Snurrfian
Moderator
Alltså jag blir fan galen av oro över att jag inte ska komma in. Yl vad länge jag kommer få gå och oroa mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag blir fan galen av oro över att jag inte ska komma in. Yl vad länge jag kommer få gå och oroa mig!
Okej, två veckor in i arbetet med kandidatuppsatsen.
Det går... bra? Förutom att jag känner mig ständigt stressad for no reason och numera sjukligt nervös. Egentligen hade jag bara tänkt att använda mig av tidningsartiklar som empiriskt material till uppsatsen, men dagarna innan min första handledning började jag vackla och insåg att det förmodligen skulle bli alltför tunt tillsammans med valda metoder. Min handledare höll med mig när jag tog upp det, och föreslog intervjuer (), något jag ärligt talat hade hoppats på att slippa. Men okej, jag håller med om att det ger arbetet en nödvändig dimension för fördjupning. Då slår hon till med att jag dessutom borde intervjua "experter" inom det valda ämnet (
) för att stärka upp min tes.
Så nu är jag nervös. Verkligen skitnervös. Tänk om jag gör bort mig fullkomligt?! Handledaren tvingade mig att göra en lista cirka direkt och jag tänkte verkligen högt, med personer kända inom det antirasistiska och feministiska fältet som kan ämnet som jag tänkt behandla. Sen fick jag omgående börja maila. Har två intervjuer inbokade nu, en forskare jag ska ringa på fredag och sen middag (!) på söndag med en "kändis" som jag inte alls trodde skulle ställa upp. Åh fyfan. Jag kräks av nervositet.
Jag ska bränna Policyprocessen när detta är över.Kurslitteraturen till pågående hemtenta får mig att vilja skrika och sparka på något. Just nu känns det galet skönt att examen närmar sig!
Vilken bra idé! Det skulle verkligen kännas som en befrielse.Jag ska bränna Policyprocessen när detta är över.
Ja jag håller med! Det är så sjukt sent som man får besked.Man tycker att det borde gå att ha kortare väntetid på svar, det är ju en hel del som måste planeras om man kommer in/inte kommer in.
Tack ni som gillat mitt inläggNu har jag iallafall gjort som min handledare bad mig, mailat henne uppsatsen som den ser ut nu + instruktionerna jag fick för kompletteringarna... tar det stegvis
haha.
Jag är löjligt tacksam att inlämningen som hade deadline i morgon kl 16 är framflyttad till måndag morgon! Men ikväll började det åtminstone lossna lite och jag har fått hälften skrivet.Blä, skriver frenetiskt på inlämning som ska in senast 23.50. Som vanligt är jag ute i god tid *host host* Behöver ordbajsa 300 ord till och sen kan jag lämna in. Det borde jag ju fixa. Det är ju gott om tid....![]()
Så skönt! Jag fick ur mig lite ord så nu är den inlämnad, helg yeey!Jag är löjligt tacksam att inlämningen som hade deadline i morgon kl 16 är framflyttad till måndag morgon! Men ikväll började det åtminstone lossna lite och jag har fått hälften skrivet.
Oväntat dåliga, läser till sjuksköterska.Jag var på ett riktigt intressant hbtq-seminarium idag och började fundera.
Hur bra är era lärosäten/utbildningar på att vara normmedvetna och inkluderande? Och vilka ämnen pluggar ni inom?