Vi som pluggar - del 5

Jag har kuggat en tenta för första gången. Det sög ju men det var väntat. Väldigt väntat. Fattade vad kursen handlade om 2 dagar före tentan. Tröttsamt dock.
 
Helt glömt att skryta om att jag klarat av mina två första högskolekurser. Hundens beteendebiologi 1 och Utdvidgad juridisk grundkurs. Så glad att det gick vägen.

Nu pluggar jag lite andra kurser. Gjorde en ändring i min CSN ansökan i mitten av december när vi fick antagningsbesked. Har fortfarande inte(!!) fått besked från CSN. Ringde tidigt i måndags förra veckan och då sa de att en handläggare arbetade med min ansökan just i den stunden och att besked förmodligen skulle komma senare samma dag. Nu har det alltså gått en vecka från dess och fortfarande inget besked.... :rage:
 
Helt glömt att skryta om att jag klarat av mina två första högskolekurser. Hundens beteendebiologi 1 och Utdvidgad juridisk grundkurs. Så glad att det gick vägen.

Nu pluggar jag lite andra kurser. Gjorde en ändring i min CSN ansökan i mitten av december när vi fick antagningsbesked. Har fortfarande inte(!!) fått besked från CSN. Ringde tidigt i måndags förra veckan och då sa de att en handläggare arbetade med min ansökan just i den stunden och att besked förmodligen skulle komma senare samma dag. Nu har det alltså gått en vecka från dess och fortfarande inget besked.... :rage:

Like för att du klarade kurserna, not like pga CSN-krångel!
 
Första inlämningsuppgiften på Bevarandebiologin återlämnad. VG och konstruktiv feedback, känns lovande. Satsar dock mer på att lära mig lite lagom än på högt betyg så jag räknar inte på att få VG på kursen alls men det känns ju skönt att inte bli sågad helt från början. Däremot har jag fortfarande inte hört nått om Evolutionsbiologin, mailade i går och bad om bekräftelse att han fått den och om möjligt en prognos på när jag kunde få feedback. Men det är klart lämnar man in nästan ett år efter kursslut ligger man ju inte först i priolistan direkt.
 
Efter lite om och men så fick vi veta resultatet på den andra tentan också och den var precis godkänd. Så om jag nu förstått de förvirrande instruktionerna rätt så bör jag få VG på kursen, vilket var mer än jag hoppats på eftersom jag tog jullov större del av kursen och gjorde tentan sista timmarna innan inlämning :rofl: tack och lov att det gick vägen..
 
Hade tenta i virologi/mykologi/mikrobiologi :cautious:, efter en vecka utomlands, idiotpluggade i två dagar och kände mig inte nöjd. Fick vg:laugh:

Studietekniken rekommenderas inte. Jag gör mest troligt om samma sak nästa tenta, minus resan :p
 
Vad är det som spökar? Har kanske slides osv som kan vara av nytta från våra statistikkurser.
Hypotesprövning. Men det är inte lönt med några slides tyvärr, har sett filmer och slides till förbannelse. Men läste igenom de rätta svaren på hemtentan nu, och kan se vart jag har tänkt fel, så förhoppningsvis så klarar jag omtentan om jag bara håller det i huvudet.
 
Hypotesprövning. Men det är inte lönt med några slides tyvärr, har sett filmer och slides till förbannelse. Men läste igenom de rätta svaren på hemtentan nu, och kan se vart jag har tänkt fel, så förhoppningsvis så klarar jag omtentan om jag bara håller det i huvudet.
Då håller vi tummarna att det funkar :)
 
Och jag har kört på två tentor under hösten båda med samma tema,( skrivit om får svar på fredag) flumkursen kallar jag den:mad::confused: Helt obegriplig men vart trött där innan vi hade juluppehåll och kände att jag höll på att drunkna. Men nu termin två äntligen läser vi våra första handsval, för mig svenska och tenta nästa fredag, 300 papper att läsa igenom och försöka förstå :banghead::angel::angel:
 
Ska lämna in ett mindre paper på en av distanskurserna imorrn. Fick gå igenom tre olika dokument och ett meddelande på Blackboard för att få alla instruktioner?! :banghead: Helt jävla hopplöst.

Hur svårt är det att bara samla allt i ett enda sabla dokument!? :arghh:
 
Har min sista tenta i morgon och jag tror inte att jag har en suck att klara den. så mycket har gått fel den sista tiden, så mycket. Hade självmords tankar i går och var på akuten för att få hjälp, hjälpte lite men fyfan vad jag mår piss! och det är den senaste kursen och läraren som har pushat mig dit under en neråt svaka i mitt månde. Har stress reveserat mitt ätande i en månad under morgonen och varit tvungen att äta atarax för att orka vara i lokalen. fy!
 
Jag har tenta på tisdag och har inte ens öppnat böckerna ännu. Har ingen plan på att öppna dem ikväll ändå... Kursen känns relativt enkel, i princip repetition på en vi hade under höstterminen men med franskt perspektiv, istället för europeiskt/västerländskt. Tänker att det räcker om jag pluggar i helgen.

Hästkursen ska jag däremot plugga på ikväll! Egentligen bara läsa klart sista sidorna av förra veckans läsning och sammanställa det jag läst, inför prov imorgon.
 
Nu fick jag ett mail om ett uppsamlingsseminarie, som jag redan varit på. :grin:
Urk, vad trött jag är på detta just nu.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 432
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 269
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 503
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp