Vi som pluggar - del 5

Jag är skittrött, jag vaknar alltid runt fem halv sex men idag hade jag stallt klockan på fem eftersom jag ska till skolan idag, läser ju på distans. Tar tre timmar att åka. Tror ni inte att jag sov stenhårt när klockan ringde?

Okej, två veckor in i arbetet med kandidatuppsatsen.
Det går... bra? Förutom att jag känner mig ständigt stressad for no reason och numera sjukligt nervös. Egentligen hade jag bara tänkt att använda mig av tidningsartiklar som empiriskt material till uppsatsen, men dagarna innan min första handledning började jag vackla och insåg att det förmodligen skulle bli alltför tunt tillsammans med valda metoder. Min handledare höll med mig när jag tog upp det, och föreslog intervjuer (:arghh:), något jag ärligt talat hade hoppats på att slippa. Men okej, jag håller med om att det ger arbetet en nödvändig dimension för fördjupning. Då slår hon till med att jag dessutom borde intervjua "experter" inom det valda ämnet (:eek::nailbiting:) för att stärka upp min tes.

Så nu är jag nervös. Verkligen skitnervös. Tänk om jag gör bort mig fullkomligt?! Handledaren tvingade mig att göra en lista cirka direkt och jag tänkte verkligen högt, med personer kända inom det antirasistiska och feministiska fältet som kan ämnet som jag tänkt behandla. Sen fick jag omgående börja maila. Har två intervjuer inbokade nu, en forskare jag ska ringa på fredag och sen middag (!) på söndag med en "kändis" som jag inte alls trodde skulle ställa upp. Åh fyfan. Jag kräks av nervositet.

Citerar mig själv.
Bägge intervjuerna framflyttade pga omständigheter, och nu har inte "kändisen" svarat på två dagar :down:. Genomförde en intervju med forskaren precis, det gick helt okej, väldigt intressant samtal.

Av de jag mailat är det bara de två ovanstående som svarat. Svårt med informanter inom ett så litet område som intervjufrågorna behandlar. Ska dra iväg ytterligare mail idag efter några tips jag fick, en enda intervju kommer jag ju inte så långt med.

Har en ovanlig "har ingenting att göra" i två hela dagar! Ska göra en opponering på torsdag, men vi jobbar i grupp och en person som inte skrev så mycket på vårat arbete ska göra det mesta själv, så ska jag bara kolla och hjälpa till på slutet.

Har betyg från en tenta och rättning av en labbrapport att vänta på bara.

Sen blir det ny kurs på fredag. Kul!

Kurslitteraturen till pågående hemtenta får mig att vilja skrika och sparka på något. Just nu känns det galet skönt att examen närmar sig!

Jag börjar bli klar med min tenta och håller tummarna för att bli godkänd. Jag har ett par till dagar på mig för finlir, men jag känner att jag inte kan göra mycket mer nu.

Lite funderingar angående referenslistan! Jag fick från förra kursen höra att man ska ha "publikations plats" med i listan, och undrar om det betyder platsen där boken trycktes eller publicerades? Försökte googla men fick inga träffar.. I böckerna finns det både ett svenskt förlag och så står det tex "Tryck: Litauen", och det är enda platsen som finns angiven. Läraren har bara inkluderat ort på en bok i referenslistan, och den orten finns inte med i bokens förteckning. Hur vet man då vilken ort det är? Känner mig väldigt förvirrad och de jag frågar har ingen aning :(

Är inne på v. 15 av totalt 15 i klinisk praktik i olika städer.
Fjärde praktikplatsen sen i februari, samt det fjärde journalsystemet. Tredje akademiska skrivelsen inskickad.
Min hjärna är potatismos, min nacke har låsningar och inflammationer, min näsa blöder spontana näsblod.

Men JÄVLAR så mycket jag lärt mig! Och genomgående VG i teori+ klinik so far (jinx!).
Det är kanske inte en slump att jag fick jobb på en av avdelningarna jag praktiserat på ändå.

Ska bara sova en helg, svepa en stadig grogg och kötta 7,5hp kirurgi... sen ska jag pilla naveln en hel vecka och njuta av världens bästa ingivelse att söka sjuksköterskeprogrammet en kall vårdag 2016.
DET HÄR KÄNNS SÅ RÄTT, SÅ HIMLA KUL!!!

:heart Man tycker att det borde gå att ha kortare väntetid på svar, det är ju en hel del som måste planeras om man kommer in/inte kommer in.
Ja jag håller med! Det är så sjukt sent som man får besked.

Usch, jag kommer bli så ledsen om jag inte kommer in :(.

Hejsan alla!

Jag tänkte lite fräckt hoppa in i tråden och höra ifall ni velat skicka hit lite pepp?! (eller snarare MASSOR av det hade behövts). Jag läste på högskolan fram tills för ett år sen, allt gick bra, genomgående godkänd/väl godkänd, men på allra sista uppgiften, C-uppsatsen, tröttnade jag ur och fixade aldrig kompletteringarna jag skulle fixa. Sen gick tiden bara... Nu har jag mailat min lärare iaf och ska ta tag i detta innan sommaren! Men som sagt, skicka mig gärna massor av PEPP! Här finns kanske någon mer i samma situation?

Tack ni som gillat mitt inlägg :) Nu har jag iallafall gjort som min handledare bad mig, mailat henne uppsatsen som den ser ut nu + instruktionerna jag fick för kompletteringarna... tar det stegvis ;) haha.
:banana::bump: Du fixar det! :D Har tyvärr eller kanske tack och lov inga erfarenhet av just det än så länge men det kanske kommer längre fram :nailbiting:

Blä, skriver frenetiskt på inlämning som ska in senast 23.50. Som vanligt är jag ute i god tid *host host* Behöver ordbajsa 300 ord till och sen kan jag lämna in. Det borde jag ju fixa. Det är ju gott om tid.... :grin:
Jag är löjligt tacksam att inlämningen som hade deadline i morgon kl 16 är framflyttad till måndag morgon! Men ikväll började det åtminstone lossna lite och jag har fått hälften skrivet.

Jag var på ett riktigt intressant hbtq-seminarium idag och började fundera.

Hur bra är era lärosäten/utbildningar på att vara normmedvetna och inkluderande? Och vilka ämnen pluggar ni inom?

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 565
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka