Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
guccibag.jpg
Behåller :love:

Min tidigare rörelsefrihet är indragen. Jag får gå till köket tre gånger per dag (det är ungefär tio meter totalt per gång), samt mellan säng och toa när det behövs.
Tänkte se om sambon kan ta iväg mig en sväng i rullstol sen (typ till pressbyrån), så jag åtminstone får se någonting annat en liten stund. Kan inte jag gå så får ju han göra det liksom :angel:
Annars brukar hela sängen vara skjutbar :idea::D

Jag tänkte äta paella idag men potatisgratäng lät godare så det får det bli.:d
NU har jag läktat taket dom första ca 7m och typ 3m uppåt,gillar inte att klättra runt på halvdanna tak o så kommer det en skur med regn som bonus :mad:

Snart blir det mat. Tacksam över att det finns rester.. orkar inte göra ett skit idag. Tänkte kolla om @åke ville ta en kaffe men vet inte ens om jag orkar gå till min bil. All städning mm jag gjort här hemma har verkligen sugit bort energi. Glad jag ens orkade gå till banken förut och sätta in pengar till mammas konto..

Min tidigare rörelsefrihet är indragen. Jag får gå till köket tre gånger per dag (det är ungefär tio meter totalt per gång), samt mellan säng och toa när det behövs.
Tänkte se om sambon kan ta iväg mig en sväng i rullstol sen (typ till pressbyrån), så jag åtminstone får se någonting annat en liten stund. Kan inte jag gå så får ju han göra det liksom :angel:

Nämen, av någon särskild anledning? Men gillar utflyktsplanerna!

Ätit middag. Ska ta och fixa något åt barnen med som är lite väl kräsna av sig.
Det var svamp i min middag och det är ett stort no no av alla tre barnen :meh:

Jag har hittat några bra recept online. Egentligen är de inte särskilt komplicerade, rörorna, men det är otroligt irriterande att man vill ha många röror men de kan inte frysas in och som en person hinner man inte äta upp dem! Men ja! Man dregglar :d

Det mesta pa en Mezze bricka i Mellanostern ar supergott ... :d Jag brukar inte gora mer an ett par tre "roror" at gangen och i modell mindre portioner. Sedan anvander jag "leftovers" till lunch eller middags mackor i ett par dagar. Rororna ar ju inte svara att gora heller, utan gar fort och enkelt.
Typ istallet for smor eller mayo (jag AR i USA trots allt:o) i ett pita/pa en tortilla som jag rullar in dolma/falafel/kott/fisk/vad jag har hemma tillsammans med salladsgronsaker i anvander jag hummus/baba ghannouj/yoghurt roror istallet.
Det blir mycket gott och nyttigare an smor/mayo och ar ju enkelt att gora ocksa. Det som ar varst att gora sjalv ar de elandiga vinlov dolma, falafel, tabbouleh, kottbullarna i kufthe och sa vidare, men det borde inte vara svart att fa tag pa riktigt bra fran restauranger i Sverige.
Sjalv gor jag inte sa mycket "riktig mellanostern mat" sjalv ... utom hummus och baba gannouj som jag gor ganska ofta. Och bakar pita brod sjalv forstass. Har i mina narmaste mataffarer hittar jag bara "pita pockets" fran Israel som ar tjockare an de som jag ar van vid fran Arabiska halvon eller Egypten. Jag maste kora till Portland, en timma med bil, for att fa tag pa riktigt bra Mellanostern mat ... och pita. Vilket hander och jag kanner att en bilfard kanske ar i antagande mycket snart. :p

Snart blir det mat. Tacksam över att det finns rester.. orkar inte göra ett skit idag. Tänkte kolla om @åke ville ta en kaffe men vet inte ens om jag orkar gå till min bil. All städning mm jag gjort här hemma har verkligen sugit bort energi. Glad jag ens orkade gå till banken förut och sätta in pengar till mammas konto..
Synd jag inte såg detta innan. Då hade du fått mat här.

Behövde bara fråga efter koden 2 ggr idag :banana:
Bokade in några timmar med min PT när jag ändå var där och tydligen fick jag någon slags rabatt, personalrabatt kanske? :D
Efter jobbet var jag ner på stan och bokade tid för hår-renovering, sen vidare till mormor.
Nu sitter jag hemma med myskläder, chips och godis. Borde kanske börja äta mat istället? :confused:

Jag är helt övertygad om att jag har minst en skruv lös :angel: :D
Jag har antagligen fler än så.

Mötte en kompis på HM. Hon tittade efter svarta kläder till temafest imorgon. Jag tittade mest runt. Hittade en stormönstrad gul och svart top/klänning och frågade om den var snygg eller gräslig. Hon sa glatt att på mig skulle den vara snygg men på henne gräslig.

Eftersom jag inte är så diskret :confused: :confused:
:D

Spännande med hur lätt man faller in i ett visst tänk....

Kom till Willys idag och de reade grankransar för endast 25 kr. Jättefina med underbart doftande grangrenar och kottar. Halmstomme som man kan återanvända.

Japp. Kransar som skulle läggas på gravar till allhelgona. Och nu vill INGEN ha dem. Jag köpte en. Virade ett rött band runt och pyntade med små minijulgranskulor. Jättefin dörrkrans :) ! För nästan inga pengar. Och jag "räddade" en krans som annars riskerar att kastas. Helt neutral vacker krans. Återbruk, känner jag :) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 389
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka