Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jobbiga är ju hur ställd folk blir när man säger att man inte dricker kaffe eller te, så bara "jaha men vad kan jag bjuda dig på då?" och börjar rabbla allt som kan tänkas finnas i hemmet, liksom lugnt, jag är glad att bli bjuden så kan nöja mig med vatten lika gärna
Ska ringa imorrn, kan ej ringa nu de har stängt...Testa att ringa dom?
och....
andas, djupa lugna fina andetag.
Klokt.Och @Ninnurur det blir definitivt ingen Irene!
Suttit hela dagen och funderat på om @Ninnurur spoilade namnet ni valt eller inte men inte vågat fråga![]()
Eulalia då?![]()
![]()
Klokt.
På ett jobb jag hade fanns en Iréne som hade öknamnet I ren panik. Hon var lite drama queen....
Jag antar att varje timme som knyttet ligger kvar där inne är bra? Så länge inte det finns infektion etc.
Alltså, dit vill jag!kostar "bara" 98 kr, ink kaffe/te och man får äta så mycket av buffén av kakor bakelser osv![]()
Tur! Jag hade lite jobbigt att hålla masken i drömmen!Och @Ninnurur det blir definitivt ingen Irene!
Min gammelmormor hette EugeniaEulalia då?![]()
![]()
Jag röstar på en Lucy, enbart pga arbetsnamnet.Irene låter i mina öron som en klassmamma i mellanstadiet. Med krulligt brunt hår.
Eulalia låter som en röstuppvärmning
Namn får vänta tills vi vet om det ens går vägen.
Här är det bara någon häst som fått byta namn är den kom ut. Som Kaffe som visade sig vara fux och fick heta Kanel. Och den som skulle heta något annat, men föddes i månskenet och fick heta Blue Moon.Min gammelmormor hette Eugeniamen hon valde alltid smeknamnet Jenny istället, såpass att det bara var för några år sen som mamma fick veta hennes riktiga namn. Jag förstår gammelmormor
![]()
Jag känner en Emerentia, det är ett fint namnEulalia då?![]()
![]()
Gissar att södra Dalarna är på fel sida om pölen för digAlltså, dit vill jag!Misstänker ju dock att det - precis som allt annat - är ruskigt långt bort på fel sida pölen..
![]()
Sådär säger min mamma när jag frågar var mitt namn kommer ifrån. "Det var kort och lätt att skriva". Jag klagar dock inte, kan alltid använda hela mitt förnamn på highscore i spel (dom brukar tillåta tre bokstäver)Här är det bara någon häst som fått byta namn är den kom ut. Som Kaffe som visade sig vara fux och fick heta Kanel. Och den som skulle heta något annat, men föddes i månskenet och fick heta Blue Moon.
Barnet hade en pojkvariant och en flickvariant. Det kom ut en flicka och namnet blev som vi bestämt.
Våra krieterier var rätt enkla. Kort, uttalbart i större delen av världen och snyggt.
Vi ratade Tora och Klara.
Men många är de barn som skola förbanna sina föräldrars namnval. Speciellt mellannamnen.
Det gör jag med! Undrar om det finns fler eller om vi har samma person i åtanke?Jag känner en Emerentia, det är ett fint namn![]()
Jag var rätt skeptisk till syrrans val av mellannamn, men barnet kommer nog att bli så pass indoktrinerad tills hon börjar skolan att hon kommer att älska mellannamnet, min son tyckte att han kunde få ha det som mellannamn.Men många är de barn som skola förbanna sina föräldrars namnval. Speciellt mellannamnen.
Kanske?Det gör jag med! Undrar om det finns fler eller om vi har samma person i åtanke?