Sv: Vi som pluggar - del 2
Jag läser ju på distans nu och hela den här kursen består av grupparbeten.
Vi har alltid haft distansstudenter på kurserna men då har vi delat upp så att de skriver tillsammans och vi på campus skriver tillsammans. Det har säkert inte varit lätt för dem alla gånger, men å andra sidan fanns det personer på campus som jag absolut inte hade velat skriva med heller. Även om man bodde nära och var goda vänner så visste jag att det där arbetet skulle jag få tjata för att få klart, skriva mycket själv och stå ut med sista-sekunden-skrivande...
Nu använder alla Google Drive så vi har onlinedokument där man kan skriva på arbetet och chatta. Det är ruskigt smidigt. Men självklart måste man skriva med rätt person för att det ska löpa på smidigt; de flesta blir nog både klara i tid och godkända, men vägen dit kan nog skilja sig mycket, och däri ligger frustrationen!
Än så länge har jag bara skrivit med engagerade, duktiga personer och mitt intryck är att alla på denna kurs är måna som sina studier och studieresultat. Det är en engagerande kurs! Nu har jag just startat upp ett nytt arbete med en tjej som verkar sjukt duktig och ambitiös, så det känns jättekul.
Det är verkligen roligt att sitta och leta information själv också. Man kan ju inte ta med allting man hittar, men man läser det ändå och i slutändan så tycker jag att vi får en bredare plattform att stå på jämfört med när man bara läser i en kursbok. Men det är också ett tacksamt ämne att använda den här tekniken i, eftersom vi egentligen inte behöver böcker. Hade man behövt t.ex. en bra anatomibok hade det nog varit mycket svårare att själv avgöra vilken som är bra och vilken som är dålig...
Jag läser ju på distans nu och hela den här kursen består av grupparbeten.
Nu använder alla Google Drive så vi har onlinedokument där man kan skriva på arbetet och chatta. Det är ruskigt smidigt. Men självklart måste man skriva med rätt person för att det ska löpa på smidigt; de flesta blir nog både klara i tid och godkända, men vägen dit kan nog skilja sig mycket, och däri ligger frustrationen!
Än så länge har jag bara skrivit med engagerade, duktiga personer och mitt intryck är att alla på denna kurs är måna som sina studier och studieresultat. Det är en engagerande kurs! Nu har jag just startat upp ett nytt arbete med en tjej som verkar sjukt duktig och ambitiös, så det känns jättekul.