Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag tänka på vår hingst. Alltså gullesöt. Stor men genomsnäll <3

Har nog aldrig varit med om en så snäll häst. Minns när en tjej från ridskolan fick testa honom och han gick i passage. Hennes leende var mellan öronen! :D

Tycker det brukar vara en ganska vettig ras. Men han var väl spanskfödd va?
Där brukar man ju liksom inte låta en hingst bli odräglig.

Vi var ju i Jerez i somras och kollade på ridakademin bla när de red 10-12 hingstar svans i svans och mkt nära varann.
Jag kunde ju inte låta bli och fnissa när jag tänkte på hur vissa hingstar skulle reagerat.
Visst finns det en del som har så in i helvetes med hormoner att de är svårhanterliga. Men de flesta är ju bara för dåligt fostrade.

Tycker det brukar vara en ganska vettig ras. Men han var väl spanskfödd va?
Där brukar man ju liksom inte låta en hingst bli odräglig.

Vi var ju i Jerez i somras och kollade på ridakademin bla när de red 10-12 hingstar svans i svans och mkt nära varann.
Jag kunde ju inte låta bli och fnissa när jag tänkte på hur vissa hingstar skulle reagerat.
Visst finns det en del som har så in i helvetes med hormoner att de är svårhanterliga. Men de flesta är ju bara för dåligt fostrade.

Ja det var han! Han var van att vara med både ston och andra hingstar. Kom ihåg att de inte ville att vi skulle vara på en anläggning pga att han var en säkerhetsrisk. Tillslut gav de motvilligt med sig. Den dagen skenade ridskolans alla hästar och vem stod kvar och såg ut som ett frågetecken typ "varför springer dom"??
:angel: :rofl:

Nu börjar jag tänka på vår hingst. Alltså gullesöt. Stor men genomsnäll <3

Har nog aldrig varit med om en så snäll häst. Minns när en tjej från ridskolan fick testa honom och han gick i passage. Hennes leende var mellan öronen! :D

Kommer förresten ihåg din pappa med hingsten. Trots att jag ser rätt mycket folk och deras hästar så är det en grej som fastnat. Det fanns ngt mkt fint där och härligt med en karl som liksom inte är skolad så enormt iaf hade så fin känsla med djur.
Känslan överväger ju all skolning i vad som berör mig och fastnar.

Kommer förresten ihåg din pappa med hingsten. Trots att jag ser rätt mycket folk och deras hästar så är det en grej som fastnat. Det fanns ngt mkt fint där och härligt med en karl som liksom inte är skolad så enormt iaf hade så fin känsla med djur.
Känslan överväger ju all skolning i vad som berör mig och fastnar.

Ja! Pappa började ju rida som vuxen nybörjare. Sen kom han på tanken att köpa en spansk hingst. Kanske inte enligt skolboken :angel: men det gick ju ändå bra!
Folk undrade vad fan han skulle med den hästen till och det stack väl i vissas ögon, men han tyckte det var trevligt att rida ut i skogen med honom :rofl: Och faktiskt tror jag inte att hästen led av det direkt :D

Denna film är ju svinrolig :rofl:

Ja det var han! Han var van att vara med både ston och andra hingstar. Kom ihåg att de inte ville att vi skulle vara på en anläggning pga att han var en säkerhetsrisk. Tillslut gav de motvilligt med sig. Den dagen skenade ridskolans alla hästar och vem stod kvar och såg ut som ett frågetecken typ "varför springer dom"??
:angel: :rofl:

Ja, många saker går ju att hindra genom korrekt skolade, lydiga hästar.
De brukar ju faktiskt bli lugna just av att veta sina tydliga ramar och lära sig att man inte måste explodera, fly och härja.
Sen är det ju en kriggarras liksom. Så vissa av dem rubbar man inte så lätt(mentalt).
Det är annat än min hispiga halvblod(med främst fullblod och arab iofs). Han är ju dock lydig. Så man skadar sig inte pga honom.

Visst blir det alltid risk för mer problem om en hingst kommer lös. Men en välhanterad hingst är ju mindre risk att den kommer lös än gemene mans ohängda häst..

Ja! Pappa började ju rida som vuxen nybörjare. Sen kom han på tanken att köpa en spansk hingst. Kanske inte enligt skolboken :angel: men det gick ju ändå bra!
Folk undrade vad fan han skulle med den hästen till och det stack väl i vissas ögon, men han tyckte det var trevligt att rida ut i skogen med honom :rofl: Och faktiskt tror jag inte att hästen led av det direkt :D

Det är väl skitbra att en nybörjare köper en utbildad häst och en häst som har lite lätt för sig(även om den givetvis också är lite känslig så verkar ju er ha haft ett lugn och en förlåtande natur).

Jag tror inte en häst lider när man som din farsa inte försökte forcera saker. Den hade sån bra exteriör och grundutbildning att den tål mer fel än om han köpt sig en oskolad vb-travare och då kanske fått en del folk mer nöjda om han bara "skulle rida ut och inte behövde ha så flott".

Han gillade väl ridkänslan. Och om han då red ut eller tävlade skiter väl hästen i liksom.

Mathilde blev inte bara trött i benen. Hon måste dessutom få en ny hjälm eftersom hon åkte av och böjde skärmen.
Ponnyn bakom blev skrämd av hagel (?) som small på ridhustaket och sprang upp i svansen på Ludwig, inte uppskattat! Nåja, efter att barn och ponnyer samlats ihop så slutfördes lektionen.
På kvällen åkte vi till en av mina favoritaffärer för att köpa en baddräkt till unga fröken. Vi köpte en baddräkt :up: (Och thermobyxor till barnet, jacka och thermobyxor till mig, underställ till barnet, underställsbyxor till mig, fyra par tjocka strumpor till barnet, tre sportbh till mig, en tröja till mig, två kjolar till mig och slutligen en födelsedagspresent till mig :D )
Butiken hade något event så barnet passade på att äta en grillad korv med bröd och en kaka. Förutom då att hon är bästa kompis med alla som jobbar där :rofl:

Borde ha lagat två par byxor som fått släpp i sömmar i fållen. Men bara orkade inte. Vill ha ett glas vin men har inget hemma. Det får lov att åtgärdas imorgon.

Fryser dessutom. Trots att det är varmt enligt termometern. antagligen lite sjuk, men det brukar gå över innan det bryter ut. Har ett sjujäkla immunsystem. Är aldrig sjuk......
(Bara lite cancer och diabetes då men annars så :up: )

Wow.

Är det någon form av krigsövning nu igen? Nu är det inne på timme 3 med flygplansåkning över området,skit irriterande.

Tror jag packat ihop det jag ska ha till helgen nu. Dricker te och lyssnar på ljudbok. Lite hungrig, så funderar om jag ska äta lite ost och kex, eller om jag bara ska gå och sova :cautious:

Mysteriet med kallelsen till ögonmottagningen fortsätter. Ringde när jag fick den (förra veckan) och undrade vad det var för en undersökning, och vem remissen kommit från. Det verkade ingen veta, men de ville inte boka av tiden. En läkare skulle ringa upp. Ingen ringde. Ringde upp igår igen och ingen visste mer då, de sa att jag skulle ringa upp idag.. och såklart var det ingen som hade någon aning idag heller. Personen jag talade med lät dock aningens upprörd över förvirringen, delvis för att det hade avbokats/bokats om tider till förmån för min undersökning. Det är alltså jättedumt att de inte bokade av tiden första gången jag ringde, med tanke på att jag inte har någon möjlighet den dagen (om jag nu ens ska undersökas).

Är lite småless på den här dagen, tjafs med ungarna precis innan sovdags, saknar sambon som jobbar och bara blä. Hatar när det blir bråk med kidsen :(

Nåja, sockerkakan blev god, sambon är snart hemma och kidsen sover lugnt däruppe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 344
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 514
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka