Sådär, en sen anmälan skickad till Intellektuellt funktionshinder - om vardag och livsvillkor för barn och unga, 7,5 hp halvfart distans. Kanske inte nåt tyngre studieåtagande, men ändå. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom in på Barn och ungdomslitteratur 7,5 hp på halvfart utan några träffar så den ska jag nog ta, jag tror att jag kommer att ha nytta av den framöver!Sen reserv på Harry Potter och hans världar, reserv 308 på högskolepoäng och de tar in 179
Att det inte är någon mer högskola som har den kursen övergår mitt förstånd, den verkar omåttligt populär.
Astrid Lindgrens författarskap är jag också reserv till, plats 32 och de tar in 192 men jag misstänker att det inte kommer att bli så många platser över där heller.
![]()
Ja det tror jag också, men Barn och ungdomslitteratur känns som om det kommer att bli bra! Hoppas bara att deras plattform fungerar för mobilt nätverk, där jag läser nu på distans menar de att det mobila nätverket ställer till problem vilket känns väldigt märkligt i dagens samhälle där kopparledningarna tas ner överallt och fiber inte är möjligt till alla ställen.Jag misstänker att de tar in bra många fler än de egentligen vill ha så det ska nog rätt många strykningar för att det ska bli reservantagningar.
5e reserv på fjällekologin, det var nog den enda intressanta. Jag klickade ur dom andra. Kom in på 3 av 5 jag sökte.Hur har det gått för er med antagningen till sommarkurserna? För mig gick det som jag trodde. Reserv 46 med 33 antagna i högskolepoängsgruppen där jag har max till grundkursen i fjällekologi, den får bli nästa år när jag har ett högskoleprovsresultat. Kom in på bioteknik för lärare och C-kurs i i fjällekologi. Tänker nog gå bioteknikkursen, C-kursen är 15 hp och totalt 2,5 v i Abisko. Det blir lite väl lite tid för annat i sommar om jag ska gå den.
5e reserv på fjällekologin, det var nog den enda intressanta. Jag klickade ur dom andra. Kom in på 3 av 5 jag sökte.![]()
Läste dock på lite, och "distans" var att ta i.. man ska vara typ en vecka i Abisko, boende kostar 200kr/natt och man får ta sig dit själv5e reserv, inte illa. Du kan ju nästan känna ett visst hopp. Jag siktar på nästa år.
Läste dock på lite, och "distans" var att ta i.. man ska vara typ en vecka i Abisko, boende kostar 200kr/natt och man får ta sig dit självså det blir ingen kurs för mig! Dom hade 24 platser men intaget var på typ 60pers då så många brukade hoppa av såg jag.
Jag ska till Abisko i höst och läsa en annan ekologi-kurs, så min tanke var att förbereda mig lite bara hemma, inte att åka dit två vändor. Bor i Västerbotten så är van vid midnattssolen redan.Det är just abiskodagarna jag är ute efter. Jag har aldrig varit i fjällen och det känns som en brist i allmänbildningen ( i alla fall som biologilärare) och 4 + 5 dagar dels i juni-juli månadsskiftet med midnattsol och dels en månad senare med riktiga biologer som guider känns jättelockande.
100 antagna är det enligt UHR så om de räknar med 24 lär det inte bli nån direkt reservantagning
Har handledning imorrn.
Har pga inte mått så bra psykiskt inte transkriberat intervjuerna eller gjort research på lämpliga artiklar, som vi bestämde förra gången att jag skulle göra till nästa handledning.
Orkar inte med mig själv.![]()
Ibland är det så, var ärlig med handledaren, kanske kolla om ni ska skjuta på handledningen så att den blir givande för er båda.
Kanske en port för störtråden egentligen, men... det här med att vetenskapliga artiklar, sprungna ur (mestadels) skattefinansierat forskningsarbete, inte finns öppet åtkomliga...![]()
Nu vet jag inte om det gäller för alla universitet men vi (LiU) har en proxy bookmarklet som innebär att du kan komma åt vetenskapliga artiklar gratis från utanför nätverket. Jag har hittills aldrig stött på en artikel jag inte kan läsa med den, och då är jag ändå doktorand så jag har läst en del.![]()
Svårt, orkar du med stressen att bli klar till juni då? Jag förstår att du vill bli klar, men din hälsa måste få gå först!Jag funderade på det också, men på fredag ska handledarna skicka in vilka som kommer att vara redo att lägga fram uppsatsen i början av juni. Jag vet inte om jag just precis nu vågar skjuta på handledningen och förklara att jag är ett vrak och därför inte gör det jag borde. Det vore så jävla förödande för min återhämtning att behöva hålla på med uppsatsen i sommar.![]()
Svårt, orkar du med stressen att bli klar till juni då? Jag förstår att du vill bli klar, men din hälsa måste få gå först!![]()
Det som inte lagts upp vet man ju (oftast) inte att man inte kommer åt...Fast inser nu när jag läser lite mer noggrant att det kanske inte var själva åtkomsten som var problemet, utan att de inte ens lagts upp?