy:?
Djuret är iaf betydligt vettigare än en flamingo :D

https://www.rusta.com/se/dekorationsbelysning-hast-p772601940101.aspx
Står ju att den vill ha lösdrift (utomhusbelysning) så inte ska du stalla upp stackarn i sovrummet?? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 760
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 130
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur