Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem är det som åker ut till en vilt främmande människa som bor mitt ute i skogen klockan ett en på natten? Jodå, jag. Haft en trevlig pratstund iaf och imorgon ses vi igen fast mer publikt :D

Tittade på en bit av tv-serien saknad och tänkte se klart resten i morgon bitti.
Varit och sagt godnatt till hästarna och dricker nu kvällste och lyssnar på klassisk musik för att varva ner.

Tipset med whiteboard var snart! Har tänkt att köpa en till köket så kan skriva en inköpslista på den direkt och sen ta kort. Annars har handskrivna lappar funkat i alla år (sålänge de inte flyger iväg).
Anteckning använder jag mig mycket av i telefonen. Men just inköpslistor när det gäller mat har jag bara testat en gång på den. Tyckte det tog längre tid att radera en vara än som på en skriven lapp. Eller så skiter i att stryka över, men då missar jag lätt ändå nån grej av nån mysko anledning.

Jag brukar strunta i att radera utan sätter bara en liten markering på dom saker jag tagit.
Försöker så gott det går att skriva efter butikens uppbyggnad och om jag inte har möjlighet till det så skriver jag saker i kategorier för att minska risken att missa något.
Tycker inte jag missar eller får med saker bättre med handskrivna anteckningar.

I appen google keep sitter en liten ruta fore varje vara ... sedan klickar man i rutan nar man lagger varan i korgen och det blir en bock i rutan, texten stryks over av ett tunnt streck och hela alltet hoppar ner till under listan.
Mycket enkelt att halla reda pa ... utom att jag oppnat och tillatit att Maken kan skriva in ocksa. Vilket han gor nar jag ar i affaren och just ar klar med den sectionen och maste ga tillbaka igen.:cautious: Jag undrar om det kan bli "nagot fel" pa appen sa han inte kommer in kanske?:angel:

När jag för en gångs skull vaknat ganska få gånger av mig själv på natten så tog katten på sig den uppgiften istället. Hon har spunnit jättehögt, och petat på min arm för att jag ska klappa. Jättemysigt, men kanske inte klockan fem :arghh:

Blir inget jobb idag. Mår visserligen bättre men inte i form för att köra bil. Dessutom har koordinatorn inte planerat några jobb för mig idag. Det får bli en sjukdag till.

Väntar på att sambon ska komma hem från jobbet så vi kan dricka kaffe ihop.

Bra jobbat SJ, vagn 2 obokad står det på stationen och tacka sjutton för det för den är inte ens med tåget. Knökfullt skulle man kunna säga att det blev...

Om du har en iPhone så kan man ju göra checklistor i Anteckningar numera (plus andra formateringar såklart).

Annars brukar jag skriva min lista efter hur affären ser ut, och sen är det bara att titta ned i korgen för att komma ihåg vad man plockade senast och vad man ska leta efter härnäst :D

(( Om någon användare är trött på mitt hyllande av listor så ber jag om ursäkt på förhand :o ))

Sambon suckar högt när det är dags för inköpslistor :angel: jag MÅSTE ha sakerna i den ordning de kommer i affären. Kan renskriva ett par gånger öm vi kommer på fler saker som ska handlas :D

Försöker att städa lite kring pysselhörnan i köket (och indirekt även på andra ställen, eftersom jag spridit ut sånna grejer på andra platser i lägenheten och sambon lagt andra saker på pysselbordet). Har dock redan böjt mig framåt för många gånger = smärtsamt och jävligt.
Men det är åtminstone två steg i rätt riktning gällande själva städningen. Det ser genast mycket prydligare ut bara genom att två lådor åkt in i klädkammaren och några andra grejer placerats i raka linjer :D

Hoppas regnet håller sig borta idag för A skickades till skolan i tennisskor. De ska gå till stan och gå på kortfilmsfestivalen och leka på lekplats med gummiasfalt på vägen tillbaka. Gissar att de kommer gå minst 4 km. Då kändes tennisskor (rejäla sådana) bättre än gummistövlar, men jag är ändå hur nojig som helst :nailbiting: :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 128
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka