Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick ner till stallet för att rida och det är sånt där fint, fint regn som gör allt dyngsurt. All lust rann av mig och nu vet jag inte vad jag ska göra. Hästarna skulle behöva röra på sig. Jag vill ha en paddock!!!! Då hade jag löshoppat båda men det går ju inte.

Dubbelt väder idag,tittar man ut så är det strålande sol från klarblå himmel,går man ut på framsidan så säger termometern +5,4,går man ut i kuvösen som står med öppen dörr så är det +20 :crazy:
Lite svårt att klä sig då.

Fick ihop ett blogginlägg till slut i alla fall. Så om ni saknar info här kan ni kolla den vägen också om ni vill (länken ligger i min profil har jag för mig).
Nu inväntar jag dagens lunch. Det snurrar i huvudet igen, hoppas att det löser sig med lite mat.

Fick ihop ett blogginlägg till slut i alla fall. Så om ni saknar info här kan ni kolla den vägen också om ni vill (länken ligger i min profil har jag för mig).
Nu inväntar jag dagens lunch. Det snurrar i huvudet igen, hoppas att det löser sig med lite mat.
:heart:heart:heart

:heart :heart :heart

Den där lunchen glömdes nog bort. Hon skulle kolla vad som fanns och komma tillbaka, det var över en halvtimme sen. Och jag gillar verkligen inte att tjata, så det känns skitjobbigt att trycka på ringklockan igen (men jag förstår ju att jag måste)

Tog av hästarna täckena och släppte dem i största gräshagen. Jäklar vad de har busat runt, helt galna båda två men framförallt Aramis har så sjukt mycket energi nu så det pyser ur öronen på honom :love:.
Nu tår de gå nakna och noppa lite gräs i ett par timmar innan det blir vinterhage och täcke på igen.

Själv ska jag passa på att färga håret lite. Har tagit en ljusbrun för att få bort det mest solblekta.

Den där lunchen glömdes nog bort. Hon skulle kolla vad som fanns och komma tillbaka, det var över en halvtimme sen. Och jag gillar verkligen inte att tjata, så det känns skitjobbigt att trycka på ringklockan igen (men jag förstår ju att jag måste)
Tryck,tryck,tryck,NUUUUUUUUUUUUUUU!!!

Edit:såg att det löst sig.

Kaos är typ förföljd av en snubbe. Han började försöka prata med mig typ ”vad heter du, vart bor du, vart ska du”. Jag försökte ignorera genom att gå ifrån honom. Då tar han rygg på mig och går efter? I rulltrappan ställer han sig i bredd med mig och ställer sig svinnära och typ andas på mig, sjukt obekvämt. Jag börjar gå och han går efter. Följer mig ner på perrongen och börjar ställa samma frågor. Jag tar fram min telefon och säger: ”I call the police”. Först då försvinner han. Tillfälligt? Dont know. Han är nånstans på plattformen

Trött och less :(

23172889_10155173368876819_4077463522824382346_n.jpg

Här är det full fart som vanligt men kursen jag undervisade på är slut nu så I fredags var sista gången jag undervisade elever som TA i den kursen eller någon kurs alls här :(

Fältarbetet går framåt :up:

Har lyckats skicka iväg en post-doc ansökan idag (:banana::banana: är sjukt stressad och tror att det finns fel överallt men nu har det liksom tagit en månad att sätta ihop den så jag behövde bli av med den). Skickade även iväg en kort skrivelse för att försöka bli nominerad av universitetet till en annan post-doc för några veckor sedan så jag hoppas på att jag får veta i slutet av November om jag får skicka in en full ansökan eller inte. Chansen är liten att jag får någondera då de är sjukt competitive men utan en ansökan har jag ju noll chans.

Hade ett ett helt fantastiskt möte idag också där det finns chansen om en post-doc på ett massivt tre års projekt (väldigt spännande) men de vill att jag är en del av pitchen och ansökan så det vore tidigast start i 2019.

Hoppas på att slutföra edits på ett manuskript idag också så att det kan gå andra rundan med mina handledare :rofl:

I morgon ska förhoppningsvis mina sista stationer upp också :up:

Förra veckan blev jag också godkänd för att lämna in min avhandling i Januari så nu är det bara att slita på! 2.5 månad tills en tanker jag ta semester i en månad.

I fredags hade jag en sån där fantastiskt upp och ner dag :crazy: Där pappa var orsaken. Pratade med honom och han hade blivit inkallad flera veckor tidigt för att få sin sömn apne maskin då han hade andningsstopp på två minuter regelbundet. Så han mådde mycket bättre då han hade haft den i två veckor redan. Sen "Åh just det, din mamma är sjukskriven också för hon fick hjärtsvikt på jobbet förra veckan. Så nu måste hon ta en massa prover och grejer, fast du kan inte prata med henne för hon är till veterinären med hunden".
Jag: :eek::eek::eek::eek::eek: bev sjukt upprörd och ledsen.
Lyckas tillslut få tag på mamma själv, hon såg piggelin ut och när jag frågade om den där hjärtsvikten så blev hon arg på pappa och utbrast att hon hade svagt blodtryck! Inte hjärtsvikt. :meh:

Fick räkningen för badrummet precis. Barnen får nöja sig med ett nytt badrum i julklapp :rofl:
Vi skulle ju ändå dra ner på dom :p

Käkat sen lunch men magen är i uppror :nailbiting:
Ville ha potatis så tog en köpepotatismos med fisk rätt och jag brukar tåla dom men tog en annan sås den här gången. Har dom annan potatis i den eller :cautious:

Beställt tårta till minis födelsedag i helgen med :heart

Ska på ÅB till Gyn i februari för att kolla om spiralen sitter rätt, och hur det funkar.
Har packat medicinlådan, så nu är det klart för en vecka framåt. Har funderat ibland på Apodos? Är det dyrare än "vanligt" recept?:confused:
Ska sätta igång en deg med lussebullar snart:d

Lite choklad är ju aldrig fel iofs. :D

Dock har det varit mycket nu. Många läkarbesök blir det.

Yah, tell me about it. Iofs var det hyfsade värden senaste gången jag var hos läkaren (Libre rocks) men föll av vagnen med dunder och brak. Jävlar vad man mår dåligt när man faktiskt legat ok och sedan börjar pendla igen. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 323
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 511
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023