Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från jobbet med en massa rörkopplingar och en rörstump och en rörskärare Var till rörkrökaren och han kunde inte komma på flera veckor så jag fick göra det själv och det är inga konstigheter .Sedan hade ett paket kommit som jag började undra om det tagit omvägen runt sydpolen så det blir till att byta stenar i kokspisen till helgen

Har varit runt på stan en sväng. Tänkte införskaffa en väska på Gucci men de hade den såklart inte i färgen jag ville ha. Min plånbok tackar Guccis dåliga sortiment :p :bow:
Nu har jag kommit hem, fixat en god mozzarellasallad och snacks i form av bresaola och oliver. Har korkat upp en flaska israeliskt rödvin och inväntar min kompis som kommer närsom. Funderar på att provsmaka bara för att kvalitetssäkra :cautious::angel:

Precis ätit mumsig (och superlättlagad :) !) höstgryta. Ett hett tips en ruggig höstdag. Man skär 500 g kycklingfilé i små bitar. Fräser bitarna tillsammans med en röd och en grön paprika, också skurna i små bitar. Skulle vara en lök också, men jag hade ingen så det blev en pressad vitlöksklyfta i stället. Sedan tillsätter man 5 dl vatten, 4 potatisar skurna i små bitar, en burk stora vita bönor, samt en kycklingbuljongtärning. Krydda efter smak med spiskummin, chili flakes, peppar och salt. Jag tillsatte också en skvätt honung, för balansens skull. Riktigt gott faktiskt :) !

Hur kollar man via skatteverket om fler är skrivna på adressen?
Måste jag ringa
För jag får en massa post till förra hg och jag har inte lust efter röran att vara sjyst

Känner mig nöjd med att ha fått en massa gjort idag. Nu är jag mätt så det känns helt rätt att krypa ner i ett varmt bad.

Jag fryser. Men det är nog inte för att det är kallt här, för det är det inte. Och så har jag gråtit en skvätt och datorn krånglar. Ingen finns det att prata med heller för väggarna svarar inte.

Börjat få lite ordning.
Ska skura golv en sväng till och lägga på mattor.
Sen är det lite lådor kvar men måste införskaffa en hylla till och de står mot väggen i sovrummet så de står inte i vägen.
Ska bildbomba i min tråd sen

Hur kollar man via skatteverket om fler är skrivna på adressen?
Måste jag ringa
För jag får en massa post till förra hg och jag har inte lust efter röran att vara sjyst
Kolla dig på ratsit. Där kan du se vilka som bor på adressen.

Om det finns fler så ring Skatteupplysningen notis om att du är ensam i lägenheten. Så det inte blir bekymmer. Kolla en bit ner på den här sidan http://www.boupplysningen.se/bo/folkbokforing

Plus en lapp på brevinkastet till brevbäraren.....

23331473_10155319181797762_87627097572542788_o.jpg

Ställde frågan på FB guld eller svart. men kom på svaret jag gör båda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 323
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 511
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023