Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ett misslyckat försök att sätta den i höger armveck. Så nu är den i höger hand istället. Min stressnivå är skyhög och orsakar sammandragningar, inte bra alls
:heart Helt sjukt att de är så sega på att sätta en mer permanent port, jag frågade efter det till maken också, men nej tydligen inte... När jag fick cellgifter satte de däremot en port direkt, för det var lindrigast. Sen fick jag visserligen ha den i två - tre år (jag kommer inte ihåg) men den störde inte överhuvudtaget eftersom den satt innanför huden. De på labb fick visserligen inte ta blodprover genom den, men på onkologen tog de blodprover där vilket var väldigt smidigt!

@Tora
Det här är fotat på akuten ett dygn efter att jag haft lidokainsalva på knäna (var på akupunktur, visste inte om allergin). Det är som enorma nässelutslag som gick hela vägen upp på framsida lår (men salvan hade som sagt bara använts på just knäna). Brände som eld (även när man kände på benen med händerna), trots antihistamin på akuten. Kunde inte gå utan kryckor, det var fruktansvärt smärtsamt att aktivera quadriceps. Det tog över en vecka innan det hade lagt sig någorlunda.
Efter det akutbesöket fick jag tid för allergiutredning, och då hittades reaktion på bl.a. lidokain.
wpid-img_20140227_132233.jpg

@Tora
Det här är fotat på akuten ett dygn efter att jag haft lidokainsalva på knäna (var på akupunktur, visste inte om allergin). Det är som enorma nässelutslag som gick hela vägen upp på framsida lår (men salvan hade som sagt bara använts på just knäna). Brände som eld (även när man kände på benen med händerna), trots antihistamin på akuten. Kunde inte gå utan kryckor, det var fruktansvärt smärtsamt att aktivera quadriceps. Det tog över en vecka innan det hade lagt sig någorlunda.
Efter det akutbesöket fick jag tid för allergiutredning, och då hittades reaktion på bl.a. lidokain.
:crazy: :crazy:

Stackare :(

@Tora
Ahhhhhhhhhhhh :nailbiting:

Åh lider med dig @cili :( :heart hoppas stressen och sammandragningarna ger med sig fort!

Kl
Minstingen väckte mig för en stund sen. Glömde visst ta med mig blöjor när jag la mig men hade en liggande sen innan. Funderar på om jag ska gå och hämta fler eftersom han mest troligt väcker mig en gång till innan det är dags att gå upp. Men då måste jag lämna min gosiga säng :arghh:

Förbannade helvetes jävlar SNORUNGAR! :rage: :rage: :rage: Lyckades sova sött när de väckte mig för 45 minuter sedan genom sin sk musik. Nu kan jag inte somna om och stackars katten är lika rasande eftersom hennes kattkudde inte hade anständigheten att ligga still.

Var köper man en spikmatta??? :devil: :devil: :devil:

Jag har en hel fläsk filé i kylen. Men vet inte vad jag ska göra med den. Barnen vill inte ha det i går och i dag åker de hem.

Sitter och funderar over om vi skulle passa pa att kora hela vagen till Floirda nar vi aker ut pa semester i Januari/February :) Da vi ar medlemmar i Fraternal Order of Eagles (ungefar som Lions fast med ornar:p) skulle vi ju kunna boka in oss att stanna med husvagn pa olika lodger langst vagen. Tanken tilltalar mig ... det galler att fa tid till research och bestamma trip i forvag da. Vilket inte ar helt fel da jag kan passa pa att tavla med hundarna pa olika okanda stallen langst vagen.:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 440
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 524
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka