Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte startat dagen annu utan sitter har och skrattar at mina Colibris. De ar sa forskrackligt "territorial". Det ar massor med sparvar, eller liknande, faglar har ocksa. Vara colibris blir GALNA nar sparvarna satter sig i tradet med colibri mataren och jagar bort dem.
Nu ar sallan mer an en colibri at gangen har, da de ju som sagt ar valdigt territorial och maste jaga bort varandra och det verkar som om den har overvintrande rasen fattar att det tar for mycket energi och vantar ut varandra mer sa de bara kommer en i taget.
I alla fall, har ar en colibri som fran spetsen pa nabben till slutet pa stjartfjadrarna ar mindre an mitt pekfinger ar langt, (dessutom ar de "slimma" och inte alls sa runda och gosiga som andra faglar) som jagar sparvar som sakert vager 10 ganger sa mycket. Och sparvarna ger sig och flyttar sig, om an motvilligt ibland. Aven hackspetten som ar som gulliver i lilleputtarnas land flyttar sig nar Stig-Helmer kommer farande med galla skrik och blomb flyger mot den.
:laugh:

Flängt runt på stan idag för att ordna saker inför resan. Sen en snabb-tur till stallet och nu lite kontorsjobb.

Är vansinnigt trött och orkar inte laga mat. Så jag tänker äta äggröra och frukt till middag.
Ska sova tidigt ikväll känner jag. Gäller väl att ladda upp med vila innan flygresan från helvetet på ett dygn. Jag lär inte kunna sova..
Har fixat lite ljudböcker, netflix etc som går att köra offline till flyget.
Och så kan jag ju jobba lite.

Problemet med att vara stilla är att det är negativt på andra sätt, därav att dom velat att jag håller mig lite aktiv tidigare. Men hellre blodpropp än blödningar inuti, så nu ska jag vara still.

Helst ingen blodpropp heller! Men det får man väl käcka sprutor mot?

När man får sms från dottern om hon får sova hos farmor och jag säger ok. Jag lägger ihop pyjamas, tandborste och mobil åt dig så får du ta resten själv som du vill ha med dig.

Så svarar hon att jag har ju redan mobilen.
Ja just det ja :o :rofl:

Mvh dags för semester snart :laugh:

Jag har antagligen fler än så.

Mötte en kompis på HM. Hon tittade efter svarta kläder till temafest imorgon. Jag tittade mest runt. Hittade en stormönstrad gul och svart top/klänning och frågade om den var snygg eller gräslig. Hon sa glatt att på mig skulle den vara snygg men på henne gräslig.

Eftersom jag inte är så diskret :confused: :confused:
:D

Ta det som en komplimang! :up:
Folk brukar undra "vem fan skulle ta på sig nåt sånt här?" och jag bara: :confused::confused::angel:

Mätt och med bortbränd tunga,men gott var det,kaminen värmer och nu tänker jag sitta i soffan tills jag orkar resa mig o ta mig till duschen ,ryggen är lite grining över takklättrandet men om den får vila en stund så är jag nog ok igen.
Men lite kaffe först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 397
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka