Vi som pluggar - del 5

Fick godkänt på sista tentan i svenska, när jag tittar på rättningen så är jag överraskad att jag ens fick godkänt, inte något som var bra tydligen, utan bara kommentarer om vilka jag hade missat. Intressant visserligen när det står "nämn några viktiga personer" och jag radar upp åtta stycken och vad de har gjort och vad de hade för påverkan och får kommentaren om att det saknas två författare, varav den ena läraren själv sa var en udda fågel i sammanhanget och inte hade så mycket med det hela att göra. Men nu är hela terminen klar och jag fick G på hela terminen så det känns skönt!
 
Och jag är tydligen fortfarande student.. :cry::arghh::meh:

Underkänt på sista uppgiften. Jag har ingen aning om vad som inte var bra. Får hämta ut på måndag och kolla....:down:
 
Orkar verkligen inte med en omtenta. Är borta 12 timmar varje dag mån-fre iom praktiken. Förstår inte när jag ska hinna med en omtenta.
Känner detsamma som du. Var 1,5 poäng ifrån godkänt på den där förbannade tentan :banghead: Och dessutom irriterad över att hon inte gav ut någon information om hemtentan.
 
Känner detsamma som du. Var 1,5 poäng ifrån godkänt på den där förbannade tentan :banghead: Och dessutom irriterad över att hon inte gav ut någon information om hemtentan.
Jag har mailat henne och frågat när omtentan kommer. Känner mig verkligen less på att plugga nu, speciellt eftersom jag inte klickat riktigt med yrket...
 
Jag har mailat henne och frågat när omtentan kommer. Känner mig verkligen less på att plugga nu, speciellt eftersom jag inte klickat riktigt med yrket...
Hoppas hon svarar snabbt, och att vi får gott om tid på oss.
Vad tråkigt att du inte klickat :/ men antar att det känns värt att ta examen i alla fall nu när det ändå är så nära?
 
Jag är i fas med allt plugg, till och med distanskurserna. Det är cirka så ovanligt att jag ungefär var tionde sekund rycker till och tänker "vad har jag missat?!" och sen går igenom inlämningarna i huvudet innan jag kan andas och luta mig tillbaka igen... :cautious:
 
Jag sliter med att skriva ett argumenterande tal idag. Jag har ett par idéer (inledningar) i huvudet som jag skulle vilja använda, men jag måste välja mellan 8 olika texter att basera mitt tal på och ingen av dem ligger riktigt inom mitt "område" så det känns svårt att hitta inspirationen där. Jag måste vrida och vända på teserna i texterna tills jag hittar något som klickar. Helst vill jag bara få det avklarat så jag kan lägga fokus på hemtentan, men då gäller det att jag får en idé snart.. :p
 
Väntar på att få tillbaka tentorna, så seg lärare. Har gått 15 arbetsdagar nu, men såklart att inte resultatet kommit, inget annat på den kursen hände ju i tid så varför skulle det här göra det :banghead:
Lite skillnad mot nuvarande kurs där en inlämningsuppgift blev rättad på 2 dagar, här tog det minst 3 veckor...:meh:
 
Efter lite om och men fick vi veta resultatet på ena tentan. En del fick veta igår, men de som hade komplettering kvar av tidigare uppgifter skulle inte få veta :confused: tydligen ändrade läraren sig för i dag fick vi också veta.
Men vi får inte veta resultatet på den andra tentadelen, om man inte är godkänd på examinationen som var på träffen i höstas. Uppsamlingstillfället är om 11 dagar. Fattar inte varför hon inte kan lämna ut om tentan är godkänd eller underkänd än att man har kvar examinationen...O_o:mad:
 
Efter lite om och men fick vi veta resultatet på ena tentan. En del fick veta igår, men de som hade komplettering kvar av tidigare uppgifter skulle inte få veta :confused: tydligen ändrade läraren sig för i dag fick vi också veta.
Men vi får inte veta resultatet på den andra tentadelen, om man inte är godkänd på examinationen som var på träffen i höstas. Uppsamlingstillfället är om 11 dagar. Fattar inte varför hon inte kan lämna ut om tentan är godkänd eller underkänd än att man har kvar examinationen...O_o:mad:
Vad märkligt. Vilken kurs är det du är på nu?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 435
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 269
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 508
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp