Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått tillbaka exjobbet med tusen kommentarer på resultatet. Vet inte om det är handledaren eller mig det är fel på men känner mig typ alltid så värdelös när jag får hennes kommentarer...
Det hade nog varit så himla mycket lättare om vi kunnat träffa varandra
Jaja. Nu MÅSTE jag ta tag i detta.
Just nu håller jag tummarna för att jag ska få åka iväg till Estland (Tallinn) för att gå en intensivkurs om dokumentation, undersökning och förebyggande konservering av historiska interiörer i slutet av augusti. Som det ser ut nu är chansen långt ifrån stor att jag får åka då jag mailade 24h efter att erbjudandet kom ut och det är först till kvarn på fem stipendier.. Är så jäkla arg på mig själv över att jag missade att kolla mailen så länge! Vet med säkerhet att tre stipendier redan är tagna och jag lär få vänta till efter påsk på att få reda på om jag kan få stipendiet eller ej..![]()
Jag är på g att söka skola till hösten. Fick inte läsa fler kurser på komvux utan hänvisades till basår, så nu är det dags att söka in. Mina planer är att söka till meteorologprogrammet eller djursjukvårdare fram över, har behörigheten till djursjukvårdare men inte tillräckliga betyg så måste skriva HP för att ha en chans att komma in. Till Meteorolog saknar jag kurser därav basår, tanken först var naturvetenskapligt men har insett att även tekniskt fungerar så kommer noga söka både och.
Kommer även söka hippologen som varit lite av en dröm sedan gymnasiet (gick då häst) samt lite kurser om klimatförändringar mm.
Börjar bli stressad då syv här inte har tid förutom 1h drop in den här veckan, kunde få en tid den 16e annars men det blir ju på tok försent. Har nämligen fått helknepigt svar från en skola med basår, men där hävdar de att man inte läser en hel kurs utan bara dom delarna som krävs för det du ska läsa sen. Hur detta fungerar begriper jag inte alls, så detta måste jag höra med syv om.
Vill börja plugga igen helst typ nu, hatar att inte ha något att göra och är grinig för att min hemkommun inte låter mig läsa mer på komvux när jag har vänner i samma län som får läsa precis allt. Där kan man tydligen få läsa allt man vill utan problem även med fullgott gymnasiebetyg (hen har läst så hen har motsvarade 2,5 gymnasieutbildning), känns märkligt i samma län att det skiljer så rejält. Försökte få läsa på distans om det var så att kurserna var fulla/inte fanns på skolan här men det gick inte heller, tvärstopp med hänvisning till basår.
Någon här som läst/läser basår?
Så hur hade ni gjort,satsat på nästkommande hp och försökt att komma in på drömutbildningen eller sökt andra utbildningar ( yrken som också verkar intressanta!) för att komma ut i arbetslivet snabbare?
Skriver inte ofta i tråden, men läser hur det går för er andra. Ni är så duktiga!
Imorgon har jag tenta, hud och könssjukdomar (härlig kombo va?)och jag kan inte få tummen ur! Sitter och stirrar ut genom fönstret på det fantastiska vädret och vill inte alls titta på bilder med läskiga utslag!
Önskar att terminen var slut redan, jag vill ha sommarlov i vårsolen!
Åh, min drömtenta! Jag är besatt av allt som har med huden att göraVad pluggar du?