Vi som pluggar - del 5

Första kursen på programmet är gjord!

Förhoppningsvis är den avklarad också, bara jag får godkänt på reflektionen. Vi skulle reflektera över sjuksköterskans profession, organisation och etik på 1500 ord. Det var liiite tight om jag säger så. Eftersom jag gör saker i sista minuten så var första utkastet (utan korrekt referenslista) klart 12h innan inlämning:banghead:
Men den muntliga examinationen gick lysande tycker jag:)

Wohoo!! VG på kursen :banana::banana::banana:

Är det någon som ska söka in till universitetet till höstterminen? Någon kanske som börjar en ny utbildning?

Jag ska söka en masterutbildning till hösten och är SÅ pepp på det!

Jag ska väl söka något är tanken, är nervös dock. Länge haft tanken att läsa ekonomi i Göteborg, men efter att ha jobbat i staden i 1,5 år är jag verkligen inte pepp. Blev så stressad och illamåendes av staden och pendlingen dit. Trivs inte alls där. Vill helst bo kvar och plugga i närheten av Vänersborg (där jag bor), men högskolan här närmst har väl sådär rykte.

Börjat komplettera med naturvetenskaplig behörighet då jag börjat fundera på att läsa agronom/etolog eller något i den stilen hos SLU. Så antingen fortsätter jag kompletterigen i höst eller möjligtvis att jag läser ekonomi på distans via Högskolan i Gävle. Är dock också lite tveksam på hur pass bra den skolan är och hur bra distansutbildningen är... Aaagh, suck :arghh:

Är det någon som ska söka in till universitetet till höstterminen? Någon kanske som börjar en ny utbildning?

Jag ska söka en masterutbildning till hösten och är SÅ pepp på det!

Jag tror att jag är galen som alls funderar på att söka en distanskurs på deltid till hösten :o Jag var såååå less på studierna bara för ett halvår sedan men det finns ju så mycket skoj att söka :cautious::D

Vad för masterprogram ska du läsa?

@machafuko Oj då, jag förstår att det är ett svårt beslut. Hoppas du hittar en lösning som känns bra! :)

Jag tror att jag är galen som alls funderar på att söka en distanskurs på deltid till hösten :o Jag var såååå less på studierna bara för ett halvår sedan men det finns ju så mycket skoj att söka :cautious::D
Haha du är galen! Men jag förstår dig, jag har också massa kurser jag skulle vilja läsa. Synd att dynget bara har 24 timmar ;).
Vad för masterprogram ska du läsa?
Kan berätta när vi ses! Men det är i linje med mitt nuvarande yrke :).

Har 2 omtentor på min utbildning näst-nästa vecka och sedan läser jag 2 kurser varav 1 hoppade jag av (inte tillräckligt intresserad) och den andra AS-SVÅR! Så har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra för har noll motivation till att plugga alls. :meh:

Detta är mina sista kurser i utbildningen :D

Behöver vi ens ta examen?:angel::angel:

Jag ska väl söka något är tanken, är nervös dock. Länge haft tanken att läsa ekonomi i Göteborg, men efter att ha jobbat i staden i 1,5 år är jag verkligen inte pepp. Blev så stressad och illamåendes av staden och pendlingen dit. Trivs inte alls där. Vill helst bo kvar och plugga i närheten av Vänersborg (där jag bor), men högskolan här närmst har väl sådär rykte.

Börjat komplettera med naturvetenskaplig behörighet då jag börjat fundera på att läsa agronom/etolog eller något i den stilen hos SLU. Så antingen fortsätter jag kompletterigen i höst eller möjligtvis att jag läser ekonomi på distans via Högskolan i Gävle. Är dock också lite tveksam på hur pass bra den skolan är och hur bra distansutbildningen är... Aaagh, suck :arghh:
Sökte ekonomprogrammet på distans från gävle för nått år sedan faktiskt. hittade inget negativt om det då iaf :p kom dock inte in :angel:

Jaa, kom till SLU! :)

Men angående det andra, du har säkert tänkt på det själv redan men det går inte att pendla eller flytta till t ex Karlstad eller Skövde eller så? Känns ju ändå relativt nära Vänersborg och kanske inte omöjligt? Tycker själv att det är viktigt att man trivs både i staden och lärosätet.

Jaa, kom till SLU! :)

Men angående det andra, du har säkert tänkt på det själv redan men det går inte att pendla eller flytta till t ex Karlstad eller Skövde eller så? Känns ju ändå relativt nära Vänersborg och kanske inte omöjligt? Tycker själv att det är viktigt att man trivs både i staden och lärosätet.

Tar generellt mellan 2-3 timmar enkel väg till båda städerna och bara 50 minuter till Göteborg, så där hade jag nog valt Göteborg före de oavsett! :)
Flytta är jag nog inte så sugen på till de städerna.

Jaa jag är ju väldigt sugen på SLU, men eftersom jag inte vet exakt vad jag vill plugga och det dessutom är en lång väg dit (måste komplementera naturvetenskaplig behörighet) så känns det så avlägset för något som ändå är ”osäkert”. :(

Jag har anmält mig till lite sommarkurser men räknar inte med att komma in på någon, nu när jag fått veta att det tydligen är väldigt svårt :p Snart dags att söka till hösten också, jag hoppas på att komma in på något program. Jag har ett jag vill gå men vette tusan om jag kommer in.. ligger precis på gränsen :nailbiting: Så måste se om jag hittar något mer som låter kul. Som reservplan kan jag alltid läsa nästa del av den kurs jag läser nu, det är ett ämne jag gillar, men det vore skönt att hoppa på ett program istället. Vi får se :D

Tar generellt mellan 2-3 timmar enkel väg till båda städerna och bara 50 minuter till Göteborg, så där hade jag nog valt Göteborg före de oavsett! :)
Flytta är jag nog inte så sugen på till de städerna.

Jaa jag är ju väldigt sugen på SLU, men eftersom jag inte vet exakt vad jag vill plugga och det dessutom är en lång väg dit (måste komplementera naturvetenskaplig behörighet) så känns det så avlägset för något som ändå är ”osäkert”. :(

Om du inte kan eller måste bestämma dig än kan du kanske söka någon av de distanskurser som ges på Slu som har grundläggande behörighet så kan du testa lite vad du tycker om ämnena och lärosätet o kanske känna om det är värt att satsa på?

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka