Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött. Och såååå motiverad att åka och jobba.......

Frostigt på jobbet igen. Vår koordinator är verkligen känslostyrd.

Jag upprepar tyst och sarkastigt "vi är varandras arbetsmiljö, vi är varandras arbetsmiljö"

Nähäpp. Skärpning. Nu ska jag kasta mig i duschen och åka till jobbet och vara en trevlig och postiv del av arbetsmiljön! Så det så!
:heart:heart:heart

Jag har duschat :up: och lagt mig i sängen igen :D fast nu för att väcka A ;)

Var är @cili idag? Blev det något Ul på det helt värdelösa sjukhuset?
Jag lever. Sambon var här en stor del av dagen igår, och jag har varit väldigt trött i huvudet efter helgen.
Det blev ett ul (men inte så smidigt som det borde skett, såklart). Fostervikten uppskattas vara normal, vattnet är väldigt lågt men inte tvärslut. Så det ska bara avvaktas vidare. Har ingen aning om när eller om det ska göras nya ul för att kolla om det fortsätter på rätt spår heller.
Fick ligga uppkopplad i sladdar i 2-3h igår kväll för att maskinen tappade kontakten då och då, så det såg ut att vara något fel. Men det gick tydligen bra till slut. Någon kvällsmat orkade jag dock inte få i mig (matintag har heller ingen koll på), var helt slut när det var färdigt efter att ha nojat för fel och narkos hela den tiden.

Jag lever. Sambon var här en stor del av dagen igår, och jag har varit väldigt trött i huvudet efter helgen.
Det blev ett ul (men inte så smidigt som det borde skett, såklart). Fostervikten uppskattas vara normal, vattnet är väldigt lågt men inte tvärslut. Så det ska bara avvaktas vidare. Har ingen aning om när eller om det ska göras nya ul för att kolla om det fortsätter på rätt spår heller.
Fick ligga uppkopplad i sladdar i 2-3h igår kväll för att maskinen tappade kontakten då och då, så det såg ut att vara något fel. Men det gick tydligen bra till slut. Någon kvällsmat orkade jag dock inte få i mig (matintag har heller ingen koll på), var helt slut när det var färdigt efter att ha nojat för fel och narkos hela den tiden.

Tack for att du tittade in hit. Vi borjade oroa oss. Nu haller vi tummarna vidare att allt gar bra.:up:

På väg till Malmö, ska till tandregleraren för att han ska slänga ett öga på munnen nu efter att tandställningen är ur, sedan tänkte jag överraska mitt gamla jobb med ett besök :)

Har gjort en så himla god lunchsallad som ska stå och gosa till sig. Är redan sugen på den... finhackad vitkål, kålrabbi, apelsin, äpple, palsternacka, russin och en skål haselnötter som ska på sist så de inte blir mjuka. Nu luktar det i hela köket av citrus, sött av russinen, och den där distinkta skärpan från kålen. :love:

Var o träffade en vän sent igår kväll. Vägen dit och hem var "klurig". Gällde att ha span efter alla rådjur som skulle springa över vägen hela tiden.

Tack för uppdatering. Vi blir så oroliga när det är tyst från dig :heart
Vill ju helst att du spammar tråden så vi har koll :D

Fostervatten nybildas ju hela tiden så jag håller alla tummar att det fortsätter vara OK.

Se till att få i dig näring! Inget blir bättre för varken dig eller knytte om du svälter!
Näringsdryck? Godis? Nötter?

Tack för uppdatering. Vi blir så oroliga när det är tyst från dig :heart
Vill ju helst att du spammar tråden så vi har koll :D

Fostervatten nybildas ju hela tiden så jag håller alla tummar att det fortsätter vara OK.

Se till att få i dig näring! Inget blir bättre för varken dig eller knytte om du svälter!
Näringsdryck? Godis? Nötter?
Hade ätit ordentlig frukost och sen hade sambon med mat från McDonalds, samt att jag dricker ca 2 liter (mjölk, saft, juice) dagligen, så kalorimässigt var det nog lugnt. Han har även försett mig med två stora godispåsar, men jag är helt osugen.

Trist nog kan jag meddela att vattnet numera innehåller blod. Så det behövs ännu mer tumhållning framöver :(

Hade ätit ordentlig frukost och sen hade sambon med mat från McDonalds, samt att jag dricker ca 2 liter (mjölk, saft, juice) dagligen, så kalorimässigt var det nog lugnt. Han har även försett mig med två stora godispåsar, men jag är helt osugen.

Trist nog kan jag meddela att vattnet numera innehåller blod. Så det behövs ännu mer tumhållning framöver :(

Gilla på mat, inte resten :(

Vi håller givetvis allt vi har :heart

Håller tummar och tår :heart

Bra att du får i dig energi.
Håller tårna här med nu :heart

Bara :heart här också.

Skickade en ansökan till ett jobb förra veckan, dagen därpå ringde rekryteraren och sen i måndags hade vi intervju. Svåraste var att fixa referens för jag vill inte använda nuvarande chef/er (de vet inte att jag sökt annat) och kändes lite sådär att använda referens från typ 4-5 år tillbaka. Kom på en tidigare kollega som bytt företag och hen ställde gärna upp, såååå glad och tacksam över det! Plus att hen är grym och en bra referens.

Jag är vaken :cautious: Det är en tjej från städfirman här och putsar fönstrena. Hon verkar jätteduktig och gullig men verkar varken kunna kommunicera på svenska eller engelska. Hittills har hon sagt två ord: ”hello” och ”thank you”. Försökte snick-snacka lite men jag tror inte hon förstår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 321
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka