Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nepp. ALltså du kan redan nu vara på väg in i klimakteriet, men det kan ta upp till 10 år innan man är det till fullo. Men redan nu kan mensen börja bli oregelbunden osv.
Den är hoppig, men det har den varit i många år. Sedan jag fick den första gången
Började äta Cerazette i typ augusti tror jag. Pga hemska blödningar och värk. Blivit värre sedan operationen av tvillingscystan då en äggstock togs bort också. Har en massa sammanväxningar.
På Cerazette blöder jag lite. Fick en Mirena insatt i måndags. Så jag vet inte än hur mensen funkar...

Har behövt jobba alldeles för mkt alldeles för länge nu och deppade ihop idag pga för låg energi och för mkt tråkigheter privat med folk som mår dåligt.
Pratade i tel med bästis och pojkvän och känner mig stärkt igen! Nu lagas det mat och lyssnas på musik.

Var kaos i stallet idag med dumjävel till felhanterad hingst(ja, inte hingstens fel.. I know) som reste sig och stämplade en kvinna så hon stöp och slog sig. Sen rusade hästen runt och innan den fångades hade en annan kvinna fått grus i ögonen och kunde inte se. Vi fick leda in henne i köket och försöka spola rent ögonen. Som tur var verkar hon ok nu. Hon är en seg en vet jag efter 20 år ihop.

Har också fått skriva nytt kontrakt på stallplatsen idag efter tumult där mer än halva stallet åkte ut. Har varit kaos en tid och jag har inte velat bli indragen och bara hållit mig undan båda sidor. Jag har mest lyssnat på ljudbok när jag varit i stallet och sen varit med hästen.
Jag får iaf stå kvar och det är skönt iom att jag bor på gården och inte orkar flytta just nu.

Så nu ska jag försöka ha en trevlig kväll, skita i jobb och inte tänka på övrigt.

Orkade lite "avancerad" matlagning idag. Jag stekte två vårrullar och gjorde couscous. Nu har jag ätit en vårrulle och halva portionen couscous och känner mig mätt.

Så där lever jag också i perioder. Orken att laga mat finns liksom inte. Då äter jag såna färdiga tapas-skivor av olika slag, frukt, oliver etc..

Kokt kronärtskocka med smör och havssalt är om jag har några min mer och hinner/orkar koka.

Har behövt jobba alldeles för mkt alldeles för länge nu och deppade ihop idag pga för låg energi och för mkt tråkigheter privat med folk som mår dåligt.
Pratade i tel med bästis och pojkvän och känner mig stärkt igen! Nu lagas det mat och lyssnas på musik.

Var kaos i stallet idag med dumjävel till felhanterad hingst(ja, inte hingstens fel.. I know) som reste sig och stämplade en kvinna så hon stöp och slog sig. Sen rusade hästen runt och innan den fångades hade en annan kvinna fått grus i ögonen och kunde inte se. Vi fick leda in henne i köket och försöka spola rent ögonen. Som tur var verkar hon ok nu. Hon är en seg en vet jag efter 20 år ihop.

Har också fått skriva nytt kontrakt på stallplatsen idag efter tumult där mer än halva stallet åkte ut. Har varit kaos en tid och jag har inte velat bli indragen och bara hållit mig undan båda sidor. Jag har mest lyssnat på ljudbok när jag varit i stallet och sen varit med hästen.
Jag får iaf stå kvar och det är skönt iom att jag bor på gården och inte orkar flytta just nu.

Så nu ska jag försöka ha en trevlig kväll, skita i jobb och inte tänka på övrigt.
Men hjälp vad är det som har hänt :eek:?

Usch obehagligt! Tur att det gick bra!

Min hingst gick att leda i örat :angel:

Så där lever jag också i perioder. Orken att laga mat finns liksom inte. Då äter jag såna färdiga tapas-skivor av olika slag, frukt, oliver etc..

Kokt kronärtskocka med smör och havssalt är om jag har några min mer och hinner/orkar koka.
Jag vet inte hur länge jag levt på färdig mat nu. Jag köper färdiga matformar, äter måltidsbarer, soppa och/eller mackor. Ibland äter jag ute. I jämförelse med det var ovanstående matlagning avancerad. Men orken att äta allt fanns visst inte.

Men hjälp vad är det som har hänt :eek:?

Inget jag kan gå in på offentligt. Men det har varit kaos ett tag nu. Det suger energi även om man inte är iblandad personligen när det är så omfattande störningar mellan så många sas.
Jag flyttade till gården med mig och häst för att jag behövde en plats att landa på, läka och bli frisk. Så just nu orkar jag inte flytta.
Nu har väl värsta dramat lagt sig iom att kombattanterna skiljts åt.
När jag flyttar tror jag det blir till egen gård.

@cili: Men... :eek::banghead:

Inte okej. De kan väl inte leka gissningsleken på ett sjukhus? Tänk om dina reaktioner på allergierna varit livshotande och du inte kollat innehållsförteckningen? :rage::arghh:
Ska jag ringa och skälla lite? :angel::cautious:

De där 15 dagarna får se till att gå fort och vara bra dagar. *håller tummarna* :heart
Dom är jättenoga med den icke-existerande latexallergin :rofl:.
Men det är lugnt med maten, jag kommer läsa om innehållet bättre framöver. Och de flesta dagarna är mina lådor märkta med mitt rumsnummer, eftersom dom är specialbeställda efter allergierna :up:

Usch obehagligt! Tur att det gick bra!

Min hingst gick att leda i örat :angel:

Ja, det är i min värld så det ska vara.
Det här är utställningshästar som är showavlade och inte hanterats korrekt den lilla hanteringen som görs. Svårt för lite äldre(långsammare) och okunniga att hantera hingstarna ibland då.
Så jag är glad att det är den ras det är och inte något annat. Då hade nog folk skadat sig mer.

Ja, det är i min värld så det ska vara.
Det här är utställningshästar som är showavlade och inte hanterats korrekt den lilla hanteringen som görs. Svårt för lite äldre(långsammare) och okunniga att hantera hingstarna ibland då.
Så jag är glad att det är den ras det är och inte något annat. Då hade nog folk skadat sig mer.

Iofs tycker jag inte att okunniga ska hantera hingstar, oavsett hur snälla de än må vara! MEN håller verkligen med om att hingstar som inte går att hantera ska knipsas oavsett skälet. Tyvärr fokuserar ju alltför många på prestation och inte på att individerna ska vara vettiga också

Jag vet inte hur länge jag levt på färdig mat nu. Jag köper färdiga matformar, äter måltidsbarer, soppa och/eller mackor. Ibland äter jag ute. I jämförelse med det var ovanstående matlagning avancerad. Men orken att äta allt fanns visst inte.

Förstår att det kan vara svårt att få i sig mat med när man mår skit.
Pojkvännen älskar ju laga mat. Så det är hans terapi om något är jobbigt.
Jag har inte alls samma funktioner som honom.

När det gäller skola och så.. Jag vet inte hur det är nu, men jag är född 1 januari och en av mina vänner 31 december, både min och hennes mamma fick frågan om när de ville att vi skulle börja i skolan just eftersom hon skulle vara ett år äldre och jag ett år yngre. Båda föräldrar valde så att vi hamnade i årskullarna för respektive år. Kanske kan du också se till att hon börjar i årskullen för nästa år? :)
Hur blir man ett år äldre när man är född 31 december? Fattar inte riktigt. De i min klass var ju nästan ett år yngre. Eller har nått ändrats i när man börjar skolan? :)

Hur blir man ett år äldre när man är född 31 december? Fattar inte riktigt. De i min klass var ju nästan ett år yngre. Eller har nått ändrats i när man börjar skolan? :)
Haha, det är jag som irrade bort mig när jag skrev och blandade ihop att hon trots 24h skillnad var ett år äldre än jag, med att hon var yngst och jag äldst bland våra årskullar ^^

Iofs tycker jag inte att okunniga ska hantera hingstar, oavsett hur snälla de än må vara! MEN håller verkligen med om att hingstar som inte går att hantera ska knipsas oavsett skälet. Tyvärr fokuserar ju alltför många på prestation och inte på att individerna ska vara vettiga också

De har haft häst hela livet, de som hanterar. Så det är inte nybörjare så. Men jag ser rätt stora kunskapsluckor. Det gör jag dock oftast hos gemene man.
Utställningsvärlden låter jag bli att uttala mig mer om.. ;)

Nu börjar jag tänka på vår hingst. Alltså gullesöt. Stor men genomsnäll <3

Har nog aldrig varit med om en så snäll häst. Minns när en tjej från ridskolan fick testa honom och han gick i passage. Hennes leende var mellan öronen! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 514
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka