Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var optimistisk och sa till chefen att han gärna får höra av sig om han behöver någon till nått pass ibland. (Jobbar 1,5 helg/månad fast och har tjänstledigt från resten). Men nu hör han av sig var och varannan dag och jag får säga nej hela tiden. Den här terminen har ett högt tempo och med 2 barn och hästar blir det omöjligt att hoppa in.
Sa det till honom idag i alla fall så det känns skönt. Fast känner mig rätt korkad som erbjöd mig i slutet av sommaren... Vad trodde jag?!

tenta imorgon i pediatrik, bara att inse att det blir nog omtenta på den. Tycker verkligen inte om så här korta kurser, 15 föreläsningar på 6 dagar, 3 dagar för självstudier (där en gick bort med migrän) och jag är verkligen helt slut på kvällarna efter heldagar med föreläsningar att jag orkar inte sätta mig på kvällen också :(. Borde väl pluggat under helgen, men då var det tävlingar :angel:
Behöver helt klart jobba på min studieteknik, prioriteringar och ork... Hoppas på rätt frågor imorgon. Men just nu är det en salig mix av sjukdomar och arbetsterapeutiska åtgärder i mitt huvud, svårt att särkilja dem åt, ffa då vissa av dem dessutom går i varandra eller ingår i varandras sjukdomstillstånd:banghead:

Gjorde andra duggan idag, och tycker det nästan är lite för lätta frågor på denna delen av kursen :laugh: P g a livet har jag knappt pluggat i veckan, men lyckades ändå få 0,7 poäng ifrån full pott.

Försöker hitta motivation att få färdigt ett av nästa veckas arbeten i vård och omsorg, vore ju skönt att ha det klart så kan jag gå all in på hälsopedagogiken istället. Är mycket mer att göra där så tiden kommer ju behövas till det

Gjorde en dugga i min ena fristående kurs idag. Snacka om att jag blev förvånad när den var på engelska (föreläsningarna är på svenska) och låg på en svårare nivå än jag väntat mig utifrån föreläsningarna (dom kändes så himla basic). På något magiskt sätt lyckades jag dock skrapa ihop 26 av 30 poäng, vilket innebär att jag med nöd och näppe kravlade mig över gränsen till väl godkänt. Dock tror jag att det var mer tur än skicklighet, eftersom detta var flervalsfrågor som möjliggör gissningar. Hade det varit fritext så hade det nog blivit sämre resultat. Ska definitivt plugga mer till nästa dugga!

IMG_20160910_111758.jpg

Pluggdag inför måndagens seminarium. Reflektera mera liksom.
Reflektion so far: som humanist pluggade jag alltid med vin på nätterna. Alltid i sista sekunden.
Nu sitter jag jag i god tid med kaffe dagtid, frivilligt på helgerna. Vad säger Kosmos om detta?!

Fick förresten ett A på den omtalade etiktentan från i somras med rest och komplettering.
Märkligt bara att högsta betyg ändå får mig att känna mig så... ifrågasatt av examinator via kommentarerna. Min partner menar att det är konstruktiv kritik på ett intellektuellt plan, akademiker emellan... men ändå! :confused: :cry:
Kanske borde ringa min psykologigen... Men först - champagne!

Har fortfarande inte fått någon respons på de uppgifter jag skickade in förra veckan. :confused:
Läraren brukar vara snabb att svara. Vi hade genomgång med henne i onsdags och slutade då 12 istället för 15 eftersom hon hade ett läkarbesök hon skulle iväg på. Sedan har det varit knäpptyst, massor med seminarium för klassen över oss har blivit inställda. O_o

@Mirre Hon kanske har blivit sjukskriven? Hoppas att hon är kry snart igen!

Själv fick jag helt oväntat en dag ledigt :D Skolkade förmiddagen (helt hopplös föreläsare) och fick sedan ett mail om att eftermiddagen var inställd pga sjukdom. Imorgon är det uppstatseminarium inför magisteruppsatserna... Ska bli väldigt spännande att se vad som föreslås :nailbiting:

@Mirre Hon kanske har blivit sjukskriven? Hoppas att hon är kry snart igen!

Själv fick jag helt oväntat en dag ledigt :D Skolkade förmiddagen (helt hopplös föreläsare) och fick sedan ett mail om att eftermiddagen var inställd pga sjukdom. Imorgon är det uppstatseminarium inför magisteruppsatserna... Ska bli väldigt spännande att se vad som föreslås :nailbiting:
Kanske det, läskigt när hon senast i onsdags berättade om hur hon återhämtat sig från en svår typ av cancer. Hoppas jag också, hon är en bra lärare.

Skönt med plötslig ledighet :D

Jag har hamnat i någon enorm svacka. Min hjärna orkar inte riktigt plugga, och när jag sätter igång att läsa så får jag efter en stund en enorm huvudvärk. Jag glömmer saker. Jag sover dåligt. Det hjälper inte heller att få igång pluggandet.

Vet inte ens vad jag vill med att skriva det här. Mest bara skriva av mig om hur trött jag är. Och hur trött min hjärna är. Tror jag.

:(

@NagelacksBeroende Vad jobbigt :( Har du möjlighet att ta ledigt ett par dagar? Låsa in alla böcker i ett skåp och bara stressa av fullständigt under en förlängd helg eller något. Låter som om du kan behöva en paus.

@NagelacksBeroende Vad jobbigt :( Har du möjlighet att ta ledigt ett par dagar? Låsa in alla böcker i ett skåp och bara stressa av fullständigt under en förlängd helg eller något. Låter som om du kan behöva en paus.
Jag planerar att ta helt ledigt torsdag - söndag. Jag behöver verkligen det. Och det är just pluggandet som gör mig såhär. Känns som korvstoppning i hjärnan. Och kursen som verkade så intressant, om språk, känns så luddigt upplagd så jag vet inte vad. Det känns som om jag saknar hälften av all information om vad som händer. Och ingen svarar på mail.

Jag funderar på om jag borde ta studieuppehåll för att jobba ett tag. Just eftersom jag märker att det är just det intensiva läsandet som hjärnan börjar säga nej till.

Målet för morgondagen: blir klar med inlämningsuppgiften som ska lämnas in på fredag. Jag tror och hoppas att jag förstått uppgiften rätt :) Är ingen stor uppgift, 700-800 ord bara.

2013-05-23%2020.24.49.jpg

Hej vuxenfestis du é helt okej... hej festis, hej festis!

I stor nöd av vin jag kanske inte borde ha råd att köpa...
Betyg för 15 hp är ute på flykt i etern... för en hel kurs studenter! CSN hovrar ångestfyllt över mitt huvud och pekar strängt på Ladok. Där finns såklart inget eftersom kansliet inte haft något att rapportera ditin. Bittert, fattigt och långsamt det är.

Men med ett glas vin emellanåt, och några pluttar omeprazol, får det gå an.
5 veckor introduktionskurs bör kunna överlevas även med orolig magkänsla. I Oktober till anatomikursen (med fet-tentan) kan det däremot behövas vinochben&jerrys-pengar! ;)

@Murphy Anatomi är ju det roligaste :D

På min front har det varit seminarium i kvalitativ forskningsmetodik idag. Det var stor ångest innan, men gick hur bra som helst. En stor sten har släppt från bröstet. Men den är nu ersatt med en ny sten, vilken representerar tentaångest inför fredag då det vankas en sån där skitjobbig salstenta i statistik. Försöker dock hålla modet uppe, för sen är vi klara med vetenskaplig metodik för den här gången och kan fokusera på roligare saker som rör det kliniska arbetet igen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 687
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka