Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute på en ridtur med hästarna. Jisses så pigga de är! Idag var det lugnt med bilar/lastbilar, istället blev vi anfallna av en liten tax med pingla runt halsen.

Jag är återigen så tacksam över hur stabila mina hästar är. Aramis var inte helt lycklig när den lilla skiten försökte bita honom i hovskägget men flyttade sig bara lite åt sidan. Det var inte en vuxen i närheten men till slut fick ett litet barn (3-4 år?) hunden att springa hem iaf.

Jag stod senast i morse och sa att vi måste putsa fönsterna. Får väl bli en gång innan det kyler på iaf :)
Men har en elektrisk fönsterputsare så slipper grovjobbet åtminstone :p

Jag gick och kollade i min ”städskrubb” dvs låda under sängen :cautious: men hade inte ens alla attiraljer. Jag måste ha kastat vissa oviktiga städsaker :angel: när jag gjorde om städskåpet jag hade tidigare till garderob :laugh:

Ätit lunch precis. Försöker få mini att sova middag och försöker bortse från trycket i skallen som dels är obehagligt och dels irriterande. Nu blev jag yr i huvudet med :turd:
Skulle behövt åka in till stan men det får bli en annan dag..

Jag stod senast i morse och sa att vi måste putsa fönsterna. Får väl bli en gång innan det kyler på iaf :)
Men har en elektrisk fönsterputsare så slipper grovjobbet åtminstone :p

En sån har jag med! Skulle putsat fönstren förra hösten men har inte riktigt fått tummen loss än :o:p. Kanske skulle passa på med utsidan idag när det ändå är så fint väder?!

Dom har skjutit upp ul en dag till. Och glömde att meddela mig det tills jag för andra gången frågade när det blir av. Jag har typ gett upp fullständigt, vill bara ligga ner och självdö i min ensamhet

Dom har skjutit upp ul en dag till. Och glömde att meddela mig det tills jag för andra gången frågade när det blir av. Jag har typ gett upp fullständigt, vill bara ligga ner och självdö i min ensamhet
Men vad är det för skitställe du har hamnat på? O_o Mitt förslag är att antingen ställa till en scen genom att skrika eller sätta dig och tokgråta så att de måste reagerar. Det känns ju som om de verkar strunta helt i att informera dig om läget?

Förutom att jag ska måla sista metern på vindskivan så ska jag börja ta tag i magasintaket idag och i alla fall se hur mycket läkt jag behöver köpa.
Skittråkigt :yuck:

Funderar seriöst på om du är på samma ställe som min syster var på när hon väntade tvillingarna. Hon fick alltså lämna sjukhuset för att åka till vc för att ta ett blodtryck..O_o

Tala om för dom att om dom inte kan bidra med ettt uL så åker du till bvc och får det gjort,eller byt sjukhus,det ska vara fritt att välja.
Det låter inte som att dom tycker du är i riskzon.

Dammsugit, svabbat golv och putsat alla fönster på utsidan. Han som sålde huset till mig är en total klåpare så det går inte att öppna fönstren för de är fastmålade. Vågar inte försöka för då lär de ramla ut :nailbiting:.
Ska ta insidan nu ivrigt ackompanjerad av Rammstein :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 321
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka