Vi som har det lite knapert - Ät snart

Färsk fisk köper jag inte heller på ät snart, fisk skall vara riktigt färsk för att vara god, köper inte det innan heller i vanliga butiker utan bara direkt av fiskhandlare så jag kan få veta när den fiskats eller vanligast blir det fisk från frysdisken men även där kollar jag datum noga.
 
Ser sällan nåt som har nedsatt pris. Nån gång ibland yoghurt, nu efter påsk har jag köpt Påskeskum till halva priset.
Tror jag är för morgontrött för att hinna före alla andra. Eller så har inte "mina" affärer nedsatta priser utan säljer allt till fullt pris innan det blir kort datum.
 
Färsk fisk köper jag inte heller på ät snart, fisk skall vara riktigt färsk för att vara god, köper inte det innan heller i vanliga butiker utan bara direkt av fiskhandlare så jag kan få veta när den fiskats eller vanligast blir det fisk från frysdisken men även där kollar jag datum noga.
Inte jag heller. Skaldjur går ochså bort
 
Kött köps nästan alltid med röd lapp, fördelen med stor frys :cool:

Kaffe nått som köps nedsatt pris här med då sambon inte alls kräsen vilken sort han dricker "det smakar kaffe" :rofl: .
Sen händer att andra nedsata varor kommer med också när det passar in och finns nått vi äter.


Lidl och ICA som vi handlar mest på, går in på två ICA då ena har oftast mer kort datum på kött och bröd b.la.
 
Jag köper även frukt och grönt om priset och skicket är rätt, ett par vissna blad på en sallad är snabbt bortrensat, champinjoner, potatis som inte är missfärgad, rotfrukter, äpplen till hästarna osv.
På våra city gross så har man häst morötter i 20kg säckar eller om det är 25kg. Kommer inte ihåg. Finns på deras häst avd 😁
 
Köper mycket frukt och grönt i "ät snart"-lådan, allt där kostar 9;-/kg så man kan fynda perfekt mango, avocado, sparris, salladshuvuden mm för en småpeng.

Ost och korv köper vi också på kort datum om det finns, men inte rått kött eller fisk.

Bakar allt bröd själva, gör egen musli av frön och gryn och kommer då ner i 1/4 av kilopriset (plus nyttigare och bättre kvalitet...). Köper kaffe online, sparar 50;-/450 gr på att beställa jämfört med butikspriserna här (norge...) 😱

Använder mycket billiga råvaror som utfyllnad, lök, morötter, kål, potatis, blomkål, broccoli...
 
Där jag handlar är det sällan annat än kött på nedsatt pris. Som vegetarian blir det tämligen ointressant... Kan inte komma på något jag skulle köpa med kort datum faktiskt.
 
Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju halva priset och det gör mycket i matkassen. Jag brukar handla bröd som är bakat i butiken (gårdagen bröd) , sen blir det grillat, div bakverk, kött, korv, ost. Det är ju inget fel på den maten men billigt blir det om man är tidig och hänger på låset 😂
Jag köpet allt utom bröd. Gammalt bröd är så tråkigt så det blir inte uppätet
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp