vi har varit och tävlat! (film)

Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jättefin häst och du rider superbra! :love: Blev helt kär i pållen!

hehe, det blev jag med när jag provred henne första gången när jag skulle köpa. Jag red bara 20 min, sen visste jag att jag hittat rätt!
:bump: :bump:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

oj det var riktigt imponerande att se, du har en enormt fin sits.
grymt fin häst har du också, lycka till i framtiden! :bow:

Tackar, det är alltid kul att höra, ska hälsa hästen också! ;)

Sen måste jag tacka alla för era snälla kommentarer, det känns som om mitt syfte med att lägga ut videon gick fram. Fast jag väntade mig inte så mycket fina inlägg, utan kanske lite mer gnäll om att hon faktiskt går bakom hand ibland och på två spår ibland osv.

mamma: gör det, visa dem filmen om de gnäller för mkt, visst jag gnäller med ibland, det hör väl till...
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag måste bara säga att jag är djupt imponerad av dig, dels för att du är så stark att du tgit dig upp på hästryggen igen och gett dig fan på det och dels för ditt sätt att rida, din sits och kontakten du har med hästen :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag måste bara få säga va grymt duktiga ni var!:D
Brukar aldrig titta på såna som lägger ut dressyr filmer men nu vart jag nyfiken hur det egentligen var med HK ridning!
Grymt imponerad!
Lycka till i fortsättningen!:)
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag är grymt imponerad!!:bump: Vad fina ni var tillsammans... jag brukar inte titta på dressyr videoklipp.... men dethär kan jag se flera gånger om!!!!
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Tackar alla så mycket, det var ju bara positiv respons på min film, så då kanske man kanske vågar lägga ut fler. :)
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Det tycker jag att du ska göra, jättefint ridet!

Det roligaste tyckte jag var när din pappa hittade någon intressant på läktaren att zooma in och tappade bort dig så han var tvungen att zooma ut helt för att hitta dig igen :rofl:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Men gud, jag blev helt mållös!..
Tycker att du och hästen gjorde ett suveränt jobb!
Er vill ja se mer av :)

Tack för att du har visat at det faktist går om man bara vill :)

/ Mantana som önskar att hon kommer bli lika duktig en dag
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Tycker oxå att du ska lägga ut den på gnägg/dressyrgnägg så att fler får chansen att se denna fantastiska ritt :D
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

tråden är numera även inlagd på dressyrgnägg.
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Det här är inte för att vara taskig men..

Det såg jättefint ut när du red den där söta fuxen, men tyvärr är jag inte särskilt intresserad av dressyr, men jag tycker du red bra :D
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

kan inte annat än säga att jag är så imponerad...
du e så himla duktig.

Såg dig för ett par år sedan på udden, och tyckte det såg bra ut redan då... Himlans bra att kunna rida med en hand samt inte kunna använda båda benen ordentligt.

Lycka till i framtiden!

/en gammal udden ryttare
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Det roligaste tyckte jag var när din pappa hittade någon intressant på läktaren att zooma in och tappade bort dig så han var tvungen att zooma ut helt för att hitta dig igen :rofl:

Ännu bättre var det väll när han klappade händerna i slutet och inte stängde av kameran. Kunde inte sluta skratta- påminde så mycket om när mamma filmar :rofl:

Håller med de andra, fantastiskt ridet och ni ser riktigt bra ut tillsammans! Avslappnad och fin häst ^^
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag tycker som de flesta andra att det såg JÄTTEfint ut :)
Men jag fattar verkligen inte hur du lyckas rida så fint med bara EN HAND!! :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

grymt fint! jätteimponerad! det var inget ´fel på sits eller liknande! helt enkelt jätteimponerad :D
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

kl

Till TS! Grymt bra gjort! Det behövs verkligen mer folk som visar att man inte behöver dra käften av hästen och sporra hål i sidorna! Det finns väldigt många duktiga HK-ryttare tycker jag, bl.a T. Ahlsterfeldt, det är riktigt imponerande och det är något betydligt fler icke-HK borde ta efter! Här är en bild på Alexander Nevzorov en rysk snubbe, det är en underbar bild som precis som din film visar att kommunikation inte sitter i tyglarna!
De som inte redan gör det borde ta vara på den stora "meddelandecentral" vi faktiskt har närmast hästen, nämligen vår kropp och ben o hela alltet, det är ju med den och dess viktinverkan vi ger klarast signal till hästen, inte via tyglarna.

_forest_10.jpg

källa: http://www.hauteecole.ru/en

Tack för en riktigt bra film, keep up the good work! :banana:

Förresten hur gick det på tävlingen i början på maj?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp