vi har varit och tävlat! (film)

Sv: vi har varit och tävlat! (film)

HEJA HEJA HEJA!!!
Du får inte glömma uppdatera oss om hur det går på SM!!

Ni är grymma ihop - hästen är fantastisk och du rider fantastiskt!
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

fint!

Mykcert intressant att se då jag itne är insatt alls i Hk-dressyr.... får man fråga vilka hjälper du använder för sidförande och framåtdrivning? ÄR det endast säte eller hur gör jyst du?

//Dea
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Det är mest sätet, men även skänkel och det är ju samma, fast jag gör nog lite på olika sätt beroende på vad jag vill att hon ska göra. Vikthjälperna är väldigt användbara också.
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

jag är imopnerad.

mycket snyggare än många som har två armar och två ben.
men måste också fråga, har du tävlat fälttävlan med en arm och ett ben? eller läste jag fel?

är i vilket fall mycket imponerad av dig. ska prova att rida min galning i morgon med en arm bara för att testa hur det känns.:angel: för jag tror att det är som du skrev, att hon nog tycker om dig för att du inte krånglar och så..

tycker att det finns många som borde se detta, du ger mycket insperation. folk runt om kring dig som rider gnäller nog inte så mycket va?

:bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag håller med alla andra. Du bevisar verkligen att hästens form kommer bakifån och inte genom handen. Du och din häst går bättre än vissa ekipage på Vanlig regional LA, så jag tycker absolut att du skall ut och slåss där.
Lycka till!!
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jättefin uppvisning av både häst och ryttare:bow:
Jag är imponerad!
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

jag är imopnerad.

mycket snyggare än många som har två armar och två ben.
men måste också fråga, har du tävlat fälttävlan med en arm och ett ben? eller läste jag fel?

är i vilket fall mycket imponerad av dig. ska prova att rida min galning i morgon med en arm bara för att testa hur det känns.:angel: för jag tror att det är som du skrev, att hon nog tycker om dig för att du inte krånglar och så..

tycker att det finns många som borde se detta, du ger mycket insperation. folk runt om kring dig som rider gnäller nog inte så mycket va?

:bow:


Nej, jag red fälttävlan och hoppning innan jag skadade mig, fast jag och tanten har skuttat över små hinder (banhoppnning) mest för att jag ville se vad hon tyckte om det och för att jag saknade det.

Ja och det gäller nog de flesta hästar, jag har sett många hästar gå bättre med en rörelsehindrad ryttare än en "frisk", kanske mest för att vi bara ger de hjälper som vi kan ge (de som behövs), visst de finns ju de med rörelsehinder som stör hästen också, men hästar är oftast underbara nog att blunda för sånt.

Nej, det har du faktiskt rätt i folk gnäller inte så mkt (inte de jag känner iaf), det har jag inte tänkt på.
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

snyggt jobbat :bow::bow:

men nu ska jag vara nyfiken :crazy:
alltså du har protes på ena benet och en halvsides förlamning :confused: hänger jag med
men hur har du det med balanslen både i ridningen och övrigt :confused:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Det här vill jag se mer utav!! Dels för att det alltid är kul att se bra ridning men också för att jag är mycket intresserad av just handikappridning.
Tycker dock att det är synd att du/ni gömmer här under "övriga grenar", ut med det på dressyrforumet istället för det är där ni hör hemma!!!!

joo, jag vet att det står att HK ridning ska ligga här men nu handlar det ju inte om "att bli ledd runt fyrkantsspåret" utan i allra högsta grad "riktig" dressyrridning.
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag är bara så imponerad av dig, din sits är helt perfekt och du rider dressyr tusen gånger bättre än mig :) Du har en jättevacker häst oxå ;)
Måste bara fråga en sak (du behöver inte svara om du vill). Hur gick olyckan till?
Du är en riktig kämpe och jag hejar stort på dig :D
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

snyggt jobbat :bow::bow:

men nu ska jag vara nyfiken :crazy:
alltså du har protes på ena benet och en halvsides förlamning :confused: hänger jag med
men hur har du det med balanslen både i ridningen och övrigt :confused:

Nej, jag har en halvsidig förlamning och alla mina kroppsdelar är kvar. Benet fungerar dock ovanför knät.

toughcookie; den här tråden finns även på dressyrgnägg.

Ewelina: Tacka för komplimangerna.Ja hon är den bästa hästen man kan tänka sig, förutom att hon är snygg då. :)

Olyckan inträffade på nyårsafton 99/00, efter ett par drinkar för mycket och jag hade platåskor på mig, vilket resulterade i att jag ramlade omkull och fick en whiplashskada fast i sidled. Halspulsådern blev översträckt och skadad.
Den skadan försökte min kropp läka genom att skicka in blodproppar, som givetvis resulterade i att jag fick en propp i hjärnan istället (vanligast på män över 60). Jag fick även ett hjärnödem, som ledde till att en fjärdedel av min hjärna (hö pannlob bl.a.) opererades bort för att jag inte skulle dö.

Det var nog den kortaste förklaringen jag kan ge, det är som sagt en komplicerad skada och mycket ovanlig dessutom (ensam i Sverige, mig veterligen).
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Usch så hemskt :( Vilken grad (var det så det hette?) anses skadan vara i ? Hejar som sagt på dig :)
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag rider i grad 2 dvs med de som är "näst mest" skadade om man säger så. De som är i grad 1 sitter nästan alltid i rullstol, det gäller även grad 2 iofs.
 
Senast ändrad:
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Det enda jag kan säga är WOWdu rider fantastiskt.
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Väldigt fin ritt, fantastiskt vacker häst!

Du rider bättre än de många friska ryttare gör som man ser ute på tävlingar.

Jättekul på slutet när kameran plötsligt blev helt skakig! Antar att din pappa blev glad :) och började hoppa omkring....

/KT
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

*kl*

Mycket imponerande! Hoppas det gick bra i SM. Tycker att både du och hästen ser mycket avslappnade och trevliag ut. Och inte ser det ut som att damen skulle vara gammal heller.

Måste få fråga hur sjutton du gör när du kortar tyglarna iom att du bara har 1 hand.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp