Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@zassoo
Inga handledare?Hur har de tänkt att det ska fungera?
(SLU och deras jäkla besparingar?)
Jag fick ingen hjälp av skrivargruppen när jag skrev kandidaten, fick massor av hjälp av min handledare.
@zassoo Det låter ju helgalet! När jag skrev min kandidat på SLU hade vi handledare, flera stycken om man ville. Kanske bara inte är bestämt vilka som ska handleda vad än?
Iiiihhh, nu har ämnesförslagen för kandidatarbetet kommit ut!Vi ska välja 5 av förslagen och rangordna dem, sen är det bara att hoppas att inte alla har valt samma
Fanns en hel del ämnen jag skulle kunna tänka mig, känns skönt. Däremot har de inte skrivit ut vem som ska vara handledare så jag är lite orolig att det faktiskt är så som en kursare påstod - att vi inte kommer få handledare utan bara ska ta hjälp av varandra
![]()
![]()
Känns mer troligt att alla handledare inte är helt klara?
Däremot hade vi skrivgrupper på kandidaten (som jag tog med och ordnade en egen under exjobbet, där bland annat @Molle__ ingår!). I dem läser vi varandras arbeten och kommer med kommentarer, på kandidaten hade vi även en handledare till skrivgrupperna.
Men Oslo är väl viktigare än att ha kvar pengar?Ehhh bokade jag precis en resa till Oslo för mina typ sista pengar (fortfarande inget CSN) när jag egentligen gick till datorn för att kolla facit på en uppgift jag satt och pluggade på?
HUR gick det här till?![]()
![]()
![]()
![]()
Någon här som pluggar fristående kurser i hopp om att ta ut en egen examen?
Jag har snart nästan 70hp inom etologi, då främst hundbeteende. Jag har enbart läst det för mitt egna intresse, men börjar nu undra om det går att använda dessa kurser till något konstruktivt, som t ex någon form av examen. Någon som har erfarenhet/kunskap runt detta?