Statistik: diagram och procent.Vad är det för uppgifter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Statistik: diagram och procent.Vad är det för uppgifter?
Åh nej, det har jag förträngt att vi behöver läsaStatistik: diagram och procent.
Har kollat YouTubeÅh nej, det har jag förträngt att vi behöver läsaMen kämpa! Kanske någon här kan hjälpa? Kolalt youtube? Jag läste statistik på förra programmet men vet ej om jag kommer ihåg tillräckligt för att hjälpa!
Skriv ut dom här, så försöker vi hjälpa till!Svårt när man verkligen inte förstår vad man läser och hur man löser uppgiften. Har verkligen försökt, har läst i mattebok för matte B, har googlat förklaringar, frågat lärarna - allt. Men kan inte lösa två av uppgifterna.
Jag har fått hjälp här i tråden.Svårt när man verkligen inte förstår vad man läser och hur man löser uppgiften. Har verkligen försökt, har läst i mattebok för matte B, har googlat förklaringar, frågat lärarna - allt. Men kan inte lösa två av uppgifterna.
Jag har fått hjälp nu och nu trillade polletten nerJag har fått hjälp här i tråden.
@Tranan tillhör tex min motsats, dvs gillar matte.
Sök på pluggakuten, tror jag det heter, online. Finns ett forum där folk är jätteduktiga på att förklara.
Nästagång du har problem försök med Wolfram alpha.Jag har fått hjälp nu och nu trillade polletten ner![]()
Inte en chans att jag reder det på engelska.Nästagång du har problem försök med Wolfram alpha.
synd, men jag är ofta här om jag kan hjälpa digInte en chans att jag reder det på engelska.
Sist jag fick hjälp trillade poletten ner. Det höll hela två talJag har fått hjälp nu och nu trillade polletten ner![]()
Klippte ut det jag svarar på.Jag är lite fundersam också när läraren skriver Utmärkt! men ändå drar av en poäng?![]()
Max poängen var 6 och jag fick 5 poäng och det handlade om att sätta en text med rätt författare och kontext, så självklart så fanns det mer att skriva än vad jag fick ner, men det känns lite märkligt med utmärkt där, när jag fick full pott på en liknande fråga utan något utmärkt.Klippte ut det jag svarar på.
Det här tycker jag låter ett omvänt sätt att tänka. Jag ser det som att varje enskild poäng ska förtjänas genom att man skriver saker som är rätt. Avdrag blir då endast aktuellt om något man dessutom skriver är fel. De av mina kursare som har pratat om att läraren "drar av" poäng har dock verkat tänka att ett svar som innehåller korrekt information är värt maxpoäng, och missar man att skriva om några delar som läraren menar ingår så borde det ändå vara okej så länge inget av det som skrivs är fel. Men det kanske inte är så du menar?
Gällande kommentaren "Utmärkt" så kanske den känns lite märklig om maxpoäng var 4 och du fick 3, men är den 20 så kan det väl ha varit utmärkt att du prickade in nästan alla?