Vi som pluggar - del 5

Antagen med villkor till masterutbildningen, eftersom jag glömt ansöka om examen. :angel: :o

Kandidatuppsatsen blev ju registrerad typ NYSS (sista dagarna i juni) men hela examensenheten verkar ha gått på semester och behandlar inte mail förrän i början av augusti. Happ. Har ansökt om examen, mailat enheten ändå för att be om intyg och även mailat koordinatorn för masterprogrammet.

Bara att hålla tummarna för att det löser sig snabbt när folk väl är på plats igen efter semestrarna. Jag kan ju knappast vara den första eller den sista att missa det. :cautious:
 
Antagen med villkor till masterutbildningen, eftersom jag glömt ansöka om examen. :angel: :o

Kandidatuppsatsen blev ju registrerad typ NYSS (sista dagarna i juni) men hela examensenheten verkar ha gått på semester och behandlar inte mail förrän i början av augusti. Happ. Har ansökt om examen, mailat enheten ändå för att be om intyg och även mailat koordinatorn för masterprogrammet.

Bara att hålla tummarna för att det löser sig snabbt när folk väl är på plats igen efter semestrarna. Jag kan ju knappast vara den första eller den sista att missa det. :cautious:
Det brukar lösa sig! :D Vi har haft ett antal som har glömt att ansöka till kurserna också, det är ju märkligt att behöva söka kurser inom programmet men det brukar inte vara något problem alls när alla har börjat jobba igen.
 
Någon som har någon idé om varför det är så mycket lägre intagspoäng på högskoleprovet nuförtiden? På "min" tid krävde många populära utbildningar 2.0 och det finns det inte enda som det behövs på idag. Tror 1.75 el 1.8 är det högsta. Jag skulle ju idag tom komma in på veterinär vilket när det begav sig bara var en utopi. Var det lättare förr att få 2.0? Eller lättare att få höga betyg idag?
 
Någon som har någon idé om varför det är så mycket lägre intagspoäng på högskoleprovet nuförtiden? På "min" tid krävde många populära utbildningar 2.0 och det finns det inte enda som det behövs på idag. Tror 1.75 el 1.8 är det högsta. Jag skulle ju idag tom komma in på veterinär vilket när det begav sig bara var en utopi. Var det lättare förr att få 2.0? Eller lättare att få höga betyg idag?

För 10 år sedan kom jag in på veterinär med 1.7 (men tackade nej) de två åren innan var det 1.8 så då kom jag inte in.
 
För 10 år sedan kom jag in på veterinär med 1.7 (men tackade nej) de två åren innan var det 1.8 så då kom jag inte in.
"Min tid" är 20-25 år sen. 🙈 Betygen var ju också maxade då, vilket kan vara lättare att förstå då betygssystemet var enklare. X antal ämnen med ett slutbetyg medan nu verkar det vara en hel vetenskap med olika viktningar av betyg i olika ämnen mm och då inte lika "lätt" att kunna få max.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 687
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 948
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp