Vi som pluggar - del 5

När ska kursbetygen vara inrapporterade efter kursslut? Vi hade sista examinerande uppgiften 28 maj och kursslut 9 juni och har fortfarande inte något betyg på hela kursen. Vi har fått på delmomenten så utifrån dessa så vet jag ju att jag är godkänd men är ju ändå nyfiken på slutbetyget.

Hos oss säger de rättat 15 arbetsdagar efter sista inlämning och ”ett par dagar för att registrera i Ladok”. Har fått vänta nästan en månad efter kursslut en gång.
 
Hos oss säger de rättat 15 arbetsdagar efter sista inlämning och ”ett par dagar för att registrera i Ladok”. Har fått vänta nästan en månad efter kursslut en gång.
Ja, 15 dgr återkommer våra lärare till också när det gäller tentorna. Nu är det slutbetyget. Räknar de 15 dgr efter kursslut då? Sista inlämningen var ju fyra veckor sen. Lite segt känner jag bara.
 
Ja, 15 dgr återkommer våra lärare till också när det gäller tentorna. Nu är det slutbetyget. Räknar de 15 dgr efter kursslut då? Sista inlämningen var ju fyra veckor sen. Lite segt känner jag bara.
De tjurigaste lärarna hävdar bestämt 15 arbetsdagar efter tentorna, så nu när det har varit mycket röda dagar så kan det dra ut på tiden, speciellt om de räknar bort klämdagar också. Spännande när de försöker påstå att det är universitetet som har bestämt att det ska vara så och andra lärare rättar och lämnar ut betydligt snabbare. Snabbast var den läraren som rättade allas texter på mindre än en vecka och dessutom hade skrivit suveräna kommentarer och verkligen hjälpte en framåt. Även om jag sa till hen när vi var klara på kursen att hen måste se till att inte köra slut på sig själv för att vara oss studenter till lags.
 
Nu var slutbetyget till slut registrerat och det blev G i franskan. Trodde nog inte något annat men kände att de gick väldigt strikt på tentorna. Hade VG på alla inlämningsuppgifter utom en muntlig och 86.7% på tentan och ändå sattes ett G. Att tentan väger tungt förstår jag ju men så nära gränsen för VG och VG på alla relaterade inlämningsuppgifter hade jag någon förhoppning om VG.
Jaja, det spelar ingen roll. Det viktiga var godkänt och det fick jag ju. :) Så 22.5hp fixade denna termin. Kul!
 
På fjällekologikurs i Abisko. Underbar natur, fjällvärlden är fantastisk och vädret är visserligen kallt men bättre än de hotat med så jag njuter. Trist bara att vi är alldeles för många på kursen. Det är egentligen 24 platser och förra året var de 14 för att många inte dök upp. I år gjorde de ett gigantiskt överintag så vi är 55 st. Alldeles för många för diskussioner och exkursioner. I dag delade de dock upp oss i tre grupper så då var det bättre. Härligt är det i alla fall och jag hänger med trots att jag nog är dubbelt så gammal sim många av de andra och inte har nån som helst erfarenhet av att vandra i fjällen.
 

Bifogade filer

  • P1040371b.JPG
    P1040371b.JPG
    207,4 KB · Visningar: 21
Senast ändrad:
Nu har det äntligen ändrats från "handläggning pågår" till "behörig med villkor" inför höstens ansökningar, håller tummarna för att det ska gå hela vägen!

Tills dess försöker jag kämpa med de sista justeringarna innan uppsatsen skickas in till examinatorn :)
Det är skönt, jag blev löjligt glad när det ändrades till behörig trots att jag var 99% säker på det innan resultatet kom på sista tentan. 😂
 
Fått kopian på mina svar, precis som förra tentan hjälpte det nada. Bara poäng vid varjr fråga. Ingen kommentar, notering, understrykning eller dylikt.

Jaja, var ju godkänd och det är huvudsaken.

Feedbacken från JIK är bättre, de förklarar vad som är bra och vad som fattas.
 
Lämnar snart in den sista skriftliga uppgiften till akademiskt skrivande sedan har jag gjort allt jag kan göra till båda sommarkurserna.

Kvar är tenta i JIK 18/8 och ett webinarium i akademiskt skrivande 26/7.

Och så ev kompletteringar då men när de kommer styr inte jag över :eek:

(Nu måste jag bara plugga till omtentan i socialt arbete på meso-nivå också och idag är sista dagen på barnets förskola innan fyra veckors semester.)
 
Nu är det nära! Imorgon den 11e juli får jag reda på om jag kommer in på utbildningen jag sökt på universitetet! Det känns som om mitt liv hänger på det.:nailbiting::nailbiting: Jag orkar inte med fler motgångar i mitt liv så kommer bli sååå ledsen om jag inte kommer in...:cry: Så håll tummarna nu!😁😊

Håller tummar och tår!

Väntar själv besked på om jag kommit in på master eller ej.
 
På fjällekologikurs i Abisko. Underbar natur, fjällvärlden är fantastisk och vädret är visserligen kallt men bättre än de hotat med så jag njuter. Trist bara att vi är alldeles för många på kursen. Det är egentligen 24 platser och förra året var de 14 för att många inte dök upp. I år gjorde de ett gigantiskt överintag så vi är 55 st. Alldeles för många för diskussioner och exkursioner. I dag delade de dock upp oss i tre grupper så då var det bättre. Härligt är det i alla fall och jag hänger med trots att jag nog är dubbelt så gammal sim många av de andra och inte har nån som helst erfarenhet av att vandra i fjällen.

Åh, den kursen blev jag sugen att läsa nästa sommar. Hur bor ni? Är det tält?
 
Nu är det nära! Imorgon den 11e juli får jag reda på om jag kommer in på utbildningen jag sökt på universitetet! Det känns som om mitt liv hänger på det.:nailbiting::nailbiting: Jag orkar inte med fler motgångar i mitt liv så kommer bli sååå ledsen om jag inte kommer in...:cry: Så håll tummarna nu!😁😊
Håller tummarna!

Vad har du sökt? :)
 
Jag minns knappt vad jag sökt :o
Har inga planer på att studera egentligen, men har sökt ut i fall att jag vill läsa till enhetschef inom äldreomsorgen. Om jag kommer in på en liten kurs på 5-15 poäng på halvfart så kanske jag läser den ändå :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 746
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 985
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp