Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att det är fler än jag som släpar. Dottern höll mig vaken i tre och en halv timme inatt (hon drömmer och vaknar superledsen flera gånger i timmen, stackaren) så jag låg utan dåligt samvete kvar i sängen tills hon vaknade vid halv nio.

Åh fy, jag skulle också ha stannat kvar i sängen lite längre! Jag har inget sånt att skylla på, jag tog bara en väldigt lång frukost och tittade på tv-serie :D

Nu är det klart med mitt exjobb! :banana: Iiih så spännande :D Jag börjar inte förrän i januari, men ska börja förbereda lite under hösten och träffa projektgruppen och lite sådär. Jag ska skriva själv men har en klasskompis i samma projekt vilket känns roligt, då kan vi stötta varandra men ändå ha vårt eget :)

Yey, hittade ett avsnitt av en podd vars innehåll kanske kan vara relevant för min uppsats (säger kanske eftersom ungefär 90% av alla böcker och artiklar jag tittat på hittills visat sig INTE behandla min frågeställning), så jag ska lyssna på den och samtidigt ta en promenad. :up:

Hur går det med pakten? :D @Martenix @Mirre ;)

Jag körde på i 5 timmar, sen var jag tvungen att åka till stallet och så gjorde jag sista timmen nu. Känner mig nöjd, har åstadkommit mycket i projektet plus haft möte på Skype om exjobbet så det känns bra.

Jag körde på i 5 timmar, sen var jag tvungen att åka till stallet och så gjorde jag sista timmen nu. Känner mig nöjd, har åstadkommit mycket i projektet plus haft möte på Skype om exjobbet så det känns bra.
Det går ganska bra, snart klar med dagens arbete. Då har jag hunnit öva lite på läxan från sångpedagogen också, det räknas väl också som plugg va? :D:p

Hej alla kloka!

Jag har en fråga som jag inte lyckas hitta svaret på trots att jag brukar vara en fena på att googla... Urvalsgruppen AGPR har jag förstått betyder något i stil med antal godkända poäng grundnivå.... ish..? Jag kollar på en kurs jag vill läsa som senaste terminen hade intag 225 på AGPR. Inte kan det betyda att lägsta intagna läst 225 hp? Det är en kurs på c-nivå vi pratar. Finns det någon som har koll på vad 225 betyder?

Snälla hjälp en hjälplös :bow:

@SandraW 225 är max i den urvalsgruppen, och det kan nog tyvärr stämma. De flesta kurserna jag har sökt (som i och för sig varit ganska populära) har haft lottning bland de som hade 225 hp eller mer i den urvalsgruppen.

@SandraW Jag kikade lite snabbt på UHR och det var tyvärr relativt många kurser där de hade maxat APGR på 225. Jätte tråkigt och ja, jag kan hålla med om att det är lite konstigt att det sker vid så många kurser.

Har de endast högskolepoäng eller har de även kvoter för betyg/högskoleprov? Har du kikat på urval 2 för kursen (tänkte om det kanske sjunkit då)? Det kan tom kanske vara värt ett samtal till institutionen för att kolla om de tog in reserver, och i sådant fall vilka poäng de hade då.

Vet inte om det blev riktigt sju timmar, snarare 6,5 om man skall vara ärlig... Energin mattades av på slutet :angel:
Men jag fick gjort allting jag hade planerat att få gjort så det känns bra ändå, idag släpps en av hemtentorna så nu är det bara att ta nya tag!

Vet inte om det blev riktigt sju timmar, snarare 6,5 om man skall vara ärlig... Energin mattades av på slutet :angel:
Men jag fick gjort allting jag hade planerat att få gjort så det känns bra ändå, idag släpps en av hemtentorna så nu är det bara att ta nya tag!

Det var ju jättebra gjort! :)

Nu är min helg slut :) Hade helg i förrgår och igår, för jag fick jobba hela "riktiga" helgen. Så har jobbat på bra nu under förmiddagen och skrivit klart första frågan av två på inlämningsuppgiften :) Ska komplettera den lite mer under dagen, sedan börja så smått på fråga två :)

Hur kan det vara så svårt att formulera sig när man bara ska skriva sina egna åsikter och tankar?
Det borde ju vara lättare tycker jag än när man måste ha litteraturen också. Men nej :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 930
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka